Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myers-Briggsin IN-alkuiset tyypit - mitä teette työksenne?

Vierailija
20.03.2018 |

Te jotka saatte Myers-Briggsin tyyppi-indikaattorissa tulokseksi INFP, INTP, INFJ tai INTJ - mitä teette työksenne? Viihdyttekö työssänne? Kiinnostaisi etenkin teidän kohdalla, joilla introversio ja intuitiivisuus on testin tuloksen mukaan vahva.

Testiin kohdistuvalle kritiikille voitte perustaa vaikka oman ketjun, sillä se ei nyt ole tämän ketjun aiheena.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ tai INFJ, opettaja lukiossa. Olen äärimmäisen introvertti, ja vapaa-aika kuluu kotona omissa oloissa. Viihdyn töissä, mutta vain oppitunneilla. Kokoukset, henkilöstökoulutukset ja opehuoneen kahvittelut ovat raskaita.

Vierailija
102/126 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INTJ tai INFJ, opettaja lukiossa. Olen äärimmäisen introvertti, ja vapaa-aika kuluu kotona omissa oloissa. Viihdyn töissä, mutta vain oppitunneilla. Kokoukset, henkilöstökoulutukset ja opehuoneen kahvittelut ovat raskaita.

Pakko kysyä, koska itsekin olen opettaja, että millainen on opetustyylisi, jos oppitunnit eivät tunnu raskailta mutta kaikki muu työhön liittyvä vuorovaikutus tuntuu? Minä myös nautin oppitunneista mutta olen kyllä 90 minuutin oppitunnin jälkeen paljon väsyneempi kuin 90 minuutin kokouksen. Oppitunnillahan sitä sosiaalista kuormitusta vasta tuleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuspäällikkö. Tutkimus on kivaa ja mielenkiintoista, mutta verkostoituminen ja rahankeruu ahdistaa.

Vierailija
104/126 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain että minä olen introvertti, mutta silti pidän huomion keskipisteenä olemisesta ja esiintymisestä. En siis tosiaankaan lue itseäni ambivertiksi kuitenkaan. Eihän introvertti ole synonyymi erakolle tai sille että pitää olla todella pitkiä aikoja yksin eikä nauti muista ihmisistä. Minä pidän ihmisistä paljonkin - mutta rajoitetusti ja sovittuina aikoina. Ja lähipiiriin pääsee vain harva.

Mielenkiinnosta kysyn, että jos tiedostat sinulla olevan selkeästi molempia - sekä ekstroverttejä että introverttejä - piirteitä, miten määrittelet olevasi juuri introvertti? Eikö se, että on molempia piirteitä, tee automaattisesti ambivertiksi? En tiedä, voiko näitä aivan verrata keskenään, mutta sanomasi kuulostaa vähän samalta, kuin että sanoisi olevansa hetero, joka kuitenkin joissain tilanteissa tuntee vetoa oman sukupuolensa edustajia kohtaan mutta ei halua määritellä itseään biseksuaaliksi.

Introvertti saa energiaa yksinolosta ja niin minäkin. Kulutan tuota energiaa olemalla ihmisten kanssa ja nautin ihmisten kanssa olemisesta. Kuvittele vaikka taitoluistelija areenalla. Hän ei puhu kenellekään, on ehkä omassa transsissaan esiintyessään, mutta silti hän nauttii aplodeista ja huomiosta jotka saa esityksen jälkeen. Sitten hän vetäytyy omiin oloihinsa pois estradilta.

Eli jos saa energiaa yksinolosta, on automaattisesti introvertti, vaikka muuten olisi voimakkaasti ekstroverttejä piirteitä, sanotaan vaikka tosiaan esiintymisestä nauttiminen? Ja toisin päin, jos saa energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä, on ekstrovertti, vaikka esimerkiksi inhoaisi kaikenlaista ryhmätyöskentelyä? Miten tämä eroaa siitä, että on ambivertti? Anteeksi, että jankkaan aiheesta, mutta en ole juuri perehtynyt ilmiöön ja yritän kysellä ymmärtääkseni sitä paremmin.

