Kuinka pitkä on työmatkasi? Millä kuljet?
Kommentit (58)
300 metriä kotoa, lapsen tarhalta 500m. Kävellen kuljen.
Suorinta tietä noin 7 km, kuljen bussilla tai sitten mennään mahdollisuuksien mukaan miehen kanssa autolla samaa matkaa. Bussi kiertää aika pitkän lenkin, niin sillä työmatkaan menee reilu 30 min. Autolla noin 10 min.
10km, omalla autolla, kestää noin 15min
Noin 300 metriä. Kävelen, paitsi joskus juoksen. Aikaa menee noin 1-5 minuuttia.
34 km, omalla autolla kuljen ja aikaa menee n. 30-45 min riippuen liikenteestä ja ruuhkista.
Julkista liikennettä ei mene suoraan työpaikkakunnalle; ensin pitäisi mennä bussilla 10 km keskustaan ja tähän menee bussilla puoli tuntia. Sen jälkeen keskustasta linja-autolla työpaikkakunnalle ja matkaan menee 45-60 min. Ei kiitos. En kyllä edes pystyisi julkista käyttämään, koska omaa autoa pitää työssäni käyttää.
4 kilometriä, pyörällä jäättömään aikaan, bussilla ja paikallisjunalla talvella. Periaatteessa voisi kävelläkin mutta en ole vielä kertaakaan viitsinyt....parikymmentä minuuttia tuohon menee.
60 km, menen omalla autolla tai julkisilla.
Puoli kilometriä autolla, 2 minuuttia.
20km n. 15-25min. Menen autolla. Julkisilla pääisin, mutta siinä menee tunti, ja joudun vaihtamaan 2 välinettä sekä kävelemään 2km. Helpompaa, halvempaa ja nopeampaa autolla. Meitä kulkee kaksi samassa kyydissä.
Juuri mittasin Google Mapsilla kun kiinnosti tarkka lukema. 180 metriä, kävellen 3 minuuttia. Itse olen laskenut että siitä kun suljen kotioven perässäni, siihen kun astun työhuoneeseeni, menee viisi minuuttia.
Olen todella onnekas ja tämä on mahtavaa arkipäivän luksusta. Moni työkaveri istuu tunninkin autossa tai junassa kaksi kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
60 km, menen omalla autolla tai julkisilla.
Niin ja aikaa menee molemmilla tavoilla 1-1,5 tuntia suuntaansa riippuen ruuhkasta ja odotteluista.
Kotoa aamukahvipöydästä kontottorille oman työpöydän ääreen menee omalla autolla kesällä 10 minuuttia, talvella 11 minuuttia, matkaa 12km. Bussilla pitäisi kiertää keskustan kautta ja menisi tunti. Pyörällä olisi kiva kulkea, mutta töissä ei ole suihkumahdllisuutta ja sen lisäksi tarvitsen usein päivän aikana autoa töiden hoitamiseen.
Joskus työnantaja selvitteli suihkun rakentamista, mutta minä typerys menin sanomaan ääneen, että jos tulee suihku, niin moni alkaa kulkemaan pyörällä ja tarvitaan firmalle auto tai pari, jotta työajot onnistuu. Liian kallista ja suihkuhanke haudattiin.
30km, omalla autolla noin 25 minuuttia, kesäaikaan hieman nopeammin.
N. 4km väli, kävellen kuljen. Kesällä pyörällä.
Matkaa on noin 18 km suuntaansa. Lumettomaan aikaan pyöräilen lähes joka päivä paitsi kovimpina sadepäivinä. Aikaa kuluu 50 min. Muuten joko bussilla (1h) tai omalla autolla (20 min - 1h riippuen ruuhkasta).
3km, pyöräilen muuten, paitsi kun on paljon lunta niin kävelen/työkaverin kyydillä/poikaystävän autolla.
Pyöräily kestää reilut 10 min, kävely 25 min ja autoilu muutaman minuutin.
Linnuntietä on 14 kilsaa, mutta bussilla meen ja kestää 1/2 tuntia bussimatka.