Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, että nälkäisiä koiria kyllä tuetaan, mutta meidät työttömät on täysin jätetty oman onnemme varaan

Vierailija
22.03.2018 |

Häpeä Suomi! Häpeä! En olisi uskonut, että Suomen valtio antaa kansalaisensa nähdä nälkää. Häpeä! Kyllä koirille antavat ihmiset herkkuja. Kuka muistaa nälissään värisevää työtöntä silloin? Kas kun ei ole työttömällä häntää heiluttaakseen, niin kukapa häntä muistaisi.

Häpeällä ei ole rajoja.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50+, pitkäaikaistyötön, sairas ja kremppa. Roikun kortistossa koska muutakaan paikkaa ei ole.

Asun tässätilanteessa rutiköyhänä hyvin pienituloisen toisen sukulaisen kanssa. Ikivanha todella iäkäs eläkeläinen, moniperussairas. Ei ole pitkäikäinen enää. Nytkin luultavasti joudun laittamaan sairaalaan ja mistä se 7-10-14 x 50€ laskunmaksu taas revitään?

En saa itse mistään mitään muuta kuin 518€ 4 viikon välein ja kohta en niinkään paljoa niin kuin moni muukin.

En ymmärrä millä ihmeellä muut saavat kaikenlaisia ihmeen suuria summia, millä matematiikalla. En ole eläissäni saanut asumistukea. En ole koskaan ollut oikeutettu virkailijoiden mielestä.

Pelkällä 518 on melkoisen olematonta ajatella itse elättävänsä itseään sitä samaista 4 viikkoa kaikista kuluistaan. Ihmisen ei voi olettaa pärjäävän reilulla 150€ 4 vkoa kohden kaikista muista kuluista kuin vuokra. Loputtomiin. Mutta toistenpa vain täytyy.

Luultavasti sekin ketkutellaan virastoissa paljon isommaksi tuloksi jollain ketkunpelillä vaikka sen isommalti ei tilille tipu per kuu ja todellisten käytettävissä olevien tulojen / varojen mukaan tulisi numerot laskea. Muistan elävästi nähneeni tästäkin asiasta jonkin oikeuden päätöksen.

Vierailija
42/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilapäinenturva kirjoitti:

Mutta kyllähän meillä on uskomattoman hyvä sosiaaliturva verrattuna moneen muuhun maahan.

Riippuu mihin maahan vertaa. Johonkin Afrikan maahan verrattuna sosiaaliturva on uskomattoman hyvä. Mutta Pohjois-Euroopan maihin verrattuna ollaan häntäpäässsä.

No ei nyt tarvi johonki ambomaahan alkaa vertaamaan. Koko itäeurooppa lähinaapuri mukaan lukien näkee vain unta meidän sosiaaliturvasta. Miks luulet tänne niin monen sen perässä tunkevan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Suomi! Häpeä! En olisi uskonut, että Suomen valtio antaa kansalaisensa nähdä nälkää. Häpeä! Kyllä koirille antavat ihmiset herkkuja. Kuka muistaa nälissään värisevää työtöntä silloin? Kas kun ei ole työttömällä häntää heiluttaakseen, niin kukapa häntä muistaisi.

Häpeällä ei ole rajoja.

Tää aloitusteksti on jo itsessään outo, koiria tuetaan ? Mikä se koiratuki on ? Verrattavis muihin tukiin ?

Vierailija
44/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosialistisessa valtiossa työttömällä on jatkuvasti herkkupäivät. Rahaa tulee taikaseinästä ja saa asua lämpimässä asunnossa.

Esim. jenkeissä olisit kadulla kerjäämmässä ilman työtä.

Joo ja joku työtön saattas ryöstää sut, aseen kanssa. Oi olispa Suomi yhtä hieno maa kuin Usa eikö :-)

Vierailija
45/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa kyllä saa ihan ilmaista rahaa työttömänäkin. Itse asiassa sitä saa enemmän kuin esimerkiksi opiskelijana.

Vierailija
46/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomen valtio jaa koirille yhtään mitään avustuksia. 

Vierailija
47/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eiköhän taas haukuta työttömiä, johan tässä onkin ollu aika hiljasta viime aikoina. Saunan taakse joutasitte joka iikka.

Vierailija
48/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi se millaiset summat koiranpidon kehitysmaista tänne katukoirien raahaamiseen ja hoidatteluun suomalaisille ihmisille ja koirakannalle vaaraksi lytätään niiden toimesta jotka ovat huutamassa korkeista veroista, verorahojen hukkaamisista ja vihreyksistä sekä hiilijalanjäljistä. Mutta jännästi sitä ei lasketa TÄSSÄ eikä millään tavoin lasketa tällä kukin hoitakoon omat sotkunsa periaatteella.

Vierailija
49/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet tänne ja sinusta on yhtä paljon minulle iloa kuin koirasta, lupaan sinulle saman määrän euroja, mitä koiran ylläpitoon menee.

Vierailija
50/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi se millaiset summat koiranpidon kehitysmaista tänne katukoirien raahaamiseen ja hoidatteluun suomalaisille ihmisille ja koirakannalle vaaraksi lytätään niiden toimesta jotka ovat huutamassa korkeista veroista, verorahojen hukkaamisista ja vihreyksistä sekä hiilijalanjäljistä. Mutta jännästi sitä ei lasketa TÄSSÄ eikä millään tavoin lasketa tällä kukin hoitakoon omat sotkunsa periaatteella.

Mitä ihmettä horiset? Ei niitä koiria tänne Kela-korvauksilla tuoda, eikä se sinulle kuulu, mitä yksityiset ihmiset tekevät itse ansaitsemillaan rahoilla. Mitä tässä nyt pitäisi laskea, sitäkö, mitä sinun omasta mielestäsi kuuluisi saada? Sillä ei ole mitään tekemistä koirien kanssa, eikä koirilla taas korkeiden verojen kanssa.

Vierailija
51/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet tänne ja sinusta on yhtä paljon minulle iloa kuin koirasta, lupaan sinulle saman määrän euroja, mitä koiran ylläpitoon menee.

Älä euroja anna. Koiranmakkara ja nappulat riittäköön.

Vierailija
52/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneet vasemmistolaiset kadehtivat jopa koiria :D

porvari haluaa itselleen lisää rahaa vs. vasuri haluaa että kaikki pysyy hengissä = vasuri on kateellinen ja aina kuultu ahne?!  xD  nyt on niin sumeeta logiikkaa että tähän pystyy vain tyhmä porvari  xD

Ja tiedättekö yksinkertaiset ahneet pikku poroporvarit, te ette ole jonkun tietyn (etenkään loputtomasti nousevan!!!) summan arvoisia, vaan se katsotaan aina tilanteen ja kokonaisuuden mukaan! Voihan  teidänkin työsuorituksenne arvo laskea tai jopa kadota, sitä se vapaa markkinatalous on jota te muka haluatte. Verot on sovittu yhteisesti eikä se ole oikeasti raha joka otetaan teiltä pois vaan se on raha, jota ei ole koskaan ollutkaan ts. ette ole niin arvokkaita (sen määrittää palkanne maksaja eli kitinät sitten sinne jos lisää tarvitsee).

53/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoissakaan ei jaeta eläinparoille ruokaa.

Ehkä kerran viidessä vuodessa olen nähnyt yhden rikkinäisen kuivamuonapussin täällä Espoossa. Senkin nyysi joku mamu, vaikka ei heillä ole lemmikkejä uskontojensa tähden.

Vierailija
54/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei voi oikein tehdä töitä millä saisi ostettua ruokaa. Jokainen ihminen on itse vastuussa itsestään ja käymään töissä. Mene töihin, loinen.

Vierailija
55/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran lellijät: antakaa sams raha työttömille, minkä annatte koirien hyysäämiseen. Tai. Hävetkää! Onko koira teille ihmistä tärkeämpi?

Ap

Kiitos kysymästä JA TODELLAKIN ON! :D

Vierailija
56/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle oma koira on vierasta valittajaa tärkeämpi ja rakkaampi.

Olin monta vuotta työttömänä ennenkuin sain vakituisen työpaikan joten tiedän hyvin että kyllä työttömällä on varaa ruokaan. Taidanpa ihan tämän ketjun takia käydä ostamassa koiralleni jotain kivaa.

Vierailija
57/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epistä että joudun raahautumaan bussilla töihin raatamaan, käymään kaupassa, laittamaan ruokaa, siivoamaan ja maksamaan laskuja... Koiriakin kohdellaan paremmin! Miksen mä saa nukkua pitkin päivää, leikkiä, miksei kukaan paijaa ja leikitä mua, miksei kukaan ruoki mua ja vie mua lenkille ja trimmattavaksi? HERÄTYS YHTEISKUNTA!!!

Vierailija
58/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran lellijät: antakaa sams raha työttömille, minkä annatte koirien hyysäämiseen. Tai. Hävetkää! Onko koira teille ihmistä tärkeämpi?

Ap

Niin annankin. Paljon enemmänkin. Niitä antamiani rahoja kutsutaan veroiksi. Niillä maksetaan sinun tukiasi. Ole hyvä.

Vierailija
59/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen työttömänä ja osa-aikasessa työssä ollut, niin ei mun ole tarvinnut ikinä nälästä kärsiä. Ja raha on riittänyt vaatteisiin, hygieniatuotteisiin, meikkeihin, käyn uimassa ja kuntosalilla ja jopa käyn ystävien kanssa ulkona kahvilla tai syömässä. Nyt kun sain täyspäiväisen työn jossa palkka on juuri siinä rajoilla että asumistuki lähti, niin on alkanut tuntua siltä että miksi hitossa raadan kun rahaa ei ole käytettävissä juurikaan enempää kuin työttömänä ollessa. Työttömillä on asiat paremmin kuin pieni palkkaisessa työssä käyvillä.

Ymmärrän hyvin tämän. Kyse ei ole siitä että sosiaaliturva on liian hyvällä tasolla vaan siitä että palkat ovat liian matalia elinkustannuksiin nähden.

Vierailija
60/139 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä koira on tärkeämpi. Hajoappas siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan