Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiireinen tai ruoanlaittoa vieroksuva, paljonko maksaisit kotiruoan kotiinkuljetuksesta?

Vierailija
22.03.2018 |

Paljonko olisit valmis maksamaan siitä, että kotiisi tuotaisiin kerran viikossa iso satsi hyvää peruskotiruokaa? Isolla satsilla tarkoitan esim. kunnon isoa vuokaa makaronilaatikkoa tai isoa kattilallista jotain hyvää keittoa. Ruoat voisi tilata myös kasvisversioina.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tuotaisiin annosrasioissa päivittäin 1200 kcal sisältävä VHH proteiinirikas ruoka, niin maksaisin.

Tavallisesta makaronilaatikosta ja sopasta en, koska niitä saa kaupoistakin valmiina.

Vierailija
62/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkujuttu vaan, kotona, eli kotitaloudessa valmistettua ruokaa ei saa myydä kuluttajille. Poikkeus tästä on esim. koulun tms. myyjäiset, joissa pienimuotoisesti saa myydä esim. leivonnaisia.

Kuluttajille myytävä ruoka täytyy valmistaa elintarvikehuoneistossa (lakitermi), ja viranomaisten valvonnassa.

Huoh, no tän verran vielä: Olen tästä tietoinen. Kuten kotoaan käsin vastaavaa työtä tekevä ystäväni, olen valmis ottamaan terveystarkastajan kotiini. Minulla on hygieniapassi. Miksi kaikki koko ajan olettaa automaattisesti, etten tiedä yhtäkään perusasiaa tähän aiheeseen liittyen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienperhe kolme hlö, voisin maksaa esim 12-15€ kerta eli jos tilaisin 2-3 ateriaa viikossa niin 30-45€ kieppeillä. Hieno idea. Kotiinkuljetuspalvelu erityisesti, meillä ei ole lähellä kauppoja joissa olisi palvelutiskiruokaa enkä lähde niitä arjessa erikseen etsimään. Olisi kyllä kiva saada maistuvaa kotiruokaa, erityisesti jos kasvisversiot onnistuvat myös. Lindströminpihvejä muusilla, kaalikääryleitä jne. Toki padat ja keitot ja laatikot vielä edullisempia, ostaisin kyllä linssikeittoa ja perunasoselaatikkoakin.

Vierailija
64/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulla pitäis olla tilat jotka on tarkoitettu hygienia käyttöön tai tarkastettu/hyväksytty keittiö/tila ruoan tekemiseen ja tietysti hygieniapassi yms

Vierailija
65/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kiteytä tähän vielä liikeideasi. Saat epämääräisiä vastauksia epämääräiseen kysymykseen.

Vierailija
66/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kysynyt liikeidean toimivuudesta. Kysymys oli otsikossa. Ei ole pyydetty mielipidettä tai kommenttia liikeideasta. Ihme pätemistä täällä.

Vierailija
67/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kysynyt liikeidean toimivuudesta. Kysymys oli otsikossa. Ei ole pyydetty mielipidettä tai kommenttia liikeideasta. Ihme pätemistä täällä.

En minä ainakaan tiedä, mitä ruokaa hän olisi tuomassa. Saanko itse tilata eri vaihtoehdoista vai onko tietylle päivälle vain tiettyä ruokaa. Onko kasvislisäkkeet vai ei ja millaiset. Jne. Vastaus riippuu täysin kokonaisuudesta.

Vierailija
68/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tiedä, mitä ruokaa hän olisi tuomassa. Saanko itse tilata eri vaihtoehdoista vai onko tietylle päivälle vain tiettyä ruokaa. Onko kasvislisäkkeet vai ei ja millaiset. Jne. Vastaus riippuu täysin kokonaisuudesta.

Nimenomaan. Voisin maksaa vaikkapa 5€ / perheen (5hlö) 1ateria tai 8€/2ateriaa mutta mitä maksaisi itse ruoka, minkälaisista aineksista se olisi valmistettu ja miten sitä kontrolloitaisiin (siis olisiko se vain yrittäjän sana’kyllä käytän vain luomumunia’ vai miten?)ja mitkä olisivat ravintopitoisuudet ja mitkä ovat muut reunaehdot ? ’Hyvä maukas kotiruoka’ on jokaiselle eri asia jne

Vierailija
69/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkujuttu vaan, kotona, eli kotitaloudessa valmistettua ruokaa ei saa myydä kuluttajille. Poikkeus tästä on esim. koulun tms. myyjäiset, joissa pienimuotoisesti saa myydä esim. leivonnaisia.

Kuluttajille myytävä ruoka täytyy valmistaa elintarvikehuoneistossa (lakitermi), ja viranomaisten valvonnassa.

Mutta kotikeittiöstä voi tehdä elintarvikehuoneiston, eli siitä se ei jää kiinni.

Vierailija
70/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap pysty tekemään omassa keittiössään riittävää volyymia. Lisäksi olisi hulluutta olla tarjoamatta mahdollisuutta myös noudolle, koska se lisäisi myyntiä. 

En halua kerran viikossa läjää ruokaa, koska se menee vanhaksi. 

Olisin valmis maksamaan kotikokista kuten siivoojasta. Tulet kotiin 2-3 tunniksi ja teet ruokaa joko itse hankituista aineksista tai tuot ruokalistan mukaan tullessasi. Jos sinulla olisi herkullisia uusia reseptejä, voisin maksaa niistä lisämaksun. 

Vierailija
71/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap pysty tekemään omassa keittiössään riittävää volyymia. Lisäksi olisi hulluutta olla tarjoamatta mahdollisuutta myös noudolle, koska se lisäisi myyntiä. 

En halua kerran viikossa läjää ruokaa, koska se menee vanhaksi. 

Olisin valmis maksamaan kotikokista kuten siivoojasta. Tulet kotiin 2-3 tunniksi ja teet ruokaa joko itse hankituista aineksista tai tuot ruokalistan mukaan tullessasi. Jos sinulla olisi herkullisia uusia reseptejä, voisin maksaa niistä lisämaksun. 

Koska AP asuu pk seudulla saattaisi jopa siinä olla ideaa, että myisi ’viennin’ työpaikoille. Eli toiminta-alueena olisi joku alue, missä on paljon yrityksiä joissa on kiireisiä työntekijöitä, ja veisi sinne tilatut ruoat., jotka ihmiset voisivat viedä kotiinsa suoraan ruokapöytään.

Minä ainakin olisin tästä kiinnostunut, inhoan sitä, että pitää töiden jälkeen sinkaista kauppaan ja ostaa jotain mistä taas kiireessä taikoo ’sitä samaa kuin aina’ - valitettavasti tosin olen töissä kaukana pk seudulta :(

Vierailija
72/72 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö samaa ruokaa kuin max. 2 pv peräkkäin, poikkeuksena ehkä jouluruuat ja muut juhlaruokien ylijäämät. Ongelmana jättiannoksissa on myös säilytystila: mulla ei mahdu jääkaappiin mitään jättivuokaa. Toimitus kerran viikossa ei siis olisi minulle sopiva ratkaisu.

Mutta jos olisi samanlainen palvelu kuin Marokossa on, että kotona pataan pannut ruuat viedään työpäivän ajaksi kypsymään "uunimummoille", joka vahtii niiden kypsymistä työpäivän ajan, olisin heti mukana. Minulla on kyllä haudutuskeitin ja ajastettava uuni, mutta niitä ei viitsi jättää päälle valvomatta. No, lainsäädäntö varmaan kieltäsi tuollaisen "uunimummo"-toiminnan Suomessa.