Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea pitää tietää/mihin varautua ennen ensimmäistä koiraa?

Vierailija
21.03.2018 |

Taloudellinen puoli on kunnossa, joten siitä en tarvitse tietoa.

Meillä oli lapsuudenperheessä koira, joten sinänsä arki koiran kanssa on tuttua. Olen teininä ollut myös useita viikkoja kahdestaan koiran kanssa, joten tiedän, että jaksan hoitaa riittävästi lenkitystä ja muuta aktiviteettia.

Olen yrittäjä ja työskentelen lähinnä kotoa käsin. Pystyn pitämään taukoja kesken työpäivän, eli sekään ei ole ongelma, että koira joutuisi olemaan paljon yksin tai pidättelemään tarpeitaan pitkään.

Lähinnä minua siis mietityttää koiran kouluttaminen ja rodun valinta. Olin aika nuori, kun koira tuli lapsuudenperheeseeni, joten koulutus oli vanhempien vastuulla. Mitä kaikkea minun tulee tietää koulutuksesta ennen koiran hankkimista? Asun kerrostalossa, joten koiran tulisi olla hiljainen/opetettavissa hiljaiseksi, eikä se saisi olla kovin iso (joku max 15 kg). Turkkia olen valmis hoitamaan. Lenkkeilymaastot täällä on loistavat, ja olen ahkera lenkkeilijä. Toiveissa olisi myös harrastaa ihan omaksi huvikseen agilityä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu esim näihin

www.hankikoira.fi.

www.kennelliitto.fi

Rotujärjestöjen sivut

Kasvattajien sivut

Tommy Wiren: Onnistu koirasi koulutuksessa

Tommy Wiren: Hienosti hihassa

Tuire Kaimio: Pennun kasvatus

Tuire Kaimio : Koirien käyttäytyminen

Puskaradio kyllä kertoo, mikä on hyvä koirakoulu tai koirakerho. Etelä-Suomessa on ainakin paljon hyvää kurssitarjontaa. Kouluttajasta kannattaa ainakin selvittää onko hän eläintenkouluttaja ja millaista kokemusta löytyy (onko toiminut pitkään, missä lajeissa kisaa ym).

Vierailija
22/24 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että pentu ei ole sisäsiisti tai nuku öitään ensimmäiseen puoleen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa kannattaa katsoa ettei aiheuta allergiaa. Muuten koirasta voi olla tarvetta luopua.

Vierailija
24/24 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sairaaksi jalostettua rotua.

Osaa niistä ei suostuta enää edes hoitamaan eläinlääkärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä