H&M vaatteiden kierrätys
Ottaako H&M -myymälät vielä vaatekassillisia kierrätykseen? Erityisesti Tampereen myymälöistä onko jollain tietoa. Ei jaksaisi lähteä turhaan kuskaamaan tavaroita jos eivät otakaan.
Kommentit (7)
Okei, kiitoksia vastauksesta!
t. ap
Ottaa, ainakin itse olen tänä vuonna vienyt vanhoja vaatteita kierrätykseen sinne, Turussa tosin mutta eiköhän joka paikassa oteta vastaan. Jostain syystä tästä mahdollisuudesta ei enää kerrota H&M sivuilla, kumma kyllä.
Minua tuossa mietityttää, mitä mahtavat tehdä vaatteille, joissa on elastaania? Se kun hankaloittaa kuitujen kierrätystä ratkaisevasti, ks. esim. http://outilespyy.com/elastaani-on-iso-ongelma-kierratykselle/#
Minulla sitä valitettavasti löytyy vähän vaatteesta kuin vaatteesta :(. Alusvaatteet nyt ymmärränkin että sitä on. Kannattaako niitä nyt yleensä viedä mihinkään kierrätykseen, vai aiheutanko vain riesaa kun vääränlaiset vaatteet pitää lajitella pois hyödyntämiskelpoisesta?
Kierrättäisin mielelläni oikein, jos vain saisin kunnon ohjeet siitä miten menetellä.
Noista uusiokäyttöön kelpaamattomista kuiduista tehdään mm. autojen äänieristysmattoa
Vierailija kirjoitti:
Noista uusiokäyttöön kelpaamattomista kuiduista tehdään mm. autojen äänieristysmattoa
Olisin valmis lajittelemaan jätevaatteeni valmiiksi kuitulajin mukaan, jos olisi joku vastaanottaja niille elastaanipitoisille. Tiedätkö sellaista? Vai voiko johonkin henkkamaukkaan viedä ne kaksi kassia niin että toiseen merkkaa "ei sisällä elastaania" ja toiseen "sisältää elastaania"?
Eli voinko jotenkin itse etukäteen helpottaa kuitukierrätystä?
Millaisen alelapun saa ja kauanko se on voimassa?
Ottaa ne, tämä on voimassa vuoden ympäri. Olikohan niin että saa viedä max. 2 pussillista vaatetta kerrallaan ja välillä on kampanjoita, jossa antavat tuplaten alelappuja mukaan.