Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että joku tulee asuntooni?

Vierailija
22.03.2018 |

Pelkään siis ihan liikaa että joku tulis avaimilla mun asuntoon sisään. En tiedä mikä siinä on. Ahdistaa aina kun kuulen liikettä käytävässä ja tarkistan ovisilmästä useasti päivässä. Olo on ihan kamala. Kun tulee postikin niin kroppa menee ihan ylikierroksille ja menee kauan palautua takas normitilaan

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia tai psykoosi?

Sosiaalisten tilanteiden pelko,masennus,ahdistus jne... en halua kenenkään tunkevan asuntooni kun täällä yritän nollata itseni kuormituksesta. En mä pelkää muuta kun et joku remonttimies tai isännöitsijä jne tulis avaimilla tänne ilmoittamatta. Ei se tee skitsofreenikoksi.

Vierailija
22/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäis ehkä lähtee sieltä seinien sisältä ulos ennenkuin ne kaatuu sun päälle. Tarttet ihmisten seuraa, raikasta ulkoilmaa ja sisältöä elämääsi. Jos tollasia mietit joka päivä niin ei ihme että alkaa mielikuvitus laukata ja luoda vaikka mitä mörköjä ja harhoja. Tsemiä!

Käyn jo koulussa ja tapaan kavereita. Enempää en jaksa..

No sitten pitää mennä lääkärin juttusille. Oletko kotoisin kaupungista ja minkä ikäinen vai ahdistaako sinua asua kerrostalossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloon tai asuttaamaasi huoneistoon ei ole tulossa remonttia (tai ole huoltomiehen käyntiä vaativaa ongelmaa) niin ei sinun kämppääsi pölähdä ilmoittamatta yhtään kukaan. Isännöitsijällä on muutakin tekemistä kuin yllätyskäyntien tekeminen sinne sun tänne.

Vierailija
24/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaketju tosiaan, ja ylimääräinen turvalukko, jonka kaikki avaimet itselle. Jos et nyt yhtä halua antaa jollekulle kauempana asuvalle luotetulle perheenjäsenelle kaiken varalta.

Vierailija
25/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Víttú että teillä naisilla on kuula sekaisin. Mitä vanhempi ákká, sitä enemmän sekaisin.

Mä tuun olemaan sit aika kamalan sekasin vanhempana kun nyt parikymppinen.. kiitos varoituksesta!

Älä nyt tollasista, tulee heti mieleen että on joku nuorehko kaljoittelija, joka kenties huoltomiehenä menisi kutsumatta asuntoon kun asukas on poissa, ihan tarkoituksella. Todella tyypillistä suomilaatua.

Vierailija
26/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät? Oletko tekemisissä huumehörhöjen tai rikollisten kanssa? Jos et, saattaa siellä vain psykoosi kolkutella ovella...

Ei mitään tuollaista. Olen aikaisemmin asunut asunnossa jonka talossa oli remontteja ja nämä remonttimiehet tulivat ilmoittamatta sisälle ja alkoi ahdistamaan ihan kamalasti. Tuntui että kämpän ja ulkonäön pitää olla aina tiptop kunnossa jos joku tulee asuntoon sisään. Ahdistaa vaan ihan kamalasti. Olen masentunut ja sen kyllä välillä huomaa asunnostani ja ulkonäöstäni. En halua kenenkäään näkevän tätä puolta itsestäni...

Mietit ihan ihme juttuja. Huoltomiehet näkee vaikka millaista kämppää, ei niitä kiinnosta kuule muu kuin saada omat hommat tehtyä.

Toki jos asut jossain terveydelle vaarallisessa sotkussa ja asuntosi on myös paloturvallisuusriski niin koitapa jaksaa siivota tai yritä saada siivousapua.

Vierailija
27/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloon tai asuttaamaasi huoneistoon ei ole tulossa remonttia (tai ole huoltomiehen käyntiä vaativaa ongelmaa) niin ei sinun kämppääsi pölähdä ilmoittamatta yhtään kukaan. Isännöitsijällä on muutakin tekemistä kuin yllätyskäyntien tekeminen sinne sun tänne.

On se kumma, kun tää ei mene jakeluun. Minkään valtakunnan isännöitsijällä, vuokranantajalla, remppareiskalla, huoltomiehellä tai taloyhtiön hallituksen jäsenellä, ei edes poliisilla ole lupaa tulla sun asuntoosi tietämättäsi. Käynnistä pitää ilmoittaa hyvissä ajoin ja siihen pitää olla painava syy. Poliisi voi tulla, jos on kotietsintälupa, siinä tapauksessa, että sua epäillään rikoksesta, josta voi saada yli vuoden vankeutta. Jos joku tulee tietämättäsi, niin rikosilmoitus poliisille ja heti.

Vierailija
28/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, kun tää ei mene jakeluun. Minkään valtakunnan isännöitsijällä, vuokranantajalla, remppareiskalla, huoltomiehellä tai taloyhtiön hallituksen jäsenellä, ei edes poliisilla ole lupaa tulla sun asuntoosi tietämättäsi. Käynnistä pitää ilmoittaa hyvissä ajoin ja siihen pitää olla painava syy. Poliisi voi tulla, jos on kotietsintälupa, siinä tapauksessa, että sua epäillään rikoksesta, josta voi saada yli vuoden vankeutta. Jos joku tulee tietämättäsi, niin rikosilmoitus poliisille ja heti.

Jatkoa: Hätätilanteet, tulipalot vesivahingot ovat asia erikseen.

Vierailija
29/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten realistinen pelon aihe on? 

Vierailija
30/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kotona ollessa turvaketju, en osaisi olla rennosti ilman sitä. Joskus juopponaapurini tappelee kavereidensa kanssa niin että heittelevät toisiaan seiniin ja mä itken seinän takana kun pelkään että ne tulevat seinästä läpi mun asuntoon :( Poliisillekkin olen joutunut soittamaan, että on se kumma kun saa omassa asunnossaan pelätä.

Sua ei kuitenkaan huolestuttanut tuossa muiden hätä vaan oma.

Toiset tappelee ja joku kärsii juuri sillä hetkellä oikeasti, heinäänheitosta/lyönneistä yms = akuutti hätä ja soitto 112.

Sinä et ole vaarassa, edes vaarassa joutua uhriksi mutta joku JO ON UHRI ja ajattelet vain itseäsi??

MITEN IHMINEN VOI OLLA NÄIN ITSEKESKEINEN VAIN OMAAN NAPAAN TUIJOTTAJA. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ AJATTELEMATTOMUUTTA. Oletko ihan terve - häpeäisit edes.

Soita ensi kerralla HETI 112, kiitos.

Enkös mä juuri viestissäni sanonut että olen joutunut soittamaan poliisille? Luuletko että mua kiinnostaa p-askan vertaa jos jotkut tuntemattomat juopot tappelevat? Ei kuule pätkääkään! Ajattelen vain mitä tuosta seuraa mahdollisesti minulle jos tulevat seinästä läpi! Hakkaavat minutkin!

Vierailija
31/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maininnut terapiassa noista harhoista? Ja jätä ne huumeet ja pilvenpoltto, jos niitä käytät.

Vierailija
32/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf oot sekoomispisteessä? Onks sul joku traumatausta? Hakeudu hoitoon.

Vierailija
33/33 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät? Oletko tekemisissä huumehörhöjen tai rikollisten kanssa? Jos et, saattaa siellä vain psykoosi kolkutella ovella...

Ei mitään tuollaista. Olen aikaisemmin asunut asunnossa jonka talossa oli remontteja ja nämä remonttimiehet tulivat ilmoittamatta sisälle ja alkoi ahdistamaan ihan kamalasti. Tuntui että kämpän ja ulkonäön pitää olla aina tiptop kunnossa jos joku tulee asuntoon sisään. Ahdistaa vaan ihan kamalasti. Olen masentunut ja sen kyllä välillä huomaa asunnostani ja ulkonäöstäni. En halua kenenkäään näkevän tätä puolta itsestäni...

Mutta eihän nykyisessä talossa ole mitään remontteja menossa tai et ainakaan maininnut sellaisesta. Mikäli asuntoa rempataan niin eihän sitä voi mitenkään pitää tiptop-kunnossa, yksiötä varsinkaan. Eikä remonttiväki edes odota sellaista. Että siinä mielessä ahdistuksesi on tuulesta temmattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi