Pystyykö abortin tekemään mieheltä salaa? Mies tietää (valitettavasti) raskaudesta, en tajunnut salata ajoissa kun olin niin shokissa
Mies ehdottomasti haluaa pitää lapsen, minä en, elämäntilanteellisista syistä. Kuitenkin meillä on lapsia suunnitelmissa tulevaisuudessa; miten tämä asia tulee silloin puheeksi? Jos teetän abortin ja sanon että tuli keskenmeno, jäänkö kiinni? Jos teen abortin ja sanon sen, mies lähtee aika varmasti, on niin innoissaan tästä vaikka olikin vahinko. Asiallisia vastauksia toivon!
Kommentit (203)
Abortin tehnyt joutuu kohtaamaan syntymättömän lapsensa viimeistään rajan takana. Kannattaa siis ottaa Jeesus vastaan.
Ärsyttää, kun moni vanhempi puhuu lapsistaan muutenkin siten kuin nämä eivät olisi "täysiä ihmisiä" - yksilöitä, joista kasvaa joskus aikuinen ihminen.
Katso ihmistä kirjoitti:
Abortin tehnyt joutuu kohtaamaan syntymättömän lapsensa viimeistään rajan takana. Kannattaa siis ottaa Jeesus vastaan.
Ärsyttää, kun moni vanhempi puhuu lapsistaan muutenkin siten kuin nämä eivät olisi "täysiä ihmisiä" - yksilöitä, joista kasvaa joskus aikuinen ihminen.
Otan mieluummin Herramme, Saat*nan vastaan 💙 julmaa ettei tämä palsta hyväksy tuon nimen kirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on kiinni alkion tai sikiön ihmisyyden määrittelystä, joka on kaikilla erilainen, ja siitä onko valmis pitämään lapsen ja tarjoamaan sen kehitykselle tulevaisuuden. Turha tästä on kiistellä.,
Näinhän se on mutta niin kauan kun maailmassa jossakin maassa abortti on ehdottomasti kielletty (Irlanti, Puola, latinalainen Amerikka), asiasta ei ole turha kiistellä. Ei mulle ole ongelma se, että joku ei hyväksy aborttia, vaan se että jonkun muun mielipiteen perusteella kukaan ei saa tehdä aborttia, ei edes raiskattu. Tätä tilannetta Suomessa ei ole mutta muualla on.
Joku ei viitsi huolehtia luotettavasta ehkäisystä ( kondomi yksinään ei ole sellainen) ja sitten kitisee raskautta, on ärsyttävä asia. Niin turha abortti tuossa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joku ei viitsi huolehtia luotettavasta ehkäisystä ( kondomi yksinään ei ole sellainen) ja sitten kitisee raskautta, on ärsyttävä asia. Niin turha abortti tuossa tapauksessa.
Mikään abortti ei ole turha.
Salaa pystyy asian varmasti hoitamaan. Suosittelen kertomaan totuuden, lapsi on tulossa, mutta et ajatellut sitä pitää. Mies vetäköön sitten johtopäätökset.
Jos minulle miehenä/isänä olisi tuollainen asia salattu/valehdeltu, niin ero tulisi. Mitään luottamusta ei tuollaiseen naiseen olisi. Pettäminen on tuon asian rinnalla ihan pikkujuttu.
Minä olen saanut lapseni (2 kpl) kesken opintojen. Myös mies oli tuolloin opiskelija. Olen myös tehnyt kerran abortin. En sanoisi että lapsi, varsinkaan yksi on este opinnoille tai muulle elämälle varsinkin kun lapsella on kaksi vanhempaa. Lasten tekemistä kesken opintojen en kadu. Pienet lapset ja pienet menot, koululaisten harrastukset ym. sitten kustantavat jo enemmän ja siinä tilanteessa opiskelevalla on usein tiukempaa. Aborttia sen sijaan kadun jonkin verran. Tein abortin 20-vuotiaana, koska en uskaltanut olla yksinhuoltaja ja kohdata ympäristön arvostelua. Jälkikäteen olen ajatellut, että olisin vaan saanut olla rohkeampi. Kyllä siitäkin olisi selvitty.
Jos elämä alkaa vasta syntymästä eikä syntymättömällä ole vielä mitään oikeuksia niin olisiko ok tehdä abortti vaikka raskausviikolla 38?
Jos olisin tuo mies ja nainen tekisi abortin niin enpä lupaisi että pitäisin asiaa salassa. Joka ikiselle joka kysyisi miksi tuli ero niin kertoisin syyn.
Mitä tahansa teetkin, älä valehtele miehellesi. Hänellä on oikeus tietää. Sinulla on oikeus aborttiin, mutta miehelläsi on oikeus tietää totuus. Jäät kiinni joka tapauksessa. Näillä asioilla on taipumus tulla ilmi. Perustuuko suhteessanne moni muukin asia valheeseen? Kuulostaa, että teillä ei puhuta avoimesti asioista eikä välillänne ole luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämä alkaa vasta syntymästä eikä syntymättömällä ole vielä mitään oikeuksia niin olisiko ok tehdä abortti vaikka raskausviikolla 38?
Kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on.
Ei ole
En tunne AP:n miestä, mutta tiedän etten minä pystyisi antamaan anteeksi lapseni abortointia. Tai edes näin vakavasta aiheesta valehtelua. Minun uskonnon mukaan alkio, sikiö, loinen, vauva tai lapsi (ihan miksi sitä haluattekaan kutsua) on Luojan luomaa elämää jo ensimmäisistä hetkistä lähtien. Jo ennen kuin sydän lyö alkuraskaudesta (eli vk6).
Minä periaatteessa hyväksyn uskontoni vastaisesti abortin, mielummin niitä tehdään hallitusti sairaalassa kuin salaa kotona. En kuitenkaan hyväksyisi, että minun lapseni abortoitaisiin salaa, ilman vakavaa keskustelua kanssani. Syvällä sisimmässäni ajattelen, että abortti on murha. Enkä valitettavasti pystyisi elämään lapseni murhaajan kanssa.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
M30 ja latino kirjoitti:
En tunne AP:n miestä, mutta tiedän etten minä pystyisi antamaan anteeksi lapseni abortointia. Tai edes näin vakavasta aiheesta valehtelua. Minun uskonnon mukaan alkio, sikiö, loinen, vauva tai lapsi (ihan miksi sitä haluattekaan kutsua) on Luojan luomaa elämää jo ensimmäisistä hetkistä lähtien. Jo ennen kuin sydän lyö alkuraskaudesta (eli vk6).
Minä periaatteessa hyväksyn uskontoni vastaisesti abortin, mielummin niitä tehdään hallitusti sairaalassa kuin salaa kotona. En kuitenkaan hyväksyisi, että minun lapseni abortoitaisiin salaa, ilman vakavaa keskustelua kanssani. Syvällä sisimmässäni ajattelen, että abortti on murha. Enkä valitettavasti pystyisi elämään lapseni murhaajan kanssa.
No toivottavasti löydät naisen, joka on asiasta samaa (typerää) mieltä. Itse en pystyisi elämään miehen kanssa, joka pitää aborttia murhana.
Niin ei ole tietoa kuten ei vastasyntyneelläkään. Sinähän tässä jankkaat.