Mitä anteeksipyyntö tarkoittaa?
Nyt kun yksi ja toinen on pyytänyt anteeksi halusisin tietää mitä anteeksi tarkoittaa teidän mielestä?
Minusta anteeksi pyyntöön kuuluu kaksi osaa. Yksi, olen pahoillani, että olen loukannut Ei, jos olen loukannut. Jos toinen kokee tulleensa loukatuksi silloin on loukannut, ehdoitta.
Toinen osa, en tee niin uudelleen, koska tekoni, sanani tms ovat loukkaavia, ainakin pyrin, aidosti, toimimaan toisin.
Miten minusta tuntuu, että aika monelle nykyisin anteeksipyyntö on sama kuin oho, jäin kiinni.
Kommentit (6)
Riippuu ihmisestä. Toiset ovat oikeasti pahoillaan ja toisille se ei merkkaa yhtään mitään. Pelkkä "näin vapaudut vankilasta" kortti
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun yksi ja toinen on pyytänyt anteeksi halusisin tietää mitä anteeksi tarkoittaa teidän mielestä?
Minusta anteeksi pyyntöön kuuluu kaksi osaa. Yksi, olen pahoillani, että olen loukannut Ei, jos olen loukannut. Jos toinen kokee tulleensa loukatuksi silloin on loukannut, ehdoitta.
Toinen osa, en tee niin uudelleen, koska tekoni, sanani tms ovat loukkaavia, ainakin pyrin, aidosti, toimimaan toisin.Miten minusta tuntuu, että aika monelle nykyisin anteeksipyyntö on sama kuin oho, jäin kiinni.
Kasvokkain on eri asia kuin esim. netissä tapahtuva loukkaantuminen ja loukkaaminen ja anteeksi pyytäminen.
Kasvokkain tapahtuvassa kanssakäymisessä voi pyytää anteeksi sitäkin että tuntuu siltä että toinen "kokee" tulleensa loukatuksi. Netissä en tämmöisestä narinasta piittaa jos joku esittää loukkaantunutta, koska katson ettei anonyymissä keskustelussa voi loukata ketään.
Jos kasvokkain koen etten ole loukannut niin siitä huolimatta voin pyytää anteeksi ja sen jälkeen yritän välttää ko. henkilöä, etten olisi friikin kanssa tekemisissä.
Jos koen että olen loukannut niin pyydän anteeksi. Ei maksa mitään.
Oho jäin kiinni asenteesi johtuu siitä ettet tiedä mikä anteeksipyyntö ja- anto on. Haet hyvitystä ja kostoa, kun taas anteeksianto on ilmainen myönnytys.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Toiset ovat oikeasti pahoillaan ja toisille se ei merkkaa yhtään mitään. Pelkkä "näin vapaudut vankilasta" kortti
Näin kokee jos ei ole valmiuksia antaa anteeksi.
Minusta ei kuulu pyytää anteeksi, mikäli ei oikeasti ole tehnyt mitään väärää. Joten jos pyydät anteeksi jotain, niin oletan että olet myöskin syyllinen. Nämä paineen alla tehdyt anteeksipyytelyt ovat epäluotettavaa kuraa.
Ilmeisesti, oho