Minä en ymmärrä miten esiintymisestä nauttiminen on ekstrovertti piirre automaattisesti. Minusta tuntuu että katsot tätä liian pinnallisesti. Että viihdetaiteilijat ovat kaikki ekstroverttejä ja näkymättömissä työskentelevät introverttejä. Introvertit eivät myöskään inhoa sosiaalistavuorovaikutusta vaan ihmisiä mekin olemme, mutta saamme sitä energiaa enemmän yksin ollessa. Minä pidän ihmisistä. En tiedä miksi. Mutta en minä saa energiaa heistä. Jotain muuta tarvetta se tyydyttää ja siksi olen heidän kanssaan. En tiedä miten ambivertit tuntevat koska en ole sellainen. Voit kuitenkin tarkistaa wikipedia artikkelin aiheesta ja huomata että introverttiys ja ekstroverttyis on muutakin kuin vain se miten suhtautuu ihmisiin. Ambiverttiys on mysteeri minullekin.

Lueskelin aiheesta lisää, ja eri lähteet antavat keskenään aivan ristiriitaisia tietoja. Yhdessä lähteessä sanotaan, että ambiverttejä on suhteessa eniten, mikä maalaisjärjellä ajatellen tuntuu ymmärrettävältä. Oli kyseessä melkein mikä ilmiö hyvänsä, ääripäiden edustajia on aina vähemmän kuin keskikastia. Toisessa lähteessä taas sanotaan, että ekstroverttejä on 75 %, kolmannessa todetaan introverttien ja ekstroverttien jakautuvan 50-50. Näissä kahdessa yhteydessä ei mainita mitään ambiverttiydestä. Lisäksi löytyi tutkimustuloksia, jotka kumosivat monia aiheeseen liittyviä käsityksiä, kuten sen, että introvertit väsyisivät sosiaalisessa kanssakäymisessä ekstroverttejä enemmän. Nyt alkaakin tuntua oudolta, että arkikielenkäytössä jatkuvasti puhutaan introverteistä ja ekstroverteistä, vaikka ei ole mitään yhtä jaettua käsitystä siitä, mitä nämä tarkoittavat.

Määrät voivat vaihdella kulttuurin mukaan. Suomessa on varmaan enemmän introverttejä kuin esim. Jenkeissä. Suomen ekstrovertti on Jenkeissä introvertti.

Tämä persoonallisuustesti ei miellä introverttiyttä ja ekstroverttiyttä ihan samalla tavalla kuin psykologiassa yleensä.

Aivan. Mitä hyötyä siis on keskustella siitä, kuka on introvertti ja kuka ekstrovertti, kun nämä käsitteet selkeästi tarkoittavat eri ihmisille eri asioita? Aloituksessa oli hyvin määritelty kohderyhmäksi tietyn nimenomaisen testin tehneet, mutta aika usein näin ei ole.

Vierailija
105/126 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ, ope. En viihdy työssäni.

Vierailija
106/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun pian bioanalyytikoksi. INFJ. Työssä sopivassa määrin asiakaspalvelua/potilaiden kohtaamista ja nuo tilanteet on lyhyitä (sen aikaa mitä nyt kestää ottaa verikoe), joten en koe rasittavana. Enemmän väsyttää kiireiset päivät.

Vierailija
107/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ, yrittäjä. Rakentelen itsekseni ja yhtiökumppanini kanssa kotoa ja kahviloista omassa rauhassa erilaisia nettibisneksiä. Sopii itselleni huomattavasti paremmin kuin sosiaalisuutta vaativat työt, mutta välillä häiritsee sosiaalisten piirien pienuus ja se ettei saa arvostusta missään yhteisössä. Olen kuitenkin menestynyt rahallisesti erittäin hyvin mikä tyydyttää jonkin verran ja mahdollistaa mukavan elämän.

Vierailija
108/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, teollisuudessa toimistohommissa. En tiedä oikein viihdynkö, tykkään tavallaan työstäni, mutta olen aika erakko ja vaikea tutustua muihin. Uusi työ ja pitäisi olla aktiivisempi mutta kun en osaa.... 

Vierailija
109/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP ja menestyksekäs ura myynnin parissa. Työn ulkopuolella vietän lähes kaiken aikani kotona yksin (perheeni kanssa).

Vierailija
110/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ, valmistuin viime vuonna lukiosta ja haen nyt toista kertaa lääketieteelliseen. Viime aikoina olen miettinyt, onko se todella sitä mitä haluan, vai onko työ liian raskasta, kun on ilmeisesti melko kiireistä. Toisaalta kunhan saan vain päivän päätteksi olla aivan yksin kotona rauhassa ilman hässäkkää ja” ladata akut”, uskon selviäväni.

Vierailija
111/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ. Tohtori huippuarvosanoilla, matemaattinen ala. Nykyisin yrittäjä ja hyvin varakas.

Vierailija
112/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-A, it-suunnittelija

Vierailija
113/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla

Vierailija
114/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP. Työtön mielenterveyskuntoutuja, tarjoilija ja merkonomi.

Vierailija
115/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailija. Viihdyn hyvin. INTP.

Vierailija
116/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ; lastentarhanopettaja-taidekasvattaja

Vierailija
117/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain että minä olen introvertti, mutta silti pidän huomion keskipisteenä olemisesta ja esiintymisestä. En siis tosiaankaan lue itseäni ambivertiksi kuitenkaan. Eihän introvertti ole synonyymi erakolle tai sille että pitää olla todella pitkiä aikoja yksin eikä nauti muista ihmisistä. Minä pidän ihmisistä paljonkin - mutta rajoitetusti ja sovittuina aikoina. Ja lähipiiriin pääsee vain harva.

Mielenkiinnosta kysyn, että jos tiedostat sinulla olevan selkeästi molempia - sekä ekstroverttejä että introverttejä - piirteitä, miten määrittelet olevasi juuri introvertti? Eikö se, että on molempia piirteitä, tee automaattisesti ambivertiksi? En tiedä, voiko näitä aivan verrata keskenään, mutta sanomasi kuulostaa vähän samalta, kuin että sanoisi olevansa hetero, joka kuitenkin joissain tilanteissa tuntee vetoa oman sukupuolensa edustajia kohtaan mutta ei halua määritellä itseään biseksuaaliksi.

Introvertti saa energiaa yksinolosta ja niin minäkin. Kulutan tuota energiaa olemalla ihmisten kanssa ja nautin ihmisten kanssa olemisesta. Kuvittele vaikka taitoluistelija areenalla. Hän ei puhu kenellekään, on ehkä omassa transsissaan esiintyessään, mutta silti hän nauttii aplodeista ja huomiosta jotka saa esityksen jälkeen. Sitten hän vetäytyy omiin oloihinsa pois estradilta.

Eli jos saa energiaa yksinolosta, on automaattisesti introvertti, vaikka muuten olisi voimakkaasti ekstroverttejä piirteitä, sanotaan vaikka tosiaan esiintymisestä nauttiminen? Ja toisin päin, jos saa energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä, on ekstrovertti, vaikka esimerkiksi inhoaisi kaikenlaista ryhmätyöskentelyä? Miten tämä eroaa siitä, että on ambivertti? Anteeksi, että jankkaan aiheesta, mutta en ole juuri perehtynyt ilmiöön ja yritän kysellä ymmärtääkseni sitä paremmin.

Minä en ymmärrä miten esiintymisestä nauttiminen on ekstrovertti piirre automaattisesti. Minusta tuntuu että katsot tätä liian pinnallisesti. Että viihdetaiteilijat ovat kaikki ekstroverttejä ja näkymättömissä työskentelevät introverttejä. Introvertit eivät myöskään inhoa sosiaalistavuorovaikutusta vaan ihmisiä mekin olemme, mutta saamme sitä energiaa enemmän yksin ollessa. Minä pidän ihmisistä. En tiedä miksi. Mutta en minä saa energiaa heistä. Jotain muuta tarvetta se tyydyttää ja siksi olen heidän kanssaan. En tiedä miten ambivertit tuntevat koska en ole sellainen. Voit kuitenkin tarkistaa wikipedia artikkelin aiheesta ja huomata että introverttiys ja ekstroverttyis on muutakin kuin vain se miten suhtautuu ihmisiin. Ambiverttiys on mysteeri minullekin.

Lueskelin aiheesta lisää, ja eri lähteet antavat keskenään aivan ristiriitaisia tietoja. Yhdessä lähteessä sanotaan, että ambiverttejä on suhteessa eniten, mikä maalaisjärjellä ajatellen tuntuu ymmärrettävältä. Oli kyseessä melkein mikä ilmiö hyvänsä, ääripäiden edustajia on aina vähemmän kuin keskikastia. Toisessa lähteessä taas sanotaan, että ekstroverttejä on 75 %, kolmannessa todetaan introverttien ja ekstroverttien jakautuvan 50-50. Näissä kahdessa yhteydessä ei mainita mitään ambiverttiydestä. Lisäksi löytyi tutkimustuloksia, jotka kumosivat monia aiheeseen liittyviä käsityksiä, kuten sen, että introvertit väsyisivät sosiaalisessa kanssakäymisessä ekstroverttejä enemmän. Nyt alkaakin tuntua oudolta, että arkikielenkäytössä jatkuvasti puhutaan introverteistä ja ekstroverteistä, vaikka ei ole mitään yhtä jaettua käsitystä siitä, mitä nämä tarkoittavat.

Määrät voivat vaihdella kulttuurin mukaan. Suomessa on varmaan enemmän introverttejä kuin esim. Jenkeissä. Suomen ekstrovertti on Jenkeissä introvertti.

Tämä persoonallisuustesti ei miellä introverttiyttä ja ekstroverttiyttä ihan samalla tavalla kuin psykologiassa yleensä.

Aivan. Mitä hyötyä siis on keskustella siitä, kuka on introvertti ja kuka ekstrovertti, kun nämä käsitteet selkeästi tarkoittavat eri ihmisille eri asioita? Aloituksessa oli hyvin määritelty kohderyhmäksi tietyn nimenomaisen testin tehneet, mutta aika usein näin ei ole.

Olet ensimmäinen tapaamani ihminen jolle termit ekstrovertti tai introvertti ei sano mitään joten veikkaan sinun juuri kuuluvan tuohon ambivertti kategoriaan. Koska kun minä luen introverteistä niin löydän monia yhtäläisyyksiä ja tulen toisaalta muiden introjen kanssa toimeen hyvin. Äitini on ekstrovertti, tiedän senkin vaikka hän sitä tuskin on miettinyt. Hän on sellainen joka puhuu pelkästään puhumisen ilosta kun minä haluan että siinä keskustelussa on jotain sisältöäkin. Tämä on yksi lukuisista esimerkeistä meidän eroavaisuuksissa. T. ei edellinen vaan sitä edellinen kommentoija

Vierailija
118/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja infj. Tosin i-e akselilla aika juuri ja juuri kääyntyy introvertin puoleen. Koen enemmän olevani ambivertti.

Vierailija
119/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen INFP ja teen kuvittamista ja sivuntaittoa.

Olen kevytyrittäjä ja teen töitä kotona. Ihan yksin :D

Lähinnä sähköpostitse olen yhteydessä asiakkaisiin.

Tämä työ on minulle aivan täydellinen.

Saan tehdä sitä mistä nautin.

Kotona on ihanan rauhallista tehdä töitä (ainakin silloin kun lapset ovat koulussa), ja sitten kun kaipaan ihmisiä ympärilleni, niin voin pitää vapaapäiviä tai mennä vaikka läppärin kanssa kahvilaan tai kirjastoon tekemään töitä.

Sama ammatti täällä ja kotona teen, mutta kaipaan takaisin työyhteisöön, kunhan lähimmät kollegat ovat samanhenkisiä (ei esim. huumorimiespelleä, niskaanhengittäjäpomoa tai umpihiljaisia supernörttejä). Testitulos äsken oli INFP, itse määrittelisin sosiaalinen introvertti. Yksin kotona vähän väsähtää kaikkeen, onneksi on joitakin ystäviä ja sosiaalista menoa.

Vierailija
120/126 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP ja olen siivooja. Pidän työstäni, aamulla kun töihin tallustelee niin kaupungilla ei näy ketään, samaten töissä saa olla rauhassa, mitä nyt joutuu asiakkaita moikkailemaan mutta siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän