Kuinka paljon pisteitä saat masennuskyselystä (BDI-21)?
Tee testi ja jaa tuloksesi. Kuinka hyvin tulos mielestäsi kuvaa nykyistä tilaasi/tilannettasi? Koetko olevasi masentunut?
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx
Kommentit (88)
46, eli vakavaa masennustahan tuo, johon tosin saan hoitoakin.. käyn psyk.polilla juttusilla, mutta silti elämä on pelkkää tuskailua ja eteenpäin rämpimistä. Jospa asiat alkais menemään jossain vaiheessa paremmin, kunhan saan vain asiat pään sisällä kuntoon.
Lääkitystäkin kokeilin ja lopetin, olo vain meni pahemmaksi.. päätin, että haluan keskusteluapua, kun minusta tuntuu että saan siitä parhaimman avun.
13. Opinnot ja työllistyminen stressaavat.
1 piste ja sekin tuli ilmeisesti laihtumisesta. Hyvin pyyhkii!
9.
Jos olisin tehnyt testin 1-2kk sitten, tulos olisi ollut huolestuttava. (Tein silloin netissä testejä ja tuloksena vakavaa masennusta). Työterveyteen en ikinä mennyt puhumaan, vaan esitin jaksavani.
"Irtisanoin" itseni edellisestä työstäni n. kuukausi sitten. Työt kyseisessä paikassa loppui n. 2 vk sitten. Työ veti minut syvälle kuiluun, jota tyhmänä tein yli 2 vuotta!
Nyt teen uudessa paikassa töitä ja elämä hymyilee!
53 pistettä. Sairastan kaksisuuntaista. Lääkitys päin persettä. Ahistaa ja paniikki päällä. Itsari ajatukset pyörii päivittäin päässä. Apua yritän hakea kunhan vaan saisin aikaiseksi. Vituttaa
5 pistettä. Vähemmän kuin koskaan ennen. Näköjään onnetonkin rakastuminen nostaa mielialaa.
Tuossa on vähän huonot vaihtoehdot.
Sain 15 pistettä. Olen kärsinyt vaihtelevasti masennuksesta teini-iästä saakka. Nyt menee paremmin taas varmaan vähän aikaa. Pari kuukautta sitten oli vielä itsemurha-ajatuksia.
23 pistettä, mieli on selvästi surullisempi kuin ennen ja ahdistaa. Itsetuhoisia ajatuksia on ollut ja pientä itsensä satuttamistakin. En oo hakenut apua, koska en halua. Haluan vaan laihtua!
Vuosia kestänyt masennus joka aina välillä tullut joko jaksoissa tai kuormituksen takia. Kuulostaa kaksisuuntaiselta mutta ei mun mielestä ole sitä. Lähiaikoina ollut helvetisti myös niin yleistä kuin sosiaalista ahdistusta ja ahdistuskohtauksia silloin kun kukaan ei ole näkemässä.
Kävin viikko sitten lääkärin juttusilla ja sain reseptin voxraan. Tein samalla masennustestin ja sain 24 pistettä. Meni sen jälkeen ihan ok, ahdistus katosi ja mieli oli parempi mutta ärtyneempi. Eikä sivuoireitakaan tullut lukuunottamatta ekaa päivää ja päänsärkyä muutama päivä sitten.
Tein äsken saman masennustestin uudestaan, sain 38 pistettä. Kaikki tuntuu helvetin toivottomalta ja tuntuu etten osaa tai pysty enään itkemään. Vaikka itkin äsken niin se ei tuntunut samanlaiselta. En saanut "purettua" sitä pahaa oloa. Tekisi mieli käydä ostamassa viimeinen ateria. En tiedä mitä sen jälkeen. En oo syönyt varmaan 30 tuntiin.
Pakko jaksaa koulun takia. Se kuormittaa mua ihan helvetin paljon vaikka oon yrittänyt keventää sitä kuormitusta mut tässä olotilassa kaikki tuntuu niin paskalta. Mut lupasin itelleni etten jätä mitään kesken ja selviin kaikesta. Mutta minkätakia en voi saada normaalia elämää? Miks en voi olla normaali niinkuin kaikki muut. Mistä helvetistä mua rangaistaan?
42 pistettä ja kyllä, olen masentunut ja ahdistunut. ☹
41, 5 v sitten sain keskivaikean masennuksen diagnoosin. En muista millon olisin saanut alle 40 pistettä. Olen nyt neljättä viikkoa saikulla ja maanantaina työterveyteen hakemaan jatkoa.
63
Yes! Paras mahdollinen pistemäärä.
Aika hurja, kuinka masentunutta porukkaa täällä on. Ketjussa on ennen minua 79 vastausta ja laskin, että vain 14 niistä oli ei-masentuneita (pistemäärä alle 10). Yli 60 masentunutta. Ja todella hurjia pistemääriä iso osa. Ei ihme, että palstalla on paljon kitkerää tunnelmaa.
lievä masennus.