Pystyykö abortin tekemään mieheltä salaa? Mies tietää (valitettavasti) raskaudesta, en tajunnut salata ajoissa kun olin niin shokissa
Mies ehdottomasti haluaa pitää lapsen, minä en, elämäntilanteellisista syistä. Kuitenkin meillä on lapsia suunnitelmissa tulevaisuudessa; miten tämä asia tulee silloin puheeksi? Jos teetän abortin ja sanon että tuli keskenmeno, jäänkö kiinni? Jos teen abortin ja sanon sen, mies lähtee aika varmasti, on niin innoissaan tästä vaikka olikin vahinko. Asiallisia vastauksia toivon!
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat tappaa lapsen, viedä isältä oikeudet ja kaiken tulevan ilon lapsen kanssa, ja vielä valehdella päälle.
Onnea vaan valitsemallasi tiellä.
Abortti ei tapa lasta vaan poistaa sikiön kehosta loisimasta
Ja taaperon heittäminen parvekkeelta alas ei myöskään tapa lasta vaan pelkästään poistaa taaperon talosta loisimasta.
Oletko tyhmä vai idiootti? Taapero ja sikiö ovat kaksi hieman eri asiaa. Sikiö ei ole ihminen, se ei tiedosta mitään mistään, sen elämä ei ole vielä alkanut.
Elossahan se sikiö on. Eli kyllä elämä on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Mies ehdottomasti haluaa pitää lapsen, minä en, elämäntilanteellisista syistä. Kuitenkin meillä on lapsia suunnitelmissa tulevaisuudessa; miten tämä asia tulee silloin puheeksi? Jos teetän abortin ja sanon että tuli keskenmeno, jäänkö kiinni? Jos teen abortin ja sanon sen, mies lähtee aika varmasti, on niin innoissaan tästä vaikka olikin vahinko. Asiallisia vastauksia toivon!
Jos teet abortin kertomatta miehelle, niin siellä neuvolassa sitä saman miehen kanssa suunnitellun lapsen raskausajan käynneillä tulee varmasti puheeksi tämä keskenmeno.
Kerrohan tarkemmin, miksi nyt et voisi tehdä tämän miehen kanssa lasta, jos hetkeä myöhemmin voit. Ja mikkä on, ettet voisi kertoa abortista miehelle, onko teidän suhde nyt loppujen lopuksi kovin vakaalla pohjalla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä abortin ns. huomaamatta, mutta mikäli aiot hankkia lapsia tulevaisuudessa saman miehen kanssa tulet jäämään siitä kiinni. Raskaudet, myös keskeytetyt näkyvät neuvolatiedoissa.
Ohis - jos esim vaihdat paikkakuntaa etkä kerro asiasta niin ei se siellä näy.
Kyllä se vain näkyy, tiedot tilataan automaattisesti edelliseltä asuinpaikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Tervakäpy kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tilanteesi. Itse tulin raskaaksi 19-vuotiaana, kun olin juuri aloittanut korkeakoulun ja asuin vielä vanhemmilla. Miehen kanssa olimme olleet yhdessä 1,5vuotta. Olin shokissa monta viikkoa ja kävin juttelemassa psyk. sairaanhoitajan kanssa. Päätin kuitenkin pitää lapsen, koska henkisesti tiesin, että abortti seuraisi koko elämän minua. Myös monet ystäväni olivat abortin jälkeen romahtaneet, joutuneet lääkekoukkuun eikä heidän elämänsä ollut enää samaa.
Älä puhu paskaa. Ihan kun abortti olisi tasoa joukkoraiskaus ja sotatantereenkauhut, josta sekoaa loppuelämäkseen. Kyseessä on nykyisin aika simppeli lääketieteellinen toimenpide.
...josta voi kuitenkin aiheutua se, että kohdun limakalvo vaurioutuu siten, että uusi raskaus ei ole enää mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä abortin ns. huomaamatta, mutta mikäli aiot hankkia lapsia tulevaisuudessa saman miehen kanssa tulet jäämään siitä kiinni. Raskaudet, myös keskeytetyt näkyvät neuvolatiedoissa.
Väärin- tiedot näkyvät valtakunnallisesti Kannasta, eli pitäis vaihtaa ihan valtiota.
Ei niitä naisen neuvolatietoja miehelle esitellä.
Tämä. Ja tästä on kokemusta. Ei lapsen isälle kuulu naisen menneisyys sillä tavalla, että viranomaiset nämä tiedot hälle jakaisivat.
Ei niin. Mutta sattumalta neuvolakäynneillä tai synnärillä saattavat tulla esiin.
Vierailija kirjoitti:
Luovutat sen lapsen sitten vaikka isällä ja maksat elarit.
Tällainen olisi minulle fine, jos voisin suorittaa luovutuksen heti alkuraskaudessa. Raskaana en enää ikinä suostu olemaan, enkä todellakaan aio synnyttää toista kertaa. Mieluummin olen selibaatissa loppuelämän.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Ensinnäkin: en usko vahinkoraskauksiin vakiintuneissa parisuhteissa enää v. 2018, niin paljon ehkäisyvaihtoehtoja on tarjolla. Ellei nainen tunne omaa sukupuoliterveyttään ja pidä siitä huolta, se on ihan omalla vastuulla. Jos parisuhteessa on päätetty, että lapsia ei vielä tule, niin molemmat pitävät ehkäisystä huolta. Niin helppoa se on.
Olen terveyskeskuslääkäri, toimin ehkäisyneuvolassa ja mm. laitan ehkäisykapseleita. Viimeisen neljän kuukauden aikana 3 naista on tullut raskaaksi ehkäisykapselista huolimatta. Että sellaisia vahinkoraskauksia, joihin sinä et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat tappaa lapsen, viedä isältä oikeudet ja kaiken tulevan ilon lapsen kanssa, ja vielä valehdella päälle.
Ja se jatkaa elämäänsä muualla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taaperon heittäminen parvekkeelta alas ei myöskään tapa lasta vaan pelkästään poistaa taaperon talosta loisimasta.
Oletko tyhmä vai idiootti? Taapero ja sikiö ovat kaksi hieman eri asiaa. Sikiö ei ole ihminen, se ei tiedosta mitään mistään, sen elämä ei ole vielä alkanut.
Elossahan se sikiö on. Eli kyllä elämä on alkanut.
Elämä alkaa syntymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. ei OLE mitään lasta vaan solumöykky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vain näkyy, tiedot tilataan automaattisesti edelliseltä asuinpaikkakunnalta.
no eihän tilata! :D
Itse ne saa sieltä pyytää, jos haluaa. (pyydettävä yleensä kirjallisesti)
Voit koukkia sen vauvan ulos henkarilla kun mies on töissä tai nukkumassa.
Vuosia myöhemmin joku tuntematon lapsi kysyy sinulta kyyneleet silmissä ”Äiti, mikset antanut minun elää?”
Vierailija kirjoitti:
Vuosia myöhemmin joku tuntematon lapsi kysyy sinulta kyyneleet silmissä ”Äiti, mikset antanut minun elää?”
:D huutonaurua
Kyllä sen voi tehdä miehen tietämättä, mutta kannattaako olla suhteessa, jossa et uskalla puhua miehelle suoraan asioista? Kyllähän miehen pitää tajuta, että lastenhankinnan ajankohdan päättää ennen kaikkea nainen, koska hänen elämäänsä se enemmän vaikuttaa. Miksi haluat olla miehen kanssa, jonka mielipidettä ja reaktioita pelkäät ja salailet asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tilata jos pistät Kantaan kiellot kaikista luovutuksista.
Pelkkä kondomi ehkäisynä ja sitten märistään raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. ei OLE mitään lasta vaan solumöykky.
Sinäkin olet iso solumöykky. Olet silti ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan molemmat vielä opiskelijoita, sitä tarkoitin elämäntilanteellisilla syillä. Yhdessä ollaan puhuttu nämä asiat, että muutama vuosi työelämää ja sitten lapsi(a). Ehkäisynä oli kondomi, joka petti. Olin ihan varma, että mieskin on abortin kannalla, mutta nyt suunnilleen jo keksii nimiä, olen ihan shokissa tästä :( ap
Miksi et hakenut heti je-pilleriä?
Mitä tuo jankkaus tähän liittyy? Ei se naisenkaan aborttioikeus siihen munasoluun perustu vaan oikeuteen poistaa vieras kudos omasta kehosta. Miehillä on tähän ihan yhtäläinen oikeus. Sikiöllä on oikeudet, mutta tietyillä viikoilla katsotaan äidin oikeus päättää omasta ruumiistaan vahvemmaksi kuin sikiön oikeus jatkaa kehitystään vauvaksi. Tähän voi tulla joskus muutos. Sen sijaan miehen aborttioikeutta, jolloin pelkkä miehen mielihalu ylittäisi sekä sikiön oikeuden elää että äidin itsemääräämisoikeuden ei ole tulossa. Koskaan. Keksikää muuta jankattavaa.