Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän raskasta kun kaikki läheiset ja ex-läheiset syyttää minua tai kumuloi ongelmansa minuun. Miksi mun pitää jaksaa?

Vierailija
21.03.2018 |

Miesystävä tuntuu vetäneen hernettä nenään jostain, huomaan sen kommunikaatiosta (viestien kylmä asiallisuus, puhelimessa kovin asiallinen ei äänessä kuulu mitään hellyyttä, kontaktien tai viestien vähyys, asioiden tivaaminen jne.)
Hankala selvitellä asiaa edes puhelimitse hänen kanssa, kun hän ei voi puhua lastensa kuullen tällaisia. (Emme vielä asu yhdessä koko ajan.)

Ex lähettää haukkumaviestejä joissa latelee jotain törkeyksiä ja uhkauksia milloin mistäkin. Huonoina päivinään hän tekee tuollaista. En juuri välitä ja alan olla siihen tottunut, mutta ärsyttää silti. Olen käskenyt lopettaa ja sanonut estäväni hänen viestinsä kokonaan, ja olenkin katkaissut suurimman osan viestintäkanavista, mutta edes tekstiviestit pakko pitää, jotta lasten muita asioita voi sopia.

Alakouluikäiset lapseni haukkuvat minua koko ajan, olen ärsyttävä ja rasittava, haistattelevat ym. Kai ne kipuilevat vieläkin 1,5 vuoden jälkeen eroa, isänsä sekoiluja, tai uutta suhdettani ja uusia tulevia bonussisaruksia ym.
Silti tuntuu että vaikka kuinka yritän olla lempeä ja puhua rauhallisesti, aina vain "huudan".
Mies pitää minua huonona lastenkasvattajana ja kokee etten yrittäisikään laittaa rajoja tai sääntöjä.
Kun yritän toteuttaa hänen mielestään tärkeitä sääntöjä, lapset kapinoi entistä enemmän.
Alan olla inhottavassa välikädessä.

Lisäksi töissä olevat paineet.

Alkaa rasittaa kun yritän kaikkeni, yritän olla rakastava ja iloinen kumppani, ja hyvä äiti lapsille. Silti tuntuu että teen kaiken väärin kaikkien mielestä.

Olen hakenut ammattiapua, muttei siitä mitä on saatu, ole ollut ihan kauheasti apua (tapaamisia harvoin ja lyhyitä ja harvoin ne menee niin konkreettiselle tasolle.) Ja hirveät jonot esim. perheneuvolaan.

Mua vaivaa nämä asiat välillä tosi paljon, sydäntä sattuu ja itkettää - olen mielestäni ihan mukava tyyppi mutta miten kaikki sitten pitää mua ihan paskana?! Syyttää mua kaikesta?
Pelkään menettäväni kohta uuden mieheni jos en saa asioita rullaamaan kuten hän haluaa, toisaalta tuntuu että välit lapsiin huononee.
Yritän miellyttää kaikkia mutten silti onnistu miellyttämään ketään. Ja sitten en välillä jaksa edes niin täysillä yrittää, mikä sekin heikentää esim. sitä että saisin lapset noudattamaan jotain sääntöjä, jos en jaksa niitä joka ikinen päivä säntillisesti suorittaa.

Olen hetkittäin niin näiden asioiden vaivaama että se vaikuttaa paljon jo työhön keskittymiseeni ja yöunen laatuun; lisäksi paino on noussut mikä varmasti osin stressin syytä, ja tuntuu että nyt sekin tekee minusta ilmeisesti vähemmän "laadukkaan" kumppanin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla itsekin aika rasittava ihminen. Mitä ihmettä on ongelmien kumuloiminen johonkin?

Vierailija
2/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla itsekin aika rasittava ihminen. Mitä ihmettä on ongelmien kumuloiminen johonkin?

siirtävät ongelmansa minulle, kaaostavat ne minulle, kerrostavat ne minulle... jos heillä on paha olla, olen minä aina syypää

Sitä sitten mietin, että miten olen rasittava ihminen? Yritän olla muuta ja ennen en ole tällaista palautetta tai fiilistä niinkään kohdannut, lisäksi olen koettanut ottaa opiksi niistä asioita joita olisi voinut tehdä toisin. (En huudan tai nalkuta lapsille juurikaan, vaikka he ovatkin eri mieltä - tosin miesystävän mielestä en komenna ollenkaan tarpeeksi. En ole ylitarkka kotitöistä tms. pikkuasioista.)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun parempi olla ilman tuota miesystävää, jos hän aiheuttaa noin negatiivisia tunteita? Pystyisit keskittymään täysillä omiin lapsiisi.

Vierailija
5/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopea aikataulu, jos erosta 1,5v ja nyt jo uusi mies asustelee osittain kanssasi. Olisiko aika painaa jarruja ja keskittyä omaan ja lasten hyvinvointiin (tai sen kehittämiseen). Miksi muuten miellytät tai yrität miellyttää muita? Hulluksihan siinä tulee. Ole se, mikä olet. Lapsesi hyväksyvät sinut aitona sinuna. Jos tuo nykyinen mies ei, niin anna mennä. Ja exälle voit sanoa kaikessa rauhassa, että kommunikointi hänen kanssaan on lasten takia välttämätöntä, mutta se voidaan hoitaa asiallisesti.

Otsikkoa en ymmärrä.

Vierailija
6/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän tuosta mitään tule kun yrität miellyttää kaikkia ja olla vain mukava ihminen vaikka mitä paskaa tulisi niskaan. Mieti välillä mitä sinä itse haluat ja mikä olisi parasta juuri sinulle. Ole oma itsesi ja lakkaa esittämästä sitä mitä luulet muiden haluavan sinun olevan.

Lapsilla pitää olla selkeät rajat ja säännöt että pärjäät heidän kanssaan ja he voivat kunnioittaa sinua äitinä.

Ei erolapset saa mitään erityisoikeuksia olla ilkeitä ja haistatella omalle äidille. Et ole lasten kaveri vaan äiti joten hoida hommasi.

Tuo uusi suhde ei selkeästi tee sinulle hyvää. Jos alku on jo noin nihkeää niin mitäs sitten kun huuma loppuu ja arki alkaa. Sinun pitää kelvata sellaisena kuin olet. Ja ihan ensiksi sinun pitäisi itse tykätä itsestäsi jotta voit saada tasa-arvoisen suhteen. Parempi olla yksin kuin paskassa suhteessa. Ja lapset ovat tärkeämpiä kuin yksikään mies.

Exälle väännät vielä kerran että hoidatte keskenään vain lasten asiat ja muuhun et reagoi mitenkään.

Vierailija
7/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoa en ymmärrä.

Ap tarkoittanee, että muut p r o j i s i o i v a t ongelmansa häneen. Kun heidän pitäisi käsitellä omia ongelmiaan, he puhuvatkin niistä ne ap:n ongelmina.

Vierailija
8/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, koitan olla tosi mukava ja miellyttävä kaikille, sitten muhun kohdistetaan ja projisoidaan kaikki paska. 

Vierailija
9/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama, koitan olla tosi mukava ja miellyttävä kaikille, sitten muhun kohdistetaan ja projisoidaan kaikki paska. 

Eli kyse on just tosta p r o j i s o i n n i s t a, googlaa termi, ja lue sieltä. Sano asiallisesti, että huomaat, että suhun projisoidaan omia jtn negatiivisia juttuja, emt. ymmärtääkö nää hlöt tätä termiä yms. Mutta siis, näin. Taidat olla liian mukava ja miellyttämisenhaluinen. Opettele olemaan jämäkämpi, ja kylmästi katkomaan vaikka välit.

Vierailija
10/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yrität toteuttaa miehen mielestä tärkeitä sääntöjä lapsiisi? Olen ehkä herkkähipiäinen, mutta jos mulle joku alkais tommosessa tilanteessa pätemään, niin heivaisin hänet pellolle.

Uuden miehen kanssa suhde tauolle ja yrität saada arjen sujumaan lastesi kanssa- luot sulle ja lapsille omat tärkeät säännöt.

Vierailija
11/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilointi olisi ainakin hyvästä. 

Vierailija
12/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä miestä kuitenkin todella paljon, monella tapaa hän on hyvin kunnollinen ja ihana ihminen. En haluaisi heti pienistä vastoinkäymisistä tai kommunikaatio-ongelmista luovuttaa. Helppoa se ei aina ole kenenkään kanssa.

Sitä paitsi asiat ovat jo edenneet siihen pisteeseen, että mm. taloudellistenkin asioiden vuoksi enää ei edes niin kevyesti tätä lopeteta. Isoja muutoksia tulossa.

Ehkä toisaalta tämäkin tilanne vähän rassaa ja jännittää alitajuntaisesti kaikkia tässä...

ap

Vierailija
13/13 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se yliyrittäminen, ei sun kuulu miellyttää kaikkia. Mutta lastesi kanssa sun täytyy nyt tehdä enemmän, jotta saatte välinne oikeanlaisiksi ja heidän kasvunsa olisi turvallista. Ne on tärkeämmät kuin uusi mies, toivottavasti tajuat sen. Lasten kanssa ei pidä yrittää olla kaveri, vaan äiti/isä.