On tämä kotiäidin elämä yhtä syömistä!
Kello vasta 12 ja olen vetänyt naamaan 3 lautasellista jauhelihakeittoa,3 näkkileipää,4 sämpylää, juustolla ja meetvurstilla, pannullisen maitokahvia.
Imuroitu, pyykätty ja askarreltu, mutta aina vaan ruuanhimo on valtava. Ja tylsyyden piristystä. Olisipa työpaikka, pääsisi jääkaapin luota pois.
Kommentit (58)
Ongelma ei ola jano, juon paljon vettä. Vaan tuo jäätävä ruuan himo. En edes ehdi tuntea nälkää ku syön taas.
Minunkaan elämässä ei ole muuta sisältöä kuin kotityöt ja lasten asiat ,niin ei paljon kiinnosta muu ajanviete kuin syöminen kun aina on kuitenkin kotona jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oli vauva ja 1v nii ylipainoa oli 3kg.
Tuosta 4v aikaa ja ylipainoa 35kg.... apIhan järkyttävää. Tee nyt itselles jotain, tai syöt jalat altas.
Voi kuule, olen yrittänyt! Tänä vuonna olen aloittanut painonpudotuksen varmaan 8 kertaa. Kestää varmaan max. 4 päivää ja vituiksi menee. En ymmärrä mistä ihmiset saa itsekuria.
Dieetit on turhia, muutat vain koko perheen elintapoja ruuan suhteen. Ei osteta kotiin mitään naposteltavaa, ei limuja, ei perjantaipizzoja. Normaalia kotiruokaa ja hedelmiä. Lapsillekin parempi. Ei siellä kapeissa tarvitse olla mitään varastoa kuten väität, normaalit ruokatarpeet vaan. Ainakaan mun ei tee yhtään mieli ahmia jotain Muttin tomaattimurskaa tai kauraryynejä kaapista.
Itsetehdyt sämpylät on ihan ok kunhan ei ole pelkkää valkoista jauhoa. Ja yksi riittää välipalaksi oikein hyvin, aterian kanssa voi ottaa toisen jos haluaa. Ei niitäkään syödä pellillistä kerrallaan. Taitaa olla annoskootkin hukassa??
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan elämässä ei ole muuta sisältöä kuin kotityöt ja lasten asiat ,niin ei paljon kiinnosta muu ajanviete kuin syöminen kun aina on kuitenkin kotona jumissa.
Ketjuihin teljettynä siellä kotona?
Kun mulla oli 2 pientä yhtä aikaa kotona kävelimme joka päivä 5km (yhteen suuntaan) kauppakeskukseen lasten kanssa ostoksille ihan tarkoituksella. Näin tuli liikuttua. Toinen vaihtoehto oli kävellä kaverin luo 3km tai 6km päähän. Toinen vaunuissa toinen siinä sisaristuimessa. Hyvin tuli kuntoa pidettyä yllä!
Jos on 3 pientä kävelytaidotonta sitten on tietty hankalampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oli vauva ja 1v nii ylipainoa oli 3kg.
Tuosta 4v aikaa ja ylipainoa 35kg.... apIhan järkyttävää. Tee nyt itselles jotain, tai syöt jalat altas.
Voi kuule, olen yrittänyt! Tänä vuonna olen aloittanut painonpudotuksen varmaan 8 kertaa. Kestää varmaan max. 4 päivää ja vituiksi menee. En ymmärrä mistä ihmiset saa itsekuria.
Dieetit on turhia, muutat vain koko perheen elintapoja ruuan suhteen. Ei osteta kotiin mitään naposteltavaa, ei limuja, ei perjantaipizzoja. Normaalia kotiruokaa ja hedelmiä. Lapsillekin parempi. Ei siellä kapeissa tarvitse olla mitään varastoa kuten väität, normaalit ruokatarpeet vaan. Ainakaan mun ei tee yhtään mieli ahmia jotain Muttin tomaattimurskaa tai kauraryynejä kaapista.
Itsetehdyt sämpylät on ihan ok kunhan ei ole pelkkää valkoista jauhoa. Ja yksi riittää välipalaksi oikein hyvin, aterian kanssa voi ottaa toisen jos haluaa. Ei niitäkään syödä pellillistä kerrallaan. Taitaa olla annoskootkin hukassa??
Annosten määrä on hukassa. EI riittää 1 lautasellinen keittoa vaan menee se 2-3. Himo kasvaa syödessä.
Ahmiminen pitäisi saada loppumaan. Ap
Sama. Täällä ei vaan ole ruokaa kuin vasta klo 15.00 pahimmillaan 20.00. Siihen asti sinnittelen karkeilla, suklaslla.
Auttaa väsymykseen. Piristää. Mutta voi että koukuttaa.
Nyt söin puuroa ja leipää ettei menis mahdottomaksi. Mutta koko ajan pakko nakertaa.
Puutostilojen syy. Mies ei suostu seksiin ja arki alkaa käymään tylsäksi. Jääkaappi koko ajan tuossa. Eikä kukaan näe kuka sitä tyhjentää :( oikeata ruokaa en osaa yksin syödä kun tottunut syömään miehen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olethan tehnyt muutakin kuin syönyt!
😂😂 Repesin ääneen! Olishan se ihan suotavaa tehdä muutakin.
Minusta taas kotiäitinä oli helppo pitää paino normaalina. Oli aikaa tehdä ruokia ja tutkia erilaisia reseptejä ja kokeilla. Lapsetkin kun söivät ensin vaan sitä sosetta ja myöhemmin vasta oikeaa ruokaa. Liikuin tosi paljon, ensin lasten kanssa ja iltapäivällä usein lähdin lenkille kun isä tuli kotiin. Ah niitä aikoja! :D
Nyt kun olen töissä, aikaa jää niin paljon vähemmän mihinkään. Tekosyitä joo, mutta on se aikapulakin ihan krooninen kun on päiväkotijutut, vaativa työ, arkiaskareet ynm. ja priorisoin aina ensimmäiseksi sen, että saan viettää lasten kanssa aikaa. Muutama kilo on tullut mutta jospa se tästä! Onneksi on viikonloput!
Vierailija kirjoitti:
Joku puutos? Kromi?
Paskanmarjat kun laiskuus ja tylsyys!
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt aika surullista. Itsehän sinä omasta elämästäsi päätät ja selkeästi tuo syöminen ei nyt sinua onnelliseksi tee. Se on helppo keksiä liuta syitä miksi ei voi/ehdi/kykene/viitsi elää hieman terveellisemmin, mutta useimmiten ne ovat vain niitä tekaistuja. Ainakin osa. Hae jotain sisältöä! Kyllä ne lapsesikin kiittävät pitkässä juoksussa, jos vähän itsekkäästi välillä ajattelet.
Mulla on myös hirveä ruuanhimo aina jos on univajetta, elimistö kai jotenkin yrittää saada puuttuvaa energiaa ruuan avulla, vaikka lepo on se mitä tarvittaisiin. Nukutko tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ola jano, juon paljon vettä. Vaan tuo jäätävä ruuan himo. En edes ehdi tuntea nälkää ku syön taas.
Ihan hyvän neuvon sain tutultani taannoin: hoida tunne-elämäsi kuntoon ennen kuin yrität yhtään mitään elämäntapamuutosta. Se lähtee sieltä, koska useimmiten ylisyödään jonkun syyn takia (vituttaa, surettaa, stressaa ynm). Noudatin itse hänen neuvoaan (oma parisuhde oli tuolloin päin helvettiä joten istuimme alas ja purimme asiaa mm. pariterapiankin keinoin) ja pian alkoi paino laskemaan kun en enää syönyt siihen vitutukseen. Ei toki kaikilla näin, mutta ihan hyvä neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas kotiäitinä oli helppo pitää paino normaalina. Oli aikaa tehdä ruokia ja tutkia erilaisia reseptejä ja kokeilla. Lapsetkin kun söivät ensin vaan sitä sosetta ja myöhemmin vasta oikeaa ruokaa. Liikuin tosi paljon, ensin lasten kanssa ja iltapäivällä usein lähdin lenkille kun isä tuli kotiin. Ah niitä aikoja! :D
Nyt kun olen töissä, aikaa jää niin paljon vähemmän mihinkään. Tekosyitä joo, mutta on se aikapulakin ihan krooninen kun on päiväkotijutut, vaativa työ, arkiaskareet ynm. ja priorisoin aina ensimmäiseksi sen, että saan viettää lasten kanssa aikaa. Muutama kilo on tullut mutta jospa se tästä! Onneksi on viikonloput!
Kun mies kotiutuu niin minä menen maate :D Lukittaudun tunniksi makkariin lukemaan kirjaa, se on sitä omaa aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku puutos? Kromi?
Mistäs tiedät? Jos on ollut dieeteillä ja laihiksella, niin keho nyt voi kaivata jotain jota on jäänyt saamatta..
Onko tarpeeksi monipuolinen ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku puutos? Kromi?
Mistäs tiedät? Jos on ollut dieeteillä ja laihiksella, niin keho nyt voi kaivata jotain jota on jäänyt saamatta..
Onko tarpeeksi monipuolinen ruokavalio?
Ap on lihonut 35kg, ei laihduttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies kotiutuu niin minä menen maate :D Lukittaudun tunniksi makkariin lukemaan kirjaa, se on sitä omaa aikaa. Ap
Muista ottaa jotain pikku naposteltavaa mukaan niin on kivempi löhöillä ja lueskella.
Tämänkö takia niin monella lapsiperheellä "ei ole varaa kunnon ruokaan?"
En ihmettele, jos tämä on yleistäki että yksi aikuinen syö kolmen edestä.
Näin niitä av-valaita syntyy:)
Minäkin olen kotona.
Tänään olen syönyt marjasmoothien ja kasvissosekeittoa ja juonut 2 mukillista maitokahvia. En ymmärrä miksi pitäisi mussuttaa koko ajan ja tuollaisia määriä (ap syönyt mun koko päivän kalorit 12 mennessä!). Jos mun nyt tekisi mieli jotain ennen päivällistä niin otan mandariinin tai kourallisen pähkinöitä sekä yhden kahvin.
t normaalipainoinen 4:n äiti