Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat naisten pukuhuoneessa

Vierailija
22.03.2018 |

Missä menee raja? Siis minkäikäistä poikaa ette enää veisi naisten puolelle esim. uimahallissa?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni kuiskasi viimeksi uimahallissa käydessämme ystävälleen, miten ärsyttävää on kun 9-10-vuotiaita poikia tuodaan naisten puolelle. Poika oli kyllä yhtä pitkä kuin nämä 11-vuotiaat tytöt, joita selvästi kiusasi riisuuntua metrin päässä tästä kaverista. Tyttäreni kaveri tokaisi kovaan ääneen: ”jospa toi on joku erityislapsi - se ei kai näy aina päälle”. Minulla oli täysi työ pitää pokkaa. Teki mieli sanoa tyttären kaverille että äitisi taitaa olla av-mamma. Ja teki myös mieli sanoa sen pojan äidille, että joku raja sillä poikien paapomisella. Kouluikäisen pitää jo pärjätä omalla puolellaan.

Avaisitko ymmärtämättömälle: mikä tuossa oli niin hauskaa, että meinasi mennä pokka?

No minua huvitti että 11-vuotias tyttö puhuu kuin Av-mamma! Omat lapseni eivät varmasti käyttäisi koskaan sanaa ”erityislapsi” tai mainitsisi että se ei välttämättä näy päällepäin. Se oli jotenkin niin palstakieltä että tuntui hullulta kuulla se hontelon 11-kesäisen suusta siinä tilanteessa.

Sen sijaan mitään hauskaa ei ollut siinä että 150-senttinen poika oli tuotu naisten pukuhuoneeseen. Minusta se oli törkeää ja erityisesti tyttöjä asia selvästi kismitti. Menköön se äiti tosiaan miesten puolelle pojan kanssa jos poika on niin avuttomaksi opetettu ettei saa vaatteita päälleen itse.

Mitäs jos se olikin joku erityislapsi?

Onhan se mahdollista. Silloin tarvitaan mieskaveria tai jopa ihan oma isä mukaan auttelemaan pukemishommissa. Tyttöjen ei tarvitse sietää pukutiloissa edes erityispoikia (joita tuntui nykyään olevan uskomattoman paljon). Joku invapukuhuone voi olla myös ratkaisu tilanteeseen. Rohkeasti vain kyselemään uimahallista ratkaisuja.

Vierailija
82/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näissä keskusteluissa se miten yleinen ongema tämä on. Puolet isoista pojista tuntuu olevan isättömiä ja pakko raahata naisten puolelle. Mikseivät isät vie? Tai isovanhemmat jotka ainakin tilastollisesti ovat aktiivisesti mukana useimpien elämässä. Uimahallin kohdalla kaikki lähipiirin miehet tuntuvat katoavan kuin pierut Saharaan. Omassa kaveripiirissä kaikissa perheissä olisi isä tai joku muu miespuolinen sukulainen joka voisi poikaa opastaa, mutta äidit vaan sinnikkäästi ovat päättäneet ettei oma mussu pärjää. Mies-nahjusta puolustellaan ettei häntä huvita uida tai ei ole uikkareita, voi hyvänen aika sentään. Yhdellä on kuulemma "ahdistus" ettei voi edes pukkariin viedä poikaansa ja opastaa suihkuun. :D Vastuttakaa isät, älkää tehkö pojistanne avuttomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se likaisuus on tässäkin tapauksessa aikuisen mielessä, ei lapsen.

Ei vaan ne on ne tyttölapset, joiden ei tarvitsisi joutua riisuutumaan ja peseytymään luokkakaveripojan silmien alla. Heitä se eniten kiusaa. Aikuisena naisena olen itse jo niin varma ja rauhallinen, ettei minua pikkupoikien töllöttäminen kiusaa. Herkkiä nuoria sen sijaan harmittaa kovastikin.

Ettet nyt kuitenkin vain kuvittelisi sen toljotuksen.

En kuvittele mitään vaan pidän huolta tyttöjen oikeuksista. Nuori tyttö voi olla kovin herkkä muuttuvan vartalonsa suhteen ja toisten naistenkin edessä riisuminen voi olla vaikeaa. On kohtuutonta tuoda tilaan vielä saman ikäisiä (tai jopa vanhempia) poikia.

Puhuit aiemmin pikkupoikien tollotuksesta, et varhaisnuorista.

So?

Olen lukenut että 9-vuotiaalla voi olla jo kuukautiset. Tyttäreni mukaan monilla 10-vuotiailla on jo seurustelusuhteita.

Tällaiselle nelikymppiselle naiselle taas kaikki pojat, joilla ei vielä parta kasva, ovat pikkupoikia tuossa tilanteessa. Lapselle/varhaisnuorelle/esiteinille asia on vähän eri.

Vierailija
84/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 11v tulee vielä on diagnosoitu ADHD joten en tiedä miten pärjäisi yksinään. Sitä paitsi mistä sitä tietää mitä pedareita miesten puolella metsästää 😠

Tuo pedarijuttu on oikea huoli, mutta silti 11 vuotias on liian vanha naisten puolelle. Asian voi hoitaa vaikka mieskaverilla tms.

On naistenkin puolella pedofiileja.

Joo, varmasti voi olla, mutta enpä ole koskaan elämäni aikana sellaiseen törmännyt. Mä kävin lapsena tosi paljon uimahallissa ja 5- tai 6-vuotiaasta asti ilman vanhempaa (mä en halunnut käydä enää miesten puolella eikä äitini käynyt uimahallissa). En ole myöskään koskaan kuullut, että kukaan olisi naistenpuolella tullut ahdistelluksi. Ihan hyvin on voinut tulla, mutta ei se kyllä tavallista ole.

Ei ihme ettei naispedofiilit jää kiinni kun täällä kukaan ei edes tajua että niitä on... Luuletteko, että miehet suorastaan väistelevät pedareita päivästä toiseen? Luuletteko että pedofiili aina koskee? Että ne on sama kuin itsensäpaljastaja?

Kannattaisi vähän miettiä miten omat käsitykset normaalista naisesta tai miehestä vaikuttaa siihen, ketä pidätte pedarina, yleensä todennäköisesti suotta.

Vierailija
85/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gfhdhdfhf kirjoitti:

Minkä ikäisen naissiivoojan päästäisitte miesten puolelle?

Onhan naissiivojat miesten puolella ok. Yhdessä paikassa oli pistetty nuori mies, ehkä parikymppinen adonis siivoamaan naisten puolta niin syntyi kauhea haloo.

Vierailija
86/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mulla oli joskus lapsena semmonen kaveri joka ei oikeestaan mitään tehnyt isänsä kanssa, ainoastaan äitinsä. Kerran mentiin uimaan. Sen äiti kysy meiltä että tullaanko me hänen kanssa naisten puolelle vai mennäänkö miesten puolelle. Mä taisin olla 12 ja kaveri 11v. Olen vieläkin kummastellut kysymystä.

Kaverin äiti oli aika hössö ja ylihuolehtivainen niinkuin koko porukka.

Vierailija
87/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa uimahalleissa täällä päin on sääntö, että kouluikäiset menee oman sukupuolen mukaiselle puolelle. Kyllähän ne menee itsekseen kouluunkin jne, joten mikseivät selviäisi uimahallissa? Siis koululaiset eivät osaa riisuutua, käydä suihkussa ja pukea uimapukua?

Vierailija
88/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ilmainen vinkki kaikille isättömien poikien äideille:

Ilmoita poikasi uimakouluun. Siellä ammatti-ihmiset opastavat häntä toimimaan uimahallissa oikein. Jatkossa pääsette sitten yhdessä poikasi kanssa uimaan niin että kumpikin pukee ja peseytyy omalla puolellaan. Helppoa, ja vältytte paheksuvilta katseilta kun toimitte oikein.

Vierailija
89/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kuopiossa uimahallin järjestyssäännöissä lukee: "kouluiän saavuttaneet tytöt käyttävät naisten pukeutumis- ja peseytymistiloja ja pojat miesten tiloja". Voi, kun osaisitte mammat mennä sääntöjen mukaan, niin kaikilla ois kivempaa, myös omalla tyttärelläni!

Vierailija
90/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tilastoista, mutta jotenkin on sellainen muistikuva että pedofilia on yleisempää miehillä kuin naisilla. Ainakin näissä lapsiavioliitoissa ensijaisesti se lapsi on tyttö ja mies on aikuinen. Harvemmin kyllä kuulee 30 vuotiaasta naisesta joka nai 13 vuotiaan pojan.

Toki pedofiileja on molemmilla puolilla, mutta veikkaisin todennäköisesti että miesten puolella on enemmän ja muutenkin tiiraajia. En päästäisi helposti tyttöä miesten puolelle. En myöskään hyväksy esim. miessiivoojia naisten puolella ja päinvastoin.

Mitä tulee lasten oloon pukuhuoneissa niin ehdottomasti kouluikäiset omiin pukuhuoneisiin. Esim. 9 vuotiaan pojan paikka ei ole naisten puolella. Todella kiusallista. En päästäisi 7 vuotiasta yksin pukuhuoneisiin. Jos ei ole mahdollista saada kaveria tai isää tms. mukaan niin tehdään jotain muuta kuin uimahallireissu.

Juuri näin. Jos on taipumusta lapsiinsekaantumiseen, niin kai ne hakeutuu helposti uimahalleihin just sen takia, että siellä voi olla yksinäisiä lapsia pukuhuoneissa tai pesutiloissa. Just tämän takia me käydään todella harvoin uimahalleissa, koska perheen isä useinkaan ei ehdi sillloin kun minä ehtisin, eikä ole oikein muita miespuolisia, ketä voisi säännöllisesti pyytää mukaan. Mutta ei haittaa, voi sitä muutakin tekemistä keksiä.

Vierailija
91/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse ekaluokkalaisena isäni kanssa usein uimahallissa niin, että menin yksin naisten puolelle. Se sujui aina, koska tiesin hyvin miten uimahallissa toimitaan ja uimahalli oli tuttu. Jälkeenpäin ajateltuna vielä parempi, etten ollut yhdenkään pedofiilin katseltavana miesten puolella.

Vierailija
92/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken uimahallissa ja hämmennyin, kun naisten pukuhuone oli täynnä poikia. Selvisi sitten, että olivat 6-vuotiaita esikoululaisia. Minusta vähän siinä ja siinä, onko ok. Toki tuota ryhmää ei varmasti olisi muuten voinut tuoda, kun ei ollut miespuolista henkilökuntaa.

Esikouluikäistä ei todellakaan tarvitse laittaa yksin pukuhuoneeseen. Joku raja nyt.

Ei tarvitsekaan, mutta jos esikouluryhmä tulee yhdessä niin silloin mielestäni pojat olisi syytä viedä poikien puolelle ja tytöt tyttöjen. Oma tyttöni ei olisi esikoulussa halunnut mennä poikaluokkakavereiden kanssa alasti pesutiloihin. Eriasia, jos kyseessä on jokin yksittäinen 6-v poika äitinsä kanssa. Uimahalleissa meilläpäin yleensä miestyöntekijä menee poikien kanssa poikien puolelle. Keväällä osa eskareista on 7-v, eivätkä enää pääsisi vastakkaisen sukupuolen tiloihin.

Vierailija
93/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 8-vuotias poika tuli vielä mukaan naisten puolelle. Mutta jossain lähempänä 9-vuotta hän rupesi menemään miesten puolelle. Syynä tähän oli se, että hänellä on käytöshäiriöitä ja hyvin epävarma. En todellakaan olisi pakottanut toiselle puolelle yksin. Lapsi meni, kun tunsi, että aika on sopiva. Jos olisi mennyt pidempään, niin sitten olisin varmaan pyytänyt miespuolisen tutun mukaan uimahallireissuille.

Lähinnä siksi kommentoin, että joskus on ihan oikeitakin syitä miksi yli-ikäinen lapsi on väärällä puolella.

Vierailija
94/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä käytöshäiriöisiä pitää viedä sinne uimahalliin?? Pysykööt kotona!

Ei enää 7 vuotiaita sinne pukuhuoneeseen minne eivät kuulu! Tytöt tyttöjen ja pojat poikien! Jos eivät pärjää, saa pysyä kotona!

Vierailija
95/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 8-vuotias poika tuli vielä mukaan naisten puolelle. Mutta jossain lähempänä 9-vuotta hän rupesi menemään miesten puolelle. Syynä tähän oli se, että hänellä on käytöshäiriöitä ja hyvin epävarma. En todellakaan olisi pakottanut toiselle puolelle yksin. Lapsi meni, kun tunsi, että aika on sopiva. Jos olisi mennyt pidempään, niin sitten olisin varmaan pyytänyt miespuolisen tutun mukaan uimahallireissuille.

Lähinnä siksi kommentoin, että joskus on ihan oikeitakin syitä miksi yli-ikäinen lapsi on väärällä puolella.

Minkä takia minun 9-vuotiaan tyttäreni pitää kärsiä siitä, että sinun poikasi ei pärjää yksin miesten puolella? Ihan uskomatonta minäminä-ajattelua taas kerran. Varsinkin, kun on ihan yksiselitteiset säännöt ainakin meidän kaupungin uimahallissa. Eli ei niitä kouluikäisiä poikia naisten puolelle, kiitos!

Vierailija
96/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille avoin kirjoitti:

Tietenkään en veisi sellaista, joka ei sinne halua. Muuten on ihan sama, koska sukupuoli on menettänyt merkityksensä nykyaikana.

Sitä paitsi miesten puolella on tyttöjä, joilla on puberteetti menossa.

Mutta mitä ihmeen järkeä on keksiä ja noudattaa jotain ihmeen ihmisten lokerointisääntöjä!

No voi voi! Minä olen tiukasti sitä mieltä että sukupuolettomuus on roskaa! Varsinkin kun nuoret tytöt joutuvat kärsimään siitä! Miten he voivat ymmärtää edes tätä sukupuolettomuutta! Hävetkää kaikki te, jotka olette sitä mieltä että toisen sukupuolen edustaja saa olla väärällä puolella!

Vierailija
97/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 11v tulee vielä on diagnosoitu ADHD joten en tiedä miten pärjäisi yksinään. Sitä paitsi mistä sitä tietää mitä pedareita miesten puolella metsästää 😠

Tuo pedarijuttu on oikea huoli, mutta silti 11 vuotias on liian vanha naisten puolelle. Asian voi hoitaa vaikka mieskaverilla tms.

On naistenkin puolella pedofiileja.

Joo, varmasti voi olla, mutta enpä ole koskaan elämäni aikana sellaiseen törmännyt. Mä kävin lapsena tosi paljon uimahallissa ja 5- tai 6-vuotiaasta asti ilman vanhempaa (mä en halunnut käydä enää miesten puolella eikä äitini käynyt uimahallissa). En ole myöskään koskaan kuullut, että kukaan olisi naistenpuolella tullut ahdistelluksi. Ihan hyvin on voinut tulla, mutta ei se kyllä tavallista ole.

Ihme pelottelua. Olen mies ja käynyt uimahalleissa nuoresta pojasta asti. Enkä minäkään ole koskaan (miesten puolella) mihinkään pedareihin törmännyt. Enkä ole kuullut, että kukaan muukaan tutuistani olisi miestenpuolella tullut ahdistelluksi. En kiellä, etteikö tuollainen olisi mahdollisten miesten (ja naisten) puolella joskus ja jossain, mutta nyt taitaa mammoilla vähän mielikuvitus laukata kaiken maailman kaupunkitarinoiden perässä.

Vierailija
98/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään lukee lehdistä pedojen tuomioista, alkaa iso osa olla jo naisten tekemiä. Ihan tyhmä ajatus, että niitä vain miesten puolella pyörisi.

Vierailija
99/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja? Siis minkäikäistä poikaa ette enää veisi naisten puolelle esim. uimahallissa?

Ihan asian vierestä vähän,

miksi et kysy sitä minkä-ikäistä lasta et veisi toisen sukupuolen puolelle?

Niin kauan kun kyse on vain asetelmasta irstaat miehet vastaan puhtoiset naiset, vien 30v terveen poikani naisten puolelle.

T. Japi 54v

Vierailija
100/158 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisen voit ottaa mukaan. Kouluikäinen pärjää jo itsekin miesten puolella suihkun ja uikkarin vaihdon ajan.

12v poika jolla jöpöttää naisten suihkussa on ällöttää. Ajattelisitte vähän kanssaihmisiäkin hei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan