Kiireinen tai ruoanlaittoa vieroksuva, paljonko maksaisit kotiruoan kotiinkuljetuksesta?
Paljonko olisit valmis maksamaan siitä, että kotiisi tuotaisiin kerran viikossa iso satsi hyvää peruskotiruokaa? Isolla satsilla tarkoitan esim. kunnon isoa vuokaa makaronilaatikkoa tai isoa kattilallista jotain hyvää keittoa. Ruoat voisi tilata myös kasvisversioina.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen asettelu on järjetön. Minkälaisella kalustolla ja mihin hintaan pystyt kuljettamaan on oikea kysymys.
Ota huomioon kaluston poisto, verotus, dieselin hinnan korotus ynnä muut markkinalain asetukset, kaluston huolto jne.
Sinkkumies
No en kai minä nyt sitä teiltä kysele mihin hintaan minä pystyn asian hoitamaan. Sehän on täysin minun vastuullani. Kysyn nyt sitä, mitä ihmiset olisivat teoriassa valmiita maksamaan. Ap
Ihmiset eivät ole valmiita maksamaan mistään hyvästä, joutuisit ne ruuat kyllä tekemään halvimmalla mahdollisella tavalla, joten einesruuaksi menisi.
Mä veikkaan että esim. tietyillä alueilla Helsingissä ihmiset olisivat valmiita maksamaan ja maksukykyisiä myös, kun markkinoinnin hoitaa oikein.
Lapset pysyisivät hengissä vaikka äiti töissä kirjoitti:
Minä olen yrittäjä, teen pitkää päivää. Kotona 3 nälkäistä murkkua. Jos joku toisi joka arkipäivä maistuvan hyvän kotiruoan esim klo 15 meille x 4 hlölle + houkuttelevan salaatin, voisin maksaa esim. 20 eur kerta alv 0%. Viikossa 100 eur. Hitsi että toivoisin sellaista palvelua! Pk seudulle, asumme 22 km keskustasta. Ja ruoan pitäisi olla hyvää. Ei mitään suurkeittiömoskaa. Vaan kuin itse tehtyä, lihapullia makatonilaatikkoa lihakeittoa vuokia... kyse ei ole siitä että en itse osaisi vaan siitä etten EHDI! Mun fokus on muualla kuin hellan ääressä. Mun mielestäni meidän suomalaisten pitäisi enemmän erikoistua. Keskittyä omaan osaamiseensa ja listä palveluiden ostoa toisiltaan. Lisää pienyrittäjyyttä! Hyvä idea ketjun aloittajalla.
Tää vähän liittyy verotukseen, että miksi se etelän maissa niin helpolla onnistuu.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kotiruuan kotiinkuljetus tuskin maksaisi sen enempää kuin pizzan tai kebabin kotiinkuljetuskaan, joten saman verran olisin valmis maksamaan kuljetuksesta.
Pienyrittäjän laadukkaista raaka-aineista tehty kotiruoka kyllä maksaisi enemmän kuin se pizza, joten hinta olisi varmasti vähän kovempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen asettelu on järjetön. Minkälaisella kalustolla ja mihin hintaan pystyt kuljettamaan on oikea kysymys.
Ota huomioon kaluston poisto, verotus, dieselin hinnan korotus ynnä muut markkinalain asetukset, kaluston huolto jne.
Sinkkumies
No en kai minä nyt sitä teiltä kysele mihin hintaan minä pystyn asian hoitamaan. Sehän on täysin minun vastuullani. Kysyn nyt sitä, mitä ihmiset olisivat teoriassa valmiita maksamaan. Ap
Ei sellaista ole olemassakaan.
Maksoin ensimmäisestä tietokoneestani 20 000, toisesta 1000.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tässä asiassa suuret katteesi eivät ole pelko ;) Kyllä ne pienissä mitataan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Alan keittämään tämän kadun asukkaille. Soppatykissä torstaisin hernekeittoa. Loistava idea. ruokailu kerrostalon nurmikolla klo15- klo 18.00. arkisin.
Olisko vielä parempi mennä johonkin isolle bisnesalueelle tekemään tuo sama klo 15-18? Siitä saisivat kovasti duunia tekevät ihmiset napattua lähtiessään ruoan itselleen tai kotiväelle mukaan. Ap
Sinkkumies, lopetatko noi ohikset kiitos. Kommentoi otsikon kysymystä, perusta muulle juttelulle oma ketju.
Jos toimitat mulle luxushuoran kympillä, niin voin maksaa kyydistä 50 euroa ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies, lopetatko noi ohikset kiitos. Kommentoi otsikon kysymystä, perusta muulle juttelulle oma ketju.
ohiksien ohis. Tämä viittaa yleensä itsetehtaillun valeketjun vaimentamiseen, koska osaamista ei ole.
No, mulla on.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tässä asiassa suuret katteesi eivät ole pelko ;) Kyllä ne pienissä mitataan.
Sinkkumies
Uskotko, etten ole tekemässä tätä isojen katteiden toivossa? Ja se oli sitten retorinen kysymys, ei tarvitse enää vastata. Otsikossa esitetty kysymykseni oli täysin teoreettinen. Ymmärrän bisnesmalleista, enkä ole pyytänyt nyt näihin asioihin neuvoja. En missään tapauksessa kysele asiaa siksi, että kuvittelisin rikastuvani tai edes tulevani pääasiallisesti toimeen tällaisella toiminnalla. Älä oleta asioita. En tarvitse mansplainingia tähän, kysymykseni koski ainoastaan sitä mitä kysymykseni koski. Ap
En maksaisi. Kaupasta saa ihan terveellisiä ja hyvälaatuisia valmisteita/puolivalmisteita sekä valmiiksi pakattuna että palvelutiskiltä. Tarjonta on monipuolistunut huomattavasti viime vuosina.
Makaronilaatikkoa en ostaisi valmiina, enkä muutenkaan innostu näistä vehnäjauhomössöistä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin siitä, että pitokokki tulisi kerran viikossa laittamaan meille ruokaa 3-4 päivän tarpeiksi, sen vanhempaa ei halua syödä. Olisi kunnon paistia, monipuolisia salaatteja jne.
Paljonko maksaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiruuan kotiinkuljetus tuskin maksaisi sen enempää kuin pizzan tai kebabin kotiinkuljetuskaan, joten saman verran olisin valmis maksamaan kuljetuksesta.
Pienyrittäjän laadukkaista raaka-aineista tehty kotiruoka kyllä maksaisi enemmän kuin se pizza, joten hinta olisi varmasti vähän kovempi.
Kuljetuksestahan tässä oli kyse, ei itse ruuan hinnasta.
Tiedän sen, että perheiden lisäksi tuollainen kiinnostaa erityisesti vanhuksia. Moni kunta säästää ja kuljettaa ruuat vanhuksille kylmänä, eli jos voisit toimittaa lämpimän ruuan päivittäin, kohtuulliseen hintaan tietysti, kysyntää on aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi eri asiaa:
Paljonko olisit valmis maksamaan ruoasta?
+ paljonko olisit valmis maksamaan kotiinkuljetuksesta?
Tämä pizzan toimitukseen vertaavat varmaan vastasi APn kysymykseen: koriinkuljetuksesta olisin valmis maksamaan saman verran kuin pizzan kotiinkuljetuksesta.
AP, kiva idea, mutta hatunnosto sinulle jos saat laskelmat sellaisiksi että saat tämän houkuttelevaksi ja toimimaan. Minä voisin olla tästä kiinnostunut, MUTTA osaan itse tehdä hyvää ruokaa, ja meillä käytetään monia mausteita ja tehdään ruokaa eri maiden keittiöistä. Haluan sen mukaista ruokaa, en sellaista, että voit toimittaa sitä kaikille (eli meille liian velton makuista) ja haluan myös laadukasta ruokaa (täysjyväpastaa ja luomulihaa ja paljon erilaisia vihanneksia, jne) eli raaka-aineet olisivat jo melko hintavia. Eikä mitään näytä kouluruokaa vaan oikeasti hyviä annoksia. Sinun täytyisi siis segmentoitua joko tarjoat useammalle halvempaa tai harvemmille vaativammille hintavampaa. Ainakin Jälkimmäisen ongelma on se, että jos laatu ei pysy hyvänä, menetät asiakkaan varsin nopeasti.
Hinnasta: on aivan eri asia maksaa 10€ yhden hengen ateriasta kuin 50€ samasta ateriasta viidelle. Sillä viidelläkympillä teen jo itse paljon enemmän kuin vain yhden perheen aterian - mutta toisaalta se sinkku tuskin haluaa maksaa 25€ siitä että saa syödä samaa ruokaa koko viikon. Mikä siis olisi oikea tapa, jolla saat molemmat asiakasryhmää, hinnoitella ateriasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetuksestahan tässä oli kyse, ei itse ruuan hinnasta.
Aivan. Mutta jos ajattelisi siis ihan että paljonko olisit valmis keventämään kukkaroasi siitä hyvästä, että joku toisi em. kaltaisen ruoan kotiin / annos.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi. Kaupasta saa ihan terveellisiä ja hyvälaatuisia valmisteita/puolivalmisteita sekä valmiiksi pakattuna että palvelutiskiltä. Tarjonta on monipuolistunut huomattavasti viime vuosina.
Kuinka usein ostat kaupan puolivalmisteita? Minä inhoan ruuanlaittoa, mutta olen jo aikapäiviä sitten kyllästynyt kaupan valikoimiin.
Ap:n aloituksessa tökkii tuo "iso satsi". Asun yksin, enkä halua syödä samaa ruokaa monta kertaa peräkkäin enkä pakastaa annoksia, koska silloinkin joutuisin syömään samaa liian usein.
Viitisen euroa voisin maksaa kuljetuksesta, mutta samalla kertaa pitäisi tulla useampaa kuin yhtä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi eri asiaa:
Paljonko olisit valmis maksamaan ruoasta?
+ paljonko olisit valmis maksamaan kotiinkuljetuksesta?Tämä pizzan toimitukseen vertaavat varmaan vastasi APn kysymykseen: koriinkuljetuksesta olisin valmis maksamaan saman verran kuin pizzan kotiinkuljetuksesta.
AP, kiva idea, mutta hatunnosto sinulle jos saat laskelmat sellaisiksi että saat tämän houkuttelevaksi ja toimimaan. Minä voisin olla tästä kiinnostunut, MUTTA osaan itse tehdä hyvää ruokaa, ja meillä käytetään monia mausteita ja tehdään ruokaa eri maiden keittiöistä. Haluan sen mukaista ruokaa, en sellaista, että voit toimittaa sitä kaikille (eli meille liian velton makuista) ja haluan myös laadukasta ruokaa (täysjyväpastaa ja luomulihaa ja paljon erilaisia vihanneksia, jne) eli raaka-aineet olisivat jo melko hintavia. Eikä mitään näytä kouluruokaa vaan oikeasti hyviä annoksia. Sinun täytyisi siis segmentoitua joko tarjoat useammalle halvempaa tai harvemmille vaativammille hintavampaa. Ainakin Jälkimmäisen ongelma on se, että jos laatu ei pysy hyvänä, menetät asiakkaan varsin nopeasti.
Hinnasta: on aivan eri asia maksaa 10€ yhden hengen ateriasta kuin 50€ samasta ateriasta viidelle. Sillä viidelläkympillä teen jo itse paljon enemmän kuin vain yhden perheen aterian - mutta toisaalta se sinkku tuskin haluaa maksaa 25€ siitä että saa syödä samaa ruokaa koko viikon. Mikä siis olisi oikea tapa, jolla saat molemmat asiakasryhmää, hinnoitella ateriasi?
Oih, kello lyö, en ehdi enää vastata kuten haluaisin. Jatkan huomenna. Korostan nyt kuitenkin tässä vielä, ettei kysymykseni ollut että olisiko tällaisessa bisneksessä mitään järkeä, vaan se, mitä otsikossa sanotaan. En ole täysin uuvatti. En todellakaan kuvittele että tällä tavalla voisi tienata elannin tuosta vain. Ap
Ihmiset eivät ole valmiita maksamaan mistään hyvästä, joutuisit ne ruuat kyllä tekemään halvimmalla mahdollisella tavalla, joten einesruuaksi menisi.