Pistää vihaksi ja kiukuttaa aina kun joku sanoo -enään-, -aijon-, -mää- tai -sie-
Ei voisi vähempää sapettaa se, että ihmiset eivät osaa puhua selvää suomen kieltä.
Kommentit (36)
Olen täällä jopa nähnyt kirjoitettavan noin.
Sie saat tikahtua kiukkuusi hähhäääää hä hä hä....
Mää en enään sano samasta asiasta. Aijon mennä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Sie saat tikahtua kiukkuusi hähhäääää hä hä hä....
Mää en enään sano samasta asiasta. Aijon mennä kauppaan.
En mene kauaksikauppaan. Haltija katsoo vauan perään sillä aikaa.
Ja mitähän tämä mahtaa aapeestä kertoa?
No anteeksi kun mää oon asunu täällä Oulussa kohta 20 vuotta. Tuntuisi katkonaiselta sanoa "mä". Ja jos tarkkoja ollaan niin oikea muoto olisi sano "minä".
Onnea, sie oot palstan suurin nipottaja!
Luulis nyt kaikkien tietävän noiden oikeat kirjoitusasut: ennään, ajjon, minä ja se!
Siis minuaa ärsyttää niin paljon, kun joku sanoo "mä". Miksei voida puhua vaikka Oulun murretta kaikki?
Miehä puhun just niinkö miut huvittaa
Sanoisin etten mää ennään ikinä aijo käyttää ilmaisuja jotka aiheuttaa noin paljon pahaa mieltä. Enpä vähän vaan todella enemmän. Se on aina yhtä hauskaa kun joku kielioppinatsi kilahtaa. Ketä muut jotka tykkää kiusia pilkun nussijoita?
Mie aijjon käävvä kaapassa. Mielein tekköö imelloksia :)
Alottaja kulukee selevästi käjet taskuissa :D
Vierailija kirjoitti:
Luulis nyt kaikkien tietävän noiden oikeat kirjoitusasut: ennään, ajjon, minä ja se!
Luulisi natsin tietävän ettei kiviäkään kiinosta.
Minua taas ärsyttää, kun nykyisin on tätä 'triggeröitymistä', 'backlashia', 'unboxingia' ym. ym. enkunsekaista 'sekamongelskaa'....
Sie ja mie on rikkaus ...tun pelle.
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi kun mää oon asunu täällä Oulussa kohta 20 vuotta. Tuntuisi katkonaiselta sanoa "mä". Ja jos tarkkoja ollaan niin oikea muoto olisi sano "minä".
Kävin Oulun kulmilla Kempeleessä vuosi sitten(Helsingistä). Mäkkärin luukulla nainen alkoi puhumaan ja en tiedä kumpi oli ihanampi, murre jota hän puhui, vai itse henkilö. En tiedä sitten mistä lienen oli kotoisin, mutta kaunista oli kaikin puolin. Kaikista Suomen murteista ehdottomasti hirveintä *askaa on tämä "oikea" kieli, mitä täällä pääkaupunkiseudulla puhutaan. Harmittaa monessa murteen osaajassa täällä on se, että he alkavat puhumaan kuin paikalliset. Välillä sanastosta lipeää jotain poikkeavaa ilmoille ja silloin täytyy kysyä, että puhutko jotain murretta ja miksi yrität piilotella sitä:)
Mie sanon mie. Se kuuluu osana murteeseen ja on eri asia kuin kielioppi- tai yhdyssanavirheet, mitä tälläkin palstalla viljellään.
Heili Karjalasta
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, kun nykyisin on tätä 'triggeröitymistä', 'backlashia', 'unboxingia' ym. ym. enkunsekaista 'sekamongelskaa'....
Me pilaamme oman kielemme ihan itse juuri tuollaisilla lainasanoilla.
Ei voisi vähempää sapettaa?