Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pisteitä saat masennuskyselystä (BDI-21)?

Vierailija
20.03.2018 |

Tee testi ja jaa tuloksesi. Kuinka hyvin tulos mielestäsi kuvaa nykyistä tilaasi/tilannettasi? Koetko olevasi masentunut?

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

41. My life sucks. The latter questions drags me down.

Vierailija
22/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 pistettä eli lievä masennus. Tosiasiassa helvetillinen työstressi, jonka vuoksi aikaa ja jaksamista ei jää itsestä huolehtimiseen ja nukun jatkuvasti liian vähän. Onneksi työ on lopulta myös äärimmäisen palkitsevaa ja vaikka nyt on vaikeaa, niin pian helpottaa. En siis koe olevani edes etäisesti masentunut, vaikka elämäntilanteesta irrotettuna oireet sopisivat hyvinkin masennukseen.

Ymmärrän. Tänä päivänä jokainen saisi vissiin masennusdiagnoosin ainakin tuon kyselyn perusteella. Tosin, se alkoholitesti on yhtä pöljä. Sen mukaan mun mummollani, joka juo sen kerra-pari vuodessa jotain konjakkia, on alkoholiongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamasi kokonaispisteet: 28

Vastaustesi perusteella mielialasi vaikuttaa selkeästi alentuneelta. Sinulla on kohtalaisia masennuksen oireita.

Vierailija
24/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 eli kohtalainen. Koen olevani alakuloinen sillä asun nyt uudessa maassa enkä ole löytänyt mieleistä työtä tai juurikaan kavereita.

Vierailija
25/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 pistettä eli lievä masennus. Tosiasiassa helvetillinen työstressi, jonka vuoksi aikaa ja jaksamista ei jää itsestä huolehtimiseen ja nukun jatkuvasti liian vähän. Onneksi työ on lopulta myös äärimmäisen palkitsevaa ja vaikka nyt on vaikeaa, niin pian helpottaa. En siis koe olevani edes etäisesti masentunut, vaikka elämäntilanteesta irrotettuna oireet sopisivat hyvinkin masennukseen.

Ymmärrän. Tänä päivänä jokainen saisi vissiin masennusdiagnoosin ainakin tuon kyselyn perusteella. Tosin, se alkoholitesti on yhtä pöljä. Sen mukaan mun mummollani, joka juo sen kerra-pari vuodessa jotain konjakkia, on alkoholiongelma.

Tuo kysely ei olekaan testi vaan itsearviointi. Audit on tosiaan yhtä shaibaa.

26/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

33. Voishan asiat olla huonomminkin.

Muttei oikein kiinnosta..

Vierailija
27/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, mutta koen sen olevan todellista tilannetta parempi pistemäärä. Monissa kysymyksissä ei ollut minulle hyvin sopivaa vaihtoehtoa, joten valitsin ylimmän, koska se tuntui vähiten väärältä.

Vierailija
28/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamasi kokonaispisteet: 5.

Todellisuudessahan nämä kyselyt ovat aikalailla huuhaata.

Vierailija
29/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai olla tyytyväinen omaan seiskaan?

Vierailija
30/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Ja vain koska olen laihtunut.

Vierailija
31/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28. Voisi olla huonomminkin.

Vierailija
32/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Tuntuu todenmukaiselta. Yleensä saan testistä reilu 30 pistettä. Olen ollut varmaan koko ikäni masentunut. Ei koskaan terapiaa tai lääkitystä. Pisteeni ovat varmaan nyt alhaisemmat koska olen laihtunut juuri 7kg ja voin siksi paremmin.

Vierailija
33/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 -lievästi masentunut

Vierailija
34/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

31. Tunnen olevani romahtamassa. Siihen nähden alhaiset pisteet. Taustalla työ, pelolla johtaminen, epäoikeudenmukaisuus, suosikkikärjestelmät, työpaikkakiusaaminen. Ja varmaan myös jotain lapsuudesta asti kannettua taakkaa.

Vierailija
35/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23. Lopetin lääkityksen reilu kuukausi sitten ja sen jälkeen on hiljalleen mennyt alaspäin. Koen olevani masentunut.

Minkälaisen lääkityksen lopetit?

- ap

SNRI-lääkityksen. Reilu 2v söin ja ajattelin parantuneeni, joten lopetin. En ilmeisesti olekaan.

Vierailija
36/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 pistettä.

Pinna tiukalla koko ajan, älytön väsymys, huudan ja raivoan lapsille, seksi ei kiinnosta, ruoka ei maistu ja kaikki sosiaaliset kontaktit ahdistaa.

Pitäisköhän mennä johki hoitoon??

Vierailija
37/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23. Lopetin lääkityksen reilu kuukausi sitten ja sen jälkeen on hiljalleen mennyt alaspäin. Koen olevani masentunut.

Minkälaisen lääkityksen lopetit?

- ap

SNRI-lääkityksen. Reilu 2v söin ja ajattelin parantuneeni, joten lopetin. En ilmeisesti olekaan.

Tyypillinen relapsi kun reseptorit alkavat korjaantua. Tässä hetkessä olisi terapia hyväksi. Palatessasi lääkitykselle kierre lähtee alusta.

Vierailija
38/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ihmettelen, mistä piste tuli, koska valitsin joka kysymyksen kohdalla "vähiten masentuneen" vaihtoehdon. Tulos kuvaa hyvin vointiani ja elämäntilannettani. Voin oikein hyvin. Ei masenna eikä ahdista. Nautin elämästäni ja tukevaisuus näyttää valoisalta. Muutama vuosi sitten vaikean eron jälkeen olisin saanut aivan toisen tuloksen.

Vierailija
39/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.

En kyllä koe olevani masentunut, vaan lapsettomuus surettaa ja mua myös pelottaa, ettei hoidoista ole mitään hyötyä. Oon joutunut jättämään kaikki keskittymistä ja päätöksentekoa vaativat asiat tekemättä, koska en kestä ajatella tulevaisuutta ollenkaan.

Yritin aikasemmin elää tavallisesti ja olla niin kuin kaikki ois ok, kunnes olin ihan hermoromahduksen partaalla. Nyt mennään päivä kerrallaan siihen asti, että joko hoidot tuottaa tulosta tai tulee lapsettomuustuomio, ja yritän sitten kerätä palaset ja rakentaa niistä jotain uutta.

Vierailija
40/88 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistemäärä 5. Kritisoin itseäni ja näen itseni usein riittämättömänä vaikka läheiset ja monet muutkin näkevät minut vahvana selviytyjänä. Yleisesti ottaen yritän nähdä asioiden hyvät puolet huonojen sijaan ja olen päättänyt, että jatkossakin selviän siitä mitä elämä eteen heittää. Uskon, että oma ajattelutapani on kantanut minut monen haasteen yli. Varsinkin koska lapsilla ei ole ketään minun lisäkseni joka huolehtisi heistä niin luovuttaminen ei ole ikinä vaihtoehto minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi