Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias tyttäreni ei ole ollut koskaan kaverisynttäreillä

Vierailija
22.03.2018 |

En jaksa sitä hössötystä ja lahjahärdelliä.

On saanut kutsuja keskimäärin pari kertaa kuussa. Joskus on ollut useammat synttärit viikon aikana. Kavereita on päiväkodissa, muissa eskareissa ja osa kavereista koulussa.

En ole kaikille aina edes ilmoittanut että ei tule.

Tänään tuli taas kutsu. Tyttö sanoi kotona, että kaveri oli kertonut, että hänen äitinsä sanoi, että ei pidä enää synttäreitä, jos ei nyt taaskaan kukaan tule. Tuli paha mieli. En ole aiemmin osannut ajatella tätä. Laitoin sen tytön äidille heti viestiä, että meidän tyttö tulee. Käytiin äsken ostamassa lahja. :)

Tunnen itseni niin idiootiksi! :( En ole tytölle pitänyt kaverisynttäreitä, mutta nyt ajattelin, että pidetään isot 7-vuotisbileet. Hän itse haluaa discosynttärit. :D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt periaatteena, että kaverisynttäreille mennään, jos ei lapsi ole sairas tai ei ole sovittu ennen kutsua mitään tosi tärkeää. Pienempi paha ne synttärit on kuin se, ettei lasta koskaan kutsuttaisi kaverisynttäreille. Lisäksi pidän tärkeänä sitä, että tutustua vähän päiväkotikavereiden vanhempiin.

Vierailija
22/24 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, tietämätön kysyy: mitä on KAVERIsynttärit?

Onko ne niinku eri asia kuin synttärit?

Kaverisynttärit voi järjestää erikseen, jos haluaa järkätä rauhallisemmat juhlat esim sukulaisille ja kummeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, tietämätön kysyy: mitä on KAVERIsynttärit?

Onko ne niinku eri asia kuin synttärit?

Kaverisynttäreille kutsutaan lapsen lapsikavereita, esim. luokkakavereita koulusta. Vrt. sukulaissynttärit jonne kutsutaan esim lapsen isovanhemmat ja kummit, vanhempien sisarukset tai perhetuttuja. Jos nyt ihan tosissasi kysyit...

Vierailija
24/24 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle aikanaan opetettiin, että kutsuttuna pitää mennä, jos ei ole muuta ohjelmaa tai kutsuja joku kiusaaja. Omatkin on kiertäneet kaikki kaverisynttärit tai miltei kaikki, jos ei ole oltu jossain reissussa tmv. Se on kohteliasta, kun kerran kutsutaan, niin on tapana mennä, jos ei ole hyvää syytä jäädä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä