Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 34v nainen ihan liian vanha aloittamaan koodauksen ja työllistymään it-alalle kaupan kassalta?

Vierailija
22.03.2018 |

Alanvaihto siis edessä. Olen käynyt lukion ja korkeakouluopintojakin on tehtynä, saisin varmaan hyväksiluettua jonkin verran, ettei tarvitsisi enää viittä vuotta opiskella, vaan nopeammin maisteriopintoihin.

Olen tosin istunut marketin kassalla viimeiset 8 vuotta ja joku ääni päässä sanoo, että mitä edes haaveilen muusta enää, en pysty kuitenkaan.

Onko ala lähinnä nuorille lahjakkuuksille? En nyt itseäni kovin vanhaksi minäkään tunne ja tuntuu, että nyt maailma on vielä avoin ja jos meinaa niin nyt! Olen aika kyllästynyt työhöni ja palkkatasooni, pakko jotain tehdä ja ammatinvalintatesteissä tuo it-ala tulee aina esille.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat opiskella nimenomaan uutta ammattia varten, se kannattaa tehdä nyt. 

Minä toteutin tämän ja opiskelin uuden ammatin mielessä unelmatyö, mutta näköjään tein sen liian myöhään. Valmistuin viime syksynä 49- vuotiaana. Ensi viikolla täytän 50v, työnantajat nähtävästi pyyhkii per***nsä mun työhakemuksilla. Se siitä unelmatyöstä. Turhaan opiskelin. Täälläkin sitä mantraa hoetaan jatkuvasti "opiskele, opiskele". Ihan sama mitä tekee, töitä ei saa kun on 50v mittarissa.

Ap, lähde vaan opiskelemaan nyt heti. Olet juuri sopivassa iässä vaihtamaan alaa.

Eihän sä ole hakenut töitä kuin hetken. Älä luovuta!

No kiitos, tosiaan alle 5kk työttömyyttä vasta takana. En luovuta :).

Vierailija
82/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites AP olisi lähihoitajakoulutus tai jos älliä riittää niin sairaanhoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites AP olisi lähihoitajakoulutus tai jos älliä riittää niin sairaanhoitajaksi.

Ai vittu:'D

Klassikot ei vanhene.

Ap

Vierailija
84/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin 39-vuotiaana opiskelemaan IT-tradenomiksi. Opiskelujen aikana syttyi mielenkiinto järjestelmäasuantuntijan työtä kohtaan ja olen nyt kohta 10 vuotta työskennellyt tuossa tehtävässä.

Emmin kovasti aikanaan opiskelemaan lähtöä, kun olin mielestäni vanha ja tietotekniikkaankin tutustuin vasta aikuisiällä. Hyvin olen kuitenkin hommani oppinut enkä ole päiväkään katunut alan vaihtoa!

Vierailija
85/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vittu:'D

Klassikot ei vanhene.

Ap

Itse asiassa lähihoitajaksi on taitanut vaihtaa vaikka minkä alan työttömiä, että sinänsä. Mutta kai niitäkin alkaa olla kohta kaikki niemet ja notkot täynnä ja jos ei yhtään kiinnosta, niin mitäpä järkeä siinä olisi. Ap:lle sanoisin, että kannattaa opiskella ensi vuosi avoimessa yliopistossa tai tiedekorkeakoulussa, sitten tiedät kiinnostaako aihe tosiaankin. On myös mahdollista että panostat viisi vuotta opintoihin ja et tule työllistymään päiväksikään alalla, mutta ainahan tietysti kannattaa yrittää.

Vierailija
86/86 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole millään tavalla sukupuolikysymys.

Kysymys on siitä, onko motivatiota kehittää taitoja. 34-vuotias ei ole vielä liian vanha oppimaan uusia taitoja, joskin oppiminen voi olla aavistuksen hitaampaa kuin 10 vuotta nuoremmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän