Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, että nälkäisiä koiria kyllä tuetaan, mutta meidät työttömät on täysin jätetty oman onnemme varaan

Vierailija
22.03.2018 |

Häpeä Suomi! Häpeä! En olisi uskonut, että Suomen valtio antaa kansalaisensa nähdä nälkää. Häpeä! Kyllä koirille antavat ihmiset herkkuja. Kuka muistaa nälissään värisevää työtöntä silloin? Kas kun ei ole työttömällä häntää heiluttaakseen, niin kukapa häntä muistaisi.

Häpeällä ei ole rajoja.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Suomi! Häpeä! En olisi uskonut, että Suomen valtio antaa kansalaisensa nähdä nälkää. Häpeä! Kyllä koirille antavat ihmiset herkkuja. Kuka muistaa nälissään värisevää työtöntä silloin? Kas kun ei ole työttömällä häntää heiluttaakseen, niin kukapa häntä muistaisi.

Häpeällä ei ole rajoja.

Sinä olet itse syypää työttömyyteesi. lakkaa valittamasta.

Vierailija
62/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuus minimissäänkinhän on Suomessa todella hyvä, selvästi parempi kuin esim. opintoraha tai kotihoidontukin. Olen itsekin ollut jonkin aikaa elämässäni työttömänä, eikä todellakaan tarvinnut toimeentulosta olla huolissaan.

Opiskelevana vauvan äitinä eräs työtön valitti minulle jatkuvasti, kuinka vähän hänellä on rahaa ja pyysi minulta taloudellista tukeakin. Onneksi tajusi hävetä, kun todellise tulomme tulivat puheeksi. Hänelle jäi vuokran jälkeen tosin käytettäväksi vain pari sataa euroa vähemmän kuin meidän koko kolmihenkiselle perheellemme (mies myös oli opiskelija). Emme kuitenkaan kokeneet elävämme missään erityisessä köyhyydessä, kun kaikkeen tarpeelliseen riitti rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran lellijät: antakaa sams raha työttömille, minkä annatte koirien hyysäämiseen. Tai. Hävetkää! Onko koira teille ihmistä tärkeämpi?

Ap

Sinä saat jo yli tonnin valtiolta per kuukausi, koira ei saa mitään.

Vierailija
64/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ja Sipilä ja Lindström pois hallituksesta.

Vierailija
65/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ulisemasta, lusmu. Yksikään työtön ei näe Suomessa nälkää. Suomessa ei ole todellista köyhyyttä. On vain henkistä ja järjen köyhyyttä eikä siihen ole parannuskeinoa kuten aloituksesi osoittaa.

Vierailija
66/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vertaa itseään koiraan. Siinä osuu oikeaan paitsi oma koirani oli kyllä ap:tä fiksumpi ja sympaattisempi.

Vierailija
67/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran lellijät: antakaa sams raha työttömille, minkä annatte koirien hyysäämiseen. Tai. Hävetkää! Onko koira teille ihmistä tärkeämpi?

Ap

On. Koira on minulle ihmistä tärkeämpi. Koirat ovat huomattavasti kivempia kuin ihmiset. Jos maailmassa olisi vähemmän ihmisiä ja enemmän koiria, tämä maailma olisi paljon parempi paikka.

Vierailija
68/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On, paljon tärkeämpi. Olen pitkäaikaistyötön ja todellakin hemmottelen koiriani, myös herkuilla.

Miksi minun pitäisi vähistä rahoistani antaa osa sinulle?

Vierailija
69/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On. Koira on minulle ihmistä tärkeämpi. Koirat ovat huomattavasti kivempia kuin ihmiset. Jos maailmassa olisi vähemmän ihmisiä ja enemmän koiria, tämä maailma olisi paljon parempi paikka.

Totta :)

Vierailija
70/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä saat jo yli tonnin valtiolta per kuukausi, koira ei saa mitään.

Myös koulutukseesi ja terveydenhuoltoosi on laitettu valtion rahoja pitkä penni, koiran ei latin latia.

Vierailija
71/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla ei ole taikaseinää eikä valtion ja kuntien maksamia tukia. Koira ei voi ottaa vastaan työtä, vaikka tarjottaisiin. 

Ap saisi hävetä. Suomen sosiaaliturva on liiankin hyvä.

Minulla on kadulta pelastettu kissa. Olisi kuollut jo kauan sitten muuten. Enkä olisi pelastanut rahansa ryypännyttä työtöntä ap:ta!

Vierailija
72/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeällä ei ole rajoja.

Häpeämättömyydellä ei ole rajoja, ap. Olet uskomattoman alhainen ihminen. Jokainen koirakin on sinua arvokkaampi.

Vierailija
73/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan työssäkäyvä eikä minullakaan ole häntää mitä heilutella. Minne teen valituksen?

Vierailija
74/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saavat rahaa noin 300 euroa enemmän kuin minä saan opiskelijana. Alle 130 euroa ruokaan ja laskuihin kuussa on ihan mahdollinen yhtälö, joten en kuuntele sanaakaan kitinöitä työttömiltä. Katsotaan uudelleen, kun tekin saatte tuon summan kuin minä! 

Siinä kyllä olisi ideaa, että työttömiltä leikattais toi 300 euroa ja läntättäis sama toimeentulo ku opiskelijoille. Loppu raha voitais antaa niille koirille! :)

Vierailija
75/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kakkii ja pissii lumipenkkoihin, joten ne kaikki vois myydä Kiinaan ja lyhentää Suomen velkaa saaduilla rahoilla. Kiinalaiset tykkää koirista ja nyt on juuri meneillään se kuukausi jolloin erityisesti tykkäävät. Niillä on oma hauhau kastikekin olemassa. Oon käynyt monesti Kiinassa tykkäämässä koirista (nam)

Vierailija
76/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun joku valittaa vastaavaa, näen suorastaan punaista. Jokainen suomalainen, joka kitisee tällaista, sietäisi joutua asumaan ulkomaille niin huomaisi, että ehkä sittenkin täällä on syytä olla erittäin kiitollinen. Enkä edes tarkoita, että pitäisi joutua jonnekin Afrikkaan kokemaan nälänhätää yms, vaikka sekin voisi kasvattaa, vaan maailma on täynnä hyvinvointivaltioita ja niissä ei tällaisia etuuksia todellakaan ole mitä meillä. 

Valmistuin itse noin 2 vuotta sitten, jonka jälkeen olin lähes 1,5 vuotta työttömänä. Henkisesti se oli haastavaa, mutta rahallisesti pärjäsi oikein hyvin eikä nälkää tarvinnut missään nimessä nähdä. Sain asumistukea, työmarkkinatukea (tai jotain vastaavaa, menen noissa nimikkeissä sekaisin :D) ja toimeentulotukea. Tuohon kuului, että sähkölaskut ja julkisen puolen terveydenhoitokulutkin maksettiin, kun lähetti niistä kuitin Kelalle. Apteekkiin oli lääkkeitä varten maksusitoumus. Helposti tuet riittivät vuokraan, ruokaan ja muihin laskuihin - toki mitään etelän lomamatkoja tai vastaavia ei ollut varaa tehdä, mutta peruselämän elämisessä ei ollut mitään ongelmia. 

Nyt olen töissä ja rahallisesti en hyödy tästä mitenkään verrattuna noihin tukiin. Eli työttömänä pärjäsin taloudellisesti aivan yhtä hyvin. Työttömillä ei siis todellakaan ole syytä valittaa. Enemmän tässä tekisi itsellä nyt mieli valittaa siitä, että onko tämä ihan reilua ja ajaako juurikin tämä ihmisiä laiskottelemaan kotona eli onko työttömien asiat liiankin hyvin. Itselleni on päivänselvää, että käyn töissä ja tienaan omat rahani, vaikka kotona tekemättä mitään saisinkin saman verran, mutta joidenkin ajatus- ja arvomaailmassa voi mennä toisin.

Vierailija
77/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä

Vierailija
78/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että Tanja Karpela oli huolissaan työttömien koirista, mutta ei työttömistä, kun hän oli kansanedustaja.

Vierailija
79/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nälissään värisevä työtön"... Olen varmaan paha ihminen, mutta mua naurattaa tämän aloituksen pateettisuus aina vaan...

Vierailija
80/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan