Miten voisin tulla uskoon?
Löytyykö ehdotuksia? Koen, että usko, olisi yksi elämän suurimmista lahjoista. Se vapauttaisi niin monelta ikävältä asialta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Usko ensin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lahko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatta tutustua useampaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut Raamattua? Missä ympyröissä olet pyörinyt, onhan tervehenkinen seurakunta? Kannattaa etsiä samanikäisiä ja samanhenkisiä uskovaisia kavereita, hyvät keskustelut heidän kanssaan auttaa. Mutta Raamattu, rukous ja hyvä opetus, siinä se <3 Kaikkea hyvää sinulle, muistan sinua!
Olen ystävän kanssa tutkiskellut Raamattua ja lukenut sitä itsekin. Ymmärrän sitä kertomusta. Mutta en pysty luottamaan Jumalaan. Mulla on luottamusongelmia ylipäänsä. En pysty luottamaan mihinkään tai kehenkään. Voi olla, että mun pitäisi kokeilla jotain toista seurakuntaa. Se, missä nyt olen, on välillä aika tuomitseva. Heidän oppien mukaan mun kohtalonani on kadotus, vaikka Raamattu ei edes sano niin.
Ap
Jos ei ole uskossa, niin ihminen ei pelastu - mutta ei uskoa etsivää pidä muuten pelotella!
Kokeile joitain toisia seurakuntia ja hengellisiä ryhmiä, luterilaisista Kansanlähetys yms. herätysliikkeet ovat hyviä ja vapaissa suunnissakin on tietysti useampia vaihtoehtoja tuttujen vapaakirkon ja hellarien lisäksi. (Jehovat tai mormonit EIVÄT ole kristittyjä!) On myös raamattupiirejä ja erilaisia nuorten ja aikuisten ryhmiä.
Kaikki ei kuitenkaan sovi kaikille, vaan pitää löytää oma paikka.
Mutta ihminen ei ole koskaan täydellinen eli ei pidä hermostua ns. tyhmästi käyttäytyviin ihmisiin ja sielunvihollinenkin vain haluaa, että lähdemme pois jonkin maallisen pikkusyyn takia.
Kaikkien uskoontulo ei ole mitään ilotulitusta, vaikka heitäkin on - kolkuta, niin sinulle kyllä avataan.
Ei uskovankaan elämä ole helppoa - mutta toisaalta usko tekee ihmisestä ikään kuin korkin, joka nousee aina pintaan. Tietynlainen ilo myös pulppuaa jopa masennuksestakin huolimatta ja asiat aina järjestyvät jotenkin - Jumalan avulla.
Kehitysmaissakin ihmisiä on tullut elävään uskoon aivan todella surkeissa olosuhteissa, niin nämä ihmiset ovat onnistuneet parantamaan omaa elämäänsä, vaikka se on tuntunut inhimillisesti liki mahdottomalta.
ETSIKÄÄ ENSIN JUMALAA - niin kaikki muukin teille annetaan.
Te ette saa, koska te ette edes pyydä - rukoile siis!
Myönnetään, olen pyörinyt paljon Jehovien todistajien kanssa. Ystäväni on Jehovan todistaja. En ole mennyt siihen hommaan mukaan. Enimmäkseen ollaan tämän ystäväni kanssa tutkittu Raamattua ja pohdittu omiamme.
Usko olisi hieno pohja elämälle. Nykyisellään tunnen, ettei millään ole mitään merkitystä. Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaipaan Jumalaa ja merkitystä tälle kaikelle. Kaipaan ikäänkuin oman tarkoitukseni täyttämistä.
Tämä keskustelu on kyllä avannut silmiäni. Mun on pyydettävä Jumalalta luottamusta, kun olen siihen valmis. Se tulee olemaan vaikea juttu. Luottamus on mulle kaikkein vaikein asia.
ap
Jehovat eivät tunnusta Jeesusta Kristuksena - Jumalan yhtenä persoonana.
Jeesus on tie, totuus ja elämä - muuta tietä ei kristinuskon mukaan ole Jumalan tykö.
Raamatun Sana kuitenkin puhuu sinulle, kun otat käteen oikean Raamatun eli jatka sen tutkimista.
Itse kyllä uskon, että Jumala armahtaa monia jehoviakin ihmisinä ja osa heistäkin löytää oikean tien.
Jehoviin ei kuitenkaan pidä mennä mukaan, koska se on oikealta polulta eksyttävä tie.
Moni jehova on ihmisenä oikein miellyttävä tapaus, mutta heidän oppeihinsa ei pidä mennä mukaan.
Totta on se, mitä sanot Jehovantodistajista (huomaa oikea termi - "Jehova" tarkoittaa Jumalaa), eli että he ovat hakoteillä. Mutta aivan yhtä pihalla olet sinäkin horinoinesi, kun väität Raamatun puhuvan ihmisille yms. Tai voihan se puhua, mutta "puheen" voi kyllä tulkita yhtä monella tavalla, kuin maan päällä on ihmisiä.
Uskovat kristityt ovat varsin samanmielisiä - en nyt tarkoita mitään ev.lut.kirkon ateisti- ja agnostikkopappeja, jotka eivät oikeasti usko Jumalaan.
Esim. edellinen arkkipiispakin oli puheidensa perusteella vain tällainen vale- tai tapakristitty, ilman elävää uskoa.Pyhä henki puhuu ihmiselle Raamatun sanankin kautta!
Tämä selvä
Eli sana on pysynyt samana vuosisatoja toiseen..käännöksestä ja kielestä toiseen?
Aivan riittävän samana!
Siitä todistaa kristinuskon leviäminen yhä tänäkin päivänä, esim. miljoonat kristityt kiinassa tai Iranissa herätyksen ansiosta.
Uskoon tullaan eri tavoin. Jumala tuntee meidät ja toimii kullekin sopivalla tavalla.
Vinkiksi, kuuntele radio Deistä arki-iltaisin Raamatun opetusta Jukka Norvannon opastuksella klo 21-21.30. Netistäkin niitä voi kuunnella Sansan Raamattu kannesta kanteen haulla.
Se opetus pysyy Raamatussa. Raamatun lukeminen itselläni alkoi vasta uskoon tultuani. Luin sitten yötä päivää. Varsinainen uskoon tulo oli pidemmän vaiheen seuraus. sain uskovan työkaverin. Tulin uteliaaksi siitä, missä hän käy. Oli kotikokous vapaaseurakunnan tilaisuudessa. Siellä rukoiltiin toistensa puolesta, jos sitä halusi. Tuli otettiin ja sen viereen polvistuttiin. Se vaikutti minuun ja viimein pyysin rukousta puolestani, kun itselleni vieraat poistuivat. Uskonko Jeesukseen Jumalan poikana, kysyttiin? Nyökkäsin, enhän ollut koskaan kieltänytkään. Niin he julistivat kaikki syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Siinä synnyin uudesti, ylhäältä, vaikka en itse sitä yhtään ymmärtänyt. Työkaverini sen jonkun ajan päästä kertoi, kun muutin erästä suunnitelmaa maksaen itse erään asian. Omatunto oli herännyt.
Se on oma tarinani uskoon tulosta. Aikaa on vierähtänyt pian 40 vuotta siitä.
Sen jälkeen hakeuduin ev.lut. seurakunnan Raamattupiiriin.
Monia vastauksia rukouksiin on tullut. Niistä suurin on lapsen saaminen, vaikka lääkärit eivät sitä luvanneetkaan. Olen jo kahden lapsen mummu. Sen lisäksi tuli paljon muutakin, mitä en olisi koskaan uskonut saavani. Ennen lasta tuli tietysti avioliitto hyvän miehen kanssa.
Usko on säilynyt ja säilyykin lupauksen mukaan, Herra pitää omistaan huolen!
Itse olen teinistä saakka yrittänyt ymmärtää uskovaisia, käsittää sen, miten he selittävät itselleen Raamatun tekstien valtavat ristiriitaisuudet ja mikä on kristinuskon perimmäinen sanoma. Olen lukenut Raamatun kannesta kanteen monta kertaa, olen opiskellut teologiaa ja perehtynyt melko laajasti kristinuskon historiaan. On aivan selvää, että ensinnäkin historiallinen Jeesus (se vähä, mitä hänestä tiedetään), Vanhan Testamentin ennustukset tulevasta messiaasta, alkukristittyjen käsitys Jeesuksen olemuksesta sekä Rooman valtakunnan lopulla virallisen aseman saavuttanut kristinusko ovat yhtä kaukana toisistaan kuin kreationismi ja evoluutioteoria. En löydä näiden asioidan taustalta mitään yhdistävää perusajatusta, vaikka olen etsimällä etsinyt ja keskustellut asiasta monien uskovaisten kanssa. Pelastusoppi ei ole lähtöisin Jeesuksesta, vaan on vasta hänen kuolemansa ja juutalaissotien jälkeen kreikan- ja latinankielisten kristittyjen keskuudessa syntynyt ajatus, ja kolmiyhteys taas vasta 300-luvun lopulla luotu keinotekoinen, käsittämätön eri kristillisiä suuntauksia väkinäisesti yhdistävä kyhäelmä. Selittäkää minulle nämä ristiriidat, ja kertokaa mitä usko on, kun itse en sitä kahdenkymmenen vuoden etsinnästä huolimatta ole löytänyt! Älkääkä väittäkö, että olisin jotenkin sulkenut sydämeni Jumalalta, päin vastoin olen häntä yrittänyt etsiä niin avoimin sydämin kuin vain ikinä kykenen! Turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen teinistä saakka yrittänyt ymmärtää uskovaisia, käsittää sen, miten he selittävät itselleen Raamatun tekstien valtavat ristiriitaisuudet ja mikä on kristinuskon perimmäinen sanoma. Olen lukenut Raamatun kannesta kanteen monta kertaa, olen opiskellut teologiaa ja perehtynyt melko laajasti kristinuskon historiaan. On aivan selvää, että ensinnäkin historiallinen Jeesus (se vähä, mitä hänestä tiedetään), Vanhan Testamentin ennustukset tulevasta messiaasta, alkukristittyjen käsitys Jeesuksen olemuksesta sekä Rooman valtakunnan lopulla virallisen aseman saavuttanut kristinusko ovat yhtä kaukana toisistaan kuin kreationismi ja evoluutioteoria. En löydä näiden asioidan taustalta mitään yhdistävää perusajatusta, vaikka olen etsimällä etsinyt ja keskustellut asiasta monien uskovaisten kanssa. Pelastusoppi ei ole lähtöisin Jeesuksesta, vaan on vasta hänen kuolemansa ja juutalaissotien jälkeen kreikan- ja latinankielisten kristittyjen keskuudessa syntynyt ajatus, ja kolmiyhteys taas vasta 300-luvun lopulla luotu keinotekoinen, käsittämätön eri kristillisiä suuntauksia väkinäisesti yhdistävä kyhäelmä. Selittäkää minulle nämä ristiriidat, ja kertokaa mitä usko on, kun itse en sitä kahdenkymmenen vuoden etsinnästä huolimatta ole löytänyt! Älkääkä väittäkö, että olisin jotenkin sulkenut sydämeni Jumalalta, päin vastoin olen häntä yrittänyt etsiä niin avoimin sydämin kuin vain ikinä kykenen! Turhaan.
Usko sopii entisille narkkareille ja moottoripyöräkerholaisille, joilla on koulut jääneet kesken, äo alle 100 ja jotka eivät edes ymmärrä noita ristiriitoja. Uskokoon ne, joiden aivokapasiteetti ei muuhun riitä. Mutta älkää pliis yksinkertaiset hölmöt yrittäkö käännyttää meitä, jotka käsitämme teidän uskonkyhäelmienne järjettömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut Raamattua? Missä ympyröissä olet pyörinyt, onhan tervehenkinen seurakunta? Kannattaa etsiä samanikäisiä ja samanhenkisiä uskovaisia kavereita, hyvät keskustelut heidän kanssaan auttaa. Mutta Raamattu, rukous ja hyvä opetus, siinä se <3 Kaikkea hyvää sinulle, muistan sinua!
Olen ystävän kanssa tutkiskellut Raamattua ja lukenut sitä itsekin. Ymmärrän sitä kertomusta. Mutta en pysty luottamaan Jumalaan. Mulla on luottamusongelmia ylipäänsä. En pysty luottamaan mihinkään tai kehenkään. Voi olla, että mun pitäisi kokeilla jotain toista seurakuntaa. Se, missä nyt olen, on välillä aika tuomitseva. Heidän oppien mukaan mun kohtalonani on kadotus, vaikka Raamattu ei edes sano niin.
Ap
Joopa joo. sano nyt vielä, että olet se palstan homo.
27. Sodoman synti.
”Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,” – Luukas 17:28-29
”Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.” – Hesekiel 16:49-50
Homoseksuaalisuutta ei puhuta enää synniksi, vaan sitä jopa ihannoidaan kirkonkin piirissä. Sodomassa syntinä oli myös yltäkylläisyys ja köyhien sortaminen, mitä tapahtuu tänäkin päivänä ympäri maailmaa enemmän kuin koskaan. Länsimaissa heitetään roskiin niin paljon ruokaa, että sillä määrällä elätettäisiin kehitysmaiden nälänhädässä olevat ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko sopii entisille narkkareille ja moottoripyöräkerholaisille, joilla on koulut jääneet kesken, äo alle 100 ja jotka eivät edes ymmärrä noita ristiriitoja. Uskokoon ne, joiden aivokapasiteetti ei muuhun riitä. Mutta älkää pliis yksinkertaiset hölmöt yrittäkö käännyttää meitä, jotka käsitämme teidän uskonkyhäelmienne järjettömyyden.
järjhhellä ei uskoa ymmärretä, tämä on hyvä ymmärtää. ja se sana mitä isoos kirjas on ei sit muutu vaikka vuoret siirtys paikaltansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala pyörimään seuroissa, kyllä se tarttuu.
Mä olen osallistunut toimintoihin jo parin vuoden ajan, mutta uskoa ei ole tullut. Olen oikeasti kateellinen niille, jotka voivat uskoa. Olen yrittänyt saada itseäni käännytettyä jo noin 15 vuotta, mutta totta puhuen olen pohjimmiltani ateisti, vaikka haluaisin uskoa. Elämäni olisi parempaa, jos voisin vain uskoa.
ap
Googlaa Luxonia ja ala harrastaa joogaa. Ehkä modernimpi sopii sulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Sinussa ei ole Pyhää henkeä, koska et ole uskossa, joten siksi et ymmärrä lukemaasi kristityn lailla.
Uskot ateistien valheisiin, mutta sinun pitää luottaa Raamatun Sanaan ja Jeesukseen kuin lapsi!
- sillä nykyajan teologia tieteenä kumpuaa tietysti täysin ateistisista lähtökohdista. Ja monet ns. muotitutkijat pistelevät ihan omiaan, kun erilaisia poliittisia muoti-ideologioita yritetään soveltaa kristinuskoonkin.
Kolminaisuus on kyllä ihan Raamatun mukaista, alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona, Jeesuskin on ollut aina olemassa...
- Jumalan palveluksessa olevat ihmiset kirjoittivat Raamatun Pyhän hengen inspiroimana. Ja moni uskoi Jeesukseen vasta, kun Hän oli kuollut ja ylösnoussut.
Jumala kuitenkin puhuu yhä meille - profetiat jatkuvat. Mutta toisaalta jo Raamatussa varoitetaan myös erilaisista harhaanjohtajista ja sellaisikin kirjoja löytyy - ja tietysti yhä nykyaikanakin on myös ns. pahoja paimenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsellesi järkevämpää tekemistä.
Kuuluin aiemmin moottoripyörä kerhoon.
Miehet pelkäsivät, ja naiset himoitsivat minua.
Minulla oli rahaa ja ihmiset tekivät mitä halusin....sitten tulin uskoon...nykyyään teen käännytystyötä keskustelupalstoilla..ettei kenenkään tarvitsisi kokea minun kohtaloani..
Jaa... mitä mopopojista olen lukenut niin naurettavaa porukkaahan siellä pyörii.
Lönnqvistin kirjan kun lukee niin selviää että yhteiskunnan hukkapalathan sinne kerääntyvät.
Mutta fiksu teko sinulta lähteä pois niistä piireistä, propsit siitä!
Miksi Jumalalta pitää pyytää, että tulisi uskoon ? Eikö Hän näe itse, jos jollain on siihen kaipuu ja voisi toteuttaa toiveen ?
Rukoilemalla ja menemällä Alfa-kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsellesi järkevämpää tekemistä.
Kuuluin aiemmin moottoripyörä kerhoon.
Miehet pelkäsivät, ja naiset himoitsivat minua.
Minulla oli rahaa ja ihmiset tekivät mitä halusin....sitten tulin uskoon...nykyyään teen käännytystyötä keskustelupalstoilla..ettei kenenkään tarvitsisi kokea minun kohtaloani..
No aika tylsä elämä täytyy olla, jos aktiivisesti tekee käännytystyötä verkossa.
Usko Eevertti Luttiselta löytyy ohjeita tähän
Ne jotka eivät ole uskossa, kuuntelevat usein Raamatun hyvin maallistunuttakin selitystä ristiriitaisuuksista ja muista oudoista kohdista. Hyvin monet kohdat saavat aivan järjellisen selityksen, kun uskoon tultua kuuntelee opiskelleita Raamatun opettajia. Jos luemme Raamatusta että Jeesus rakastaa ja haluaa kaikkien pelastuvan jne ja sitten luemme kuinka Jeesus kiroaa viikunapuun tai suuttuu temppelialueen myyjille, niin ei Jeesuksen käytös sulje pois hänen rakkaudellista puolta.
Moni kirjoitus on näkyjen kuvailua ja symboliikkaa, jonka tarkoitus aukeaakin vasta viimeisinä vuosina ennen Jeesuksen takaisinpaluuta. Silti yksinkertaiset juuri ja juuri lukemaan oppineen ihmiset ovat tulleet uskoon Raamattua lukemalla. Jumalan Henki itse opettaa mikä on hyvää. Miksi jäädä lukemaan jotain Mooseksen kolmatta kirjaa, kun otsikkokin kertoo, että se koskee leeviläisiä. Kaikkea ei kertakaikkiaan voi käsittää yhden elämän aikana.
Myö minä suosittelen uskonkysymysten äärellä oleville Alfakursseja, joita olen itsekin ollut mukana vetämässä monta vuotta.
Joskus Jumala kuljettaa ihmistä ns. erämaassa, tuntuu ettei Jumala kuule.. vasta myöhemmin ymmärrämme miksi.
Jumala on selvästi kutsunut sinua kun olet näihin piireihin sekaantunut :D kaikki eivät vastaa Jumalan kutsuun, ole siis rohkealla mielellä. Jumala rakastaa sinua ja hänellä on suunnitelma.. luota vain häneen.
Rukoile ja vietä aikaa sanan parissa, Jumala haluaa meidän sitoutuvan häneen ja viettävän aikaa hänen lähellään.
Jos osaat englantia, youtubesta löytyy hyviä saarnaajia. esim. Francis Chan
Ei taivaassa ole aikaa - siellä on ikuisuus! Ei tule aika pitkäksi , kun kaikki on valtavan ihanaa.
Jumala ei halua ihmisten kärsivän - mutta kun katsoo maailmaa, niin ihminen ei juuri muuta näytä haluavankaan ja vaikka moni haluaisikin hyvää, niin jokainen ihminen tekee liian paljon pahaakin kokonaisuuden kannalta.
Se, ettei ihminen tajua ja myönnä omaa syntisyyttään - on kärsimyksen suurin syy. Toisaalta kärsimys myös opettaa monia, vaikka se onkin kova koulu.