Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei merkkejä luteista - voiko niitä olla silti?!

Vierailija
21.03.2018 |

Entinen vuokranantajani soitti, ja kertoi, että entisestä asunnostani on löytynyt luteita. Hän sanoi, että 99% todennäköisyydellä nykyinen vuokralainen on ne sinne tuonut, on elänyt niin riehakasta elämää, että on nyt saamassa häädön. Kertoi kuitenkin siltä varalta, että ne luteet olivat siellä jo kun asuin siellä ja olen tuonut ne uuteen asuntoon huomaamattani.

Muutin tuosta asunnosta pois marraskuussa 2016 ja olen siitä asti asunut nykyisessä asunnossani. Tutkin koko asunnon läpikotaisin. Sängyn, sohvan, pöydän- ja tuolinjalat, kaikki lattialistat, seinät, silmäilin katonrajat, matot, pistokkeet. Tutkin myös vieraspatjan ja kaapissa olevat täkit ja tyynyt. Ei löytynyt minkäänlaisia viitteitä luteisiin. Väijyin myös puoli yötä taskulampun kanssa pimeässä konttaillen pitkin lattianrajoja siltä varalta, että unohdin jonkun paikan. En löytänyt yhtäkään. Lakanoissa ei ole ollut mitään ulosteita tai veripilkkuja.

Olen taipuvainen selkäakneen ja saan välillä selkään ja rintaan näppylöitä. Näin on ollut jo vuosia, mutta silti pelkään nyt, että ne ovatkin luteidenpuremia. Yritän rauhoitella itseäni ajattelemalla, että olen asunut tuossa asunnossa melkein puolitoista vuotta. Jos olisin tuonut mukanani ludekannan joka on imeskellyt vertani vuosikausia, ludekanta olisi kyllä kasvanut jo sellaiseksi, että olisin sen huomannut tuolla tarkastuksella. En ole myöskään käynyt muuton jälkeen matkoilla, joista olisin voinut tuoda luteita tuliaisiksi.

Silti olo on todella ahdistunut. Mitä jos luteita onkin vaikka mitään merkkejä ei ole? Tutkin kotoa jokaisen pienenkin pölypallon, jokainen leivänmuru näyttää luteenmunalta tai -nahalta. Vaikka ei ole mitään syytä ajatella, että asunnossani olisi luteita, olen silti vainoharhainen ja pelkään.

Te joilla on ollut luteita, miten huomasitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että huolehdit, mutta eiköhän ne olisi jo purreet jos niitä olisi. Lepo vaan.

Vierailija
2/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitus nyt. Jos sulla olisi ollut luteita yli vuoden, ne olisivat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Lisäksi sinulla olisi selkeitä puremajälkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän ole ludevapaa. Reilusti tehty vuokranantajalta!

Vierailija
4/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei luteita voi olla huomaamatta. ne elukat näkyy paljain silmin jossain vaiheessa.

Vierailija
5/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yöksi sängynjalkoihin teippiä liimapuoli ulospäin. Samoin lattialistojen eteen. Ellei niihin ilmaannu yöllä luteita, rauhoitu.

Vierailija
6/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huomaa kyllä. Luteenpuremat kutiavat niin pirusti ja jos luteita on enemmän kuin yksi, olisit täynnä puremia (olettaen että asut yksin). Voit toki kokeilla teippikikkaa, niin saat mielenrauhan.

Vierailija
7/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naaraslude taitaa munia päivässä parisataa jälkeläistä, että kyllä niistä olisi tähän mennessä jälkiä :D

Vierailija
8/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteet huomaa parhaiten ulostejäljistä, pieniä mustia pilkkuja sängyn pohjassa, esim. Sulla tuskin niitä on. Toi teippikikka on hyvä.

Vierailija
9/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaadi kuin yhden luteen/munan ja pian niitä on asunnollinen :-).

Vierailija
10/10 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet tarkkana mutta en usko, että sinulla olisi voinut olla luteita vuodesta 2016 etkä olisi huomannut mitään. Mutta kannattaa olla tarkkana myös jatkossa, ettei niitä tulekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi