Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö abortin tekemään mieheltä salaa? Mies tietää (valitettavasti) raskaudesta, en tajunnut salata ajoissa kun olin niin shokissa

Vierailija
21.03.2018 |

Mies ehdottomasti haluaa pitää lapsen, minä en, elämäntilanteellisista syistä. Kuitenkin meillä on lapsia suunnitelmissa tulevaisuudessa; miten tämä asia tulee silloin puheeksi? Jos teetän abortin ja sanon että tuli keskenmeno, jäänkö kiinni? Jos teen abortin ja sanon sen, mies lähtee aika varmasti, on niin innoissaan tästä vaikka olikin vahinko. Asiallisia vastauksia toivon!

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat tappaa lapsen, viedä isältä oikeudet ja kaiken tulevan ilon lapsen kanssa, ja vielä valehdella päälle.

Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Abortti ei tapa lasta vaan poistaa sikiön kehosta loisimasta

Ja se jatkaa elämäänsä muualla?

Huoh.. ei OLE mitään lasta vaan solumöykky.

Sinäkin olet iso solumöykky. Olet silti ihminen.

Mutta sikiö ei ole. Tai ainakaan sen "oikeus elää" ei mene naisen oikeuden hallita kehoaan edelle. Elämä alkaa syntymästä.

Minuuttia ennen ulos popsahtamista 9kk kasvanut vauva ei ole elävä?

Sittenhän viimeisillään raskaana olevaa naista saa potkaista täysillä mahaan. Ei siitä seuraa kuin mustelmia sinun logiikallasi.

Potkaisu mahaan on väärin joka tapauksessa, oli henkilö raskaana tai ei. Minuuttia ennen ulos popsahtamista oleva vauva nyt on jo syntymässä. Suomessa abortti pitää tehdä viimeistään joskus 20 viikolla joten argumenttisi ei toimi.

Viikolla 20 ja ennen sitäkin jo kohdussa on ihan täydellinen pieni ihminen. Ei vielä valmis elämään kohdun ulkopuolella, mutta kaikki on jo paikallaan ja ulkonaisesti pieni vauva.

Ei ole täydellinen.

Eihän ihminen koskaan täydellinen ole vaan kehittyy ja muuttuu jatkuvasti. Mutta täysin ihmiseksi tunnistettava se pieni ihminen kohdussa on.

Niin? Kun sillä sattuu olemaan neljä raajaa ja pää. Se ei silti tarkoita, että sillä on samanlainen arvo kuin jo olemassa olevalla ihmisellä. Sikiö ei tiedosta mitään joten sitä ei yhtään haittaa abortointi. Parempi niin kuin että äiti kärsisi raskauden ja synnytyksen vaikka ei haluaisi.

Nimenomaan se tietoisuus itsestä on erottava tekijä sikiön ja reaalimaailmassa elävän ihmisen välillä. Sikiö ei tiedä kohdun ulkopuolisesta maailmasta mitään, sillä ei ole tunnesiteitä eikä ajatuksia tulevastaan, se ei edes tiedosta olevansa ihminen. Ei elämä ole kaikkien mielestä lahja, päinvastoin. Entä jos sikiön persoonallisuus tai ulkonäkö ei sovellukaan vallitsevaan kulttuuriin, häntä ei hyväksytä ja hän kokee kärsimystä? Syntymästään ihminen ei voi eikä osaa päättää, mutta syntymän jälkeiseen kuolemaansa voi vaikuttaa ja hyvä niin.

Entäs vastasyntynyt.

No silloinhan se lapsi on päätetty pitää, ei abortoida. Eikä vastasyntynytkään tiedosta itseään vielä erillisenä olentona saati ihmisenä, vaan osana äitiään. Kokemukset ja tietoisuus alkavat siitä kyllä nopeastikin kehittyä maailmaan, itseen ja muihin tutustuttaessa.

En nyt ihan ymmärrä mitä hait tällä?

Ihan samaa kuin sinäkin. Sikiö ei mielestäsi tiedä mitään, mutta ei tiedä vastasyntynytkään.

Ymmärrätkö, että tässä puhutaan nyt abortista, ei vastasyntyneistä. Osa perustelee, minä mukaan lukien, _aborttia_ tietoisuuden puutoksella. Ei tässä kukaan ole vastasyntynyttä abortoimassa, ja se lapsihan on ilmiselvästi silloin päätetty pitää - oli tietoinen tai ei...

Minä en sanonut mitään abortin oikeutuksesta. Sinä sanoit, että juuri se tiedottomuus elämästä erottaa reaalimaailmasta. Niin se erottaa vastasyntyneenkin. Sillähän ei ole merkitystä ollaanko lapsi toivottu vai ei.

No voi herranjestas! Se on totta, et kyllä hirveästi mitään _aborttiin_ liittyvää sanonut kommentillasi: "Entäs vastasyntynyt."

Puhuin _sikiöstä_jolla ei vielä ole kokemuksia kohdun ulkopuolisesta reaalimaailmasta. Tiedostamattomia ovat kumpikin, sekä sikiö että vastasyntynyt - kyllä vain, mutta vastasyntynyt on tulossa osaksi reaalimaailmaa ja sille muodostuu syntyhetkellään kokemuksia maailmasta ja sen tietoisuus alkaa kehittyä tulevasiuuden kasvun myötä. Näin tapahtuisi myös jokaiselle tähän vaiheeseen päässeelle sikiölle, ellei sitä _abortoitaisi_.

Edelleenkin, miksi jankutat tästä tiedostamattomuudesta? Tässä on nyt kyse abortoinnista ja eihän vastasyntynyttä ole abortoitu (eikä ole väliä onko toivottu vai ei, kummankin voi halutessaan pitää), vaikka se onkin tiedostamaton vielä itsestään. Puhun sikiöstä ja sen abortoinnista ennen kuin se pääsee osaksi reaalimaailmaa ja oppii tiedostamaan itsensä, en vastasyntyneestä, joka on päätetty päästää kasvamaan osaksi reaalimaailmaa. Ymmärrätkö nyt?

Jopas menee sulla selittelyksi. Se sikiö on muuten osa reaalimaailmaa eikä mitään mistään tietämätön, kuten jo tuolla aiemmin on kerrottu.

No selittelyähän tässä juurikin sinun kannsasi joutuu harjoittamaan, kun et ymmärrä minun pointtiani. Itsekin voisit kyllä ajatuksiasi selittää, niin voitaisiin molemmat ymmärtää mitä toinen hakee. Oletko nyt jotenkin vähättelevällä tai toisten mielipiteitä hyväksymättömällä linjalla liikkeellä?

Selvä, se voi olla jonkun toisen mielipide.  En ole jokaista kommenttia lukenut. Mitä siinä sanottiin ja mikä on oma mielipiteesi perustelun kera asiaan? "Kuten tuolla on jo aiemmin kerrottu" ei ole perustelu ja onko tämä toisen kertoma faktaa vai jotain muuta.

Varmaan tässä on nyt myös kiinni siitä, miten määrittelemme reaalimaailman. Ei se sikiö varmaan ole mistään mitään tietämätön, mutta ei se silti tiedosta itseään ihmiseksi eikä sillä ole tietoa tulevaisuudesta kohdun ulkopuolisessa maailmassa.

Mutta ehkäpä aloitat uuden ketjun, jos tämä aihe kiinnostaa, täällä kun pitäisi keskustella abortoinnista.

Niin ei ole tietoa kuten ei vastasyntyneelläkään. Sinähän tässä jankkaat.

Vierailija
162/203 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin tehnyt joutuu kohtaamaan syntymättömän lapsensa viimeistään rajan takana. Kannattaa siis ottaa Jeesus vastaan.

Ärsyttää, kun moni vanhempi puhuu lapsistaan muutenkin siten kuin nämä eivät olisi "täysiä ihmisiä" - yksilöitä, joista kasvaa joskus aikuinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ihmistä kirjoitti:

Abortin tehnyt joutuu kohtaamaan syntymättömän lapsensa viimeistään rajan takana. Kannattaa siis ottaa Jeesus vastaan.

Ärsyttää, kun moni vanhempi puhuu lapsistaan muutenkin siten kuin nämä eivät olisi "täysiä ihmisiä" - yksilöitä, joista kasvaa joskus aikuinen ihminen.

Otan mieluummin Herramme, Saat*nan vastaan 💙 julmaa ettei tämä palsta hyväksy tuon nimen kirjoittamista.

Vierailija
164/203 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti on kiinni alkion tai sikiön ihmisyyden määrittelystä, joka on kaikilla erilainen, ja siitä onko valmis pitämään lapsen ja tarjoamaan sen kehitykselle tulevaisuuden. Turha tästä on kiistellä.,

Näinhän se on mutta niin kauan kun maailmassa jossakin maassa abortti on ehdottomasti kielletty (Irlanti, Puola, latinalainen Amerikka), asiasta ei ole turha kiistellä. Ei mulle ole ongelma se, että joku ei hyväksy aborttia, vaan se että jonkun muun mielipiteen perusteella kukaan ei saa tehdä aborttia, ei edes raiskattu. Tätä tilannetta Suomessa ei ole mutta muualla on.

Vierailija
165/203 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei viitsi huolehtia luotettavasta ehkäisystä ( kondomi yksinään ei ole sellainen) ja sitten kitisee raskautta, on ärsyttävä asia. Niin turha abortti tuossa tapauksessa.

Vierailija
166/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei viitsi huolehtia luotettavasta ehkäisystä ( kondomi yksinään ei ole sellainen) ja sitten kitisee raskautta, on ärsyttävä asia. Niin turha abortti tuossa tapauksessa.

Mikään abortti ei ole turha.

Vierailija
167/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
168/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa pystyy asian varmasti hoitamaan. Suosittelen kertomaan totuuden, lapsi on tulossa, mutta et ajatellut sitä pitää. Mies vetäköön sitten johtopäätökset.

Jos minulle miehenä/isänä olisi tuollainen asia salattu/valehdeltu, niin ero tulisi. Mitään luottamusta ei tuollaiseen naiseen olisi. Pettäminen on tuon asian rinnalla ihan pikkujuttu.

Vierailija
169/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lapseni (2 kpl) kesken opintojen. Myös mies oli tuolloin opiskelija. Olen myös tehnyt kerran abortin. En sanoisi että lapsi, varsinkaan yksi on este opinnoille tai muulle elämälle varsinkin kun lapsella on kaksi vanhempaa. Lasten tekemistä kesken opintojen en kadu. Pienet lapset ja pienet menot, koululaisten harrastukset ym. sitten kustantavat jo enemmän ja siinä tilanteessa opiskelevalla on usein tiukempaa. Aborttia sen sijaan kadun jonkin verran. Tein abortin 20-vuotiaana, koska en uskaltanut olla yksinhuoltaja ja kohdata ympäristön arvostelua. Jälkikäteen olen ajatellut, että olisin vaan saanut olla rohkeampi. Kyllä siitäkin olisi selvitty.

Vierailija
170/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä alkaa vasta syntymästä eikä syntymättömällä ole vielä mitään oikeuksia niin olisiko ok tehdä abortti vaikka raskausviikolla 38?

Vierailija
171/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo mies ja nainen tekisi abortin niin enpä lupaisi että pitäisin asiaa salassa. Joka ikiselle joka kysyisi miksi tuli ero niin kertoisin syyn.

Vierailija
172/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa teetkin, älä valehtele miehellesi. Hänellä on oikeus tietää. Sinulla on oikeus aborttiin, mutta miehelläsi on oikeus tietää totuus. Jäät kiinni joka tapauksessa. Näillä asioilla on taipumus tulla ilmi. Perustuuko suhteessanne moni muukin asia valheeseen? Kuulostaa, että teillä ei puhuta avoimesti asioista eikä välillänne ole luottamusta.

Vierailija
173/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä alkaa vasta syntymästä eikä syntymättömällä ole vielä mitään oikeuksia niin olisiko ok tehdä abortti vaikka raskausviikolla 38?

Kyllä

Vierailija
174/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on.

Vierailija
175/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on.

Ei ole

Vierailija
176/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
177/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

178/203 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne AP:n miestä, mutta tiedän etten minä pystyisi antamaan anteeksi lapseni abortointia. Tai edes näin vakavasta aiheesta valehtelua. Minun uskonnon mukaan alkio, sikiö, loinen, vauva tai lapsi (ihan miksi sitä haluattekaan kutsua) on Luojan luomaa elämää jo ensimmäisistä hetkistä lähtien. Jo ennen kuin sydän lyö alkuraskaudesta (eli vk6).

Minä periaatteessa hyväksyn uskontoni vastaisesti abortin, mielummin niitä tehdään hallitusti sairaalassa kuin salaa kotona. En kuitenkaan hyväksyisi, että minun lapseni abortoitaisiin salaa, ilman vakavaa keskustelua kanssani. Syvällä sisimmässäni ajattelen, että abortti on murha. Enkä valitettavasti pystyisi elämään lapseni murhaajan kanssa.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
179/203 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja latino kirjoitti:

En tunne AP:n miestä, mutta tiedän etten minä pystyisi antamaan anteeksi lapseni abortointia. Tai edes näin vakavasta aiheesta valehtelua. Minun uskonnon mukaan alkio, sikiö, loinen, vauva tai lapsi (ihan miksi sitä haluattekaan kutsua) on Luojan luomaa elämää jo ensimmäisistä hetkistä lähtien. Jo ennen kuin sydän lyö alkuraskaudesta (eli vk6).

Minä periaatteessa hyväksyn uskontoni vastaisesti abortin, mielummin niitä tehdään hallitusti sairaalassa kuin salaa kotona. En kuitenkaan hyväksyisi, että minun lapseni abortoitaisiin salaa, ilman vakavaa keskustelua kanssani. Syvällä sisimmässäni ajattelen, että abortti on murha. Enkä valitettavasti pystyisi elämään lapseni murhaajan kanssa.

No toivottavasti löydät naisen, joka on asiasta samaa (typerää) mieltä. Itse en pystyisi elämään miehen kanssa, joka pitää aborttia murhana.

Vierailija
180/203 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä