Pistää vihaksi ja kiukuttaa aina kun joku sanoo -enään-, -aijon-, -mää- tai -sie-
Ei voisi vähempää sapettaa se, että ihmiset eivät osaa puhua selvää suomen kieltä.
Kommentit (36)
Tsori hei! Mää en aijo tehdä sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, kun nykyisin on tätä 'triggeröitymistä', 'backlashia', 'unboxingia' ym. ym. enkunsekaista 'sekamongelskaa'....
Ihan eniten ottaa päähän kun "siirrytään seuraavalle nextille levelille"!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tsori hei! Mää en aijo tehdä sitä enää.
Enään siis.
Enään on noista ainoa joka ärsyttää sekä puheessa että kirjoitettuna. Aijon ärsyttää kirjoitettuna. Mää ja sie näyttävät kirjoitettuna lähinnä hassuilta, mutta eivät ärsytä.
Mitä otsikossa tekee kaikki nuo viivat? Ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, kun nykyisin on tätä 'triggeröitymistä', 'backlashia', 'unboxingia' ym. ym. enkunsekaista 'sekamongelskaa'....
Tai mennään dinnerille.
Mua ärsyttää kun joku tekee tällaisia kirjoitusvirheitä: 100-vuoden päästä, 200-euroa. Niinku mitä vittua?
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun joku tekee tällaisia kirjoitusvirheitä: 100-vuoden päästä, 200-euroa. Niinku mitä vittua?
Liittyikö tuo kolmanneksi ja viimeiseksi noista mainitsemistasi myös niihin kirjoitusvirheisiin ?
Miten sä käytännössä erotat puheesta, sanooko joku ihminen "aion" vai "aijon"? Kyllä siinä pakostikin tulee i:n ja o:n välille siirtymä-äänne j.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mennään dinnerille.
Jotta tinnerijä tekköö mielj? Huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis nyt kaikkien tietävän noiden oikeat kirjoitusasut: ennään, ajjon, minä ja se!
Luulisi natsin tietävän ettei kiviäkään kiinosta.
Kirjoitustaidottomia ei kiinnosta, muita kyllä.
Aijon, mää ja sie on suomen kielen murre ilmaisuja. Enään on huonoa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Aijon, mää ja sie on suomen kielen murre ilmaisuja. Enään on huonoa suomea.
Enään on kansss murte sanana ja se kuuluu länsimurteisiin. Sanaa käytetään muumuassa Turun, Satakunnan ja Pirkanmaan alueilla. Mutta kuten tiedetään, hämäläiset on hitaita.
Ap,älä sää kuule mulle rupee. Mää puhun just ninkun mää puhun. Katonääs Tampereelta oon.
Mie en aijo näistä enään lämmetä.
Höpönlöpön, se on käet taskussa!
- Ja jos joku vielä sanoo enään,
saa sitä junttia lyödä nenään!