Onko tämä älytöntä? Minulle tarjottiin ihanaa vuokra-asuntoa, sauna ja kaikki mutta..
.. Se on ensimmäisessä kerroksessa ja takapiha metsään päin, mikä ahdistaa. Pelkään että joku voi tulla sisään esim. lämpimänä kesäiltana kun pidän ovea auki . Tai että joku katsop ikkunan takaa. On turvaton olo, vaikka asunto muuten täydellinen onkin.
Kommentit (14)
Jos ahdistaa, niin se ei ole sinun asunto. Olisi kauhea elää kotonaan pelossa.
Ei mua ole rivarissa ikinä pelottanut että joku tunkee kutsumatta sisään.
Muuta vaan!
T: veltto muna kädessä odotan jo puun takana
Sieltä voi tulla sisään oravia tai lintuja ja hämähäkkejä. Nuo ovat rivitalon tavalliset vieraat. Harvemmin ihmiset tunkeutuvat toisen alueelle ja jos tunkeutuu, sun kohdalla voi sanoa sattuneen ikävä tilastopoikkeus.
En muuttaisi. Samanlaiset pelot itsellä kuin ap:llä.
Pystytä aita ja laita ansoja pihalle niin ei tule.
En minäkään muuttaisi kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Siinä väkeä lappaa koko ajan, eikä ole sellaista yksityisyyttä.
Rivitalot on eritavalla sijoitettu, eikä niissä tule sellaista ahdistavaa tunnetta. Jos on terassialuetta niin siihen saa helposti rakenneltua hieman näkösuojaa.
Mä voin ottaa sen. En pienistä hätkähdä. Mua ei peikot ja menninkäiset pelota. Jos ne uskaltaa tulla lähelle, ne kuitenkin juoksee heti pois. Eka kerros on ihan jees! Milloinka voin muuttaa? :D
Jos alue on rauhallinen niin ihan turhaan pelkäät. Etenkin kun takaovi päätyy metsään eikä millekkään pihalle, eihän kukaan näe sen olevan auki. Olen asunut kahdesti maan tasalla, ja huoletta pitänyt ovia ja ikkunoita auki kesäsisin eikä kukaan ole pyrkinyt sisään.
Mulla on asunto kerrostalon ekassa kerroksessa. Talo on vähän rinteessä, joten etuovelle on yhdet rappuset ja ainoastaan makkari (josta käynti takapihalle) on maan tasalla. Ei pelota, takapiha on aidattu ja ovi tietysti lukossa. Plus että alue on hyvä ja rauhallinen.
Kannattaa ostaa oma talo riittävän isolla tontilla ja nukkua yläkerrassa. Älä tuhlaa rahojasi vuokraan.
Mulla oli sama kriteeri, mutta nyt asun kämpässä, joka on puoliksi maan tasalla. Kyllähän se alkuun hirvitti, mutta ei se enää kuulu huonoihin puoliin. Mulla onneksi lasitettu parveke pihalle päin. Ei hyppää suoraan kadulta kukaan. Onhan näihin kämppiin varmaan helpompi murtautua kun pääsee partsin kautta, mutta on siinä kyllä sitten huonoa tuuria mukana... Kännissä kotioveltaan eksyneistä naapureista on kokemusta lähipiirissä, ja itsellä toisessa kämpässä, joka ei maan tasalla. Että ei turhaa huolta pidä kantaa, mutta ei se koti kuitenkaan mikään pyhän koskemattomuuden tyyssija ole valitettavasti. Jos joku on kännissä tai haluaa murtautua, niin kyllä se keinot keksii.
Noihinhan ne rikolliset ja hullut sitten tulevat kuin tulevat. Mutta harvemmallehan niitä toki sattuu. Itse olen turvassa kerrostalon yläkerrassa.
Kukahan sieltä oikein tulisi ja miksi?
MItenkähän ihmiset pystyvät omakoti- ja rivitaloissa oikein asumaan. Niihin varmaan kävelee metsistä koko ajan joitain sisään ovista ja katselee sisään ikkunoista.