Valokuvat ja yhteiskuvat parisuhteessa.
Miesystäväni ei ole innokas kuvattava, mutta minusta kyllä räpsii kuvia jopa silloin kun olen vähemmän kuvauksellinen tai aivan räjähtäneen näköinen. Hänestä olen kaunis kaikissa kuvissa jotka hän minusta on ottanut. Hänen sukulaistensa sekä kaveriensa kanssa hän suostuu yhteiskuviin, myös itse ottaa joskus itsestään kuvia. Hän ei tykkää, että minä otan hänestä kuvia ja jos olen jonkun ottanut hän haluaa minun poistavan sen. Olemme pian vuoden seurustelleet ja meistä ei ole ainoatakaan yhteiskuvaa. Edes juhlissa ei yhteiskuvaan suostunut kanssani vaikka sukulaisten kanssa yhteiskuviin suostui. Minusta olisi aika normaalia silloin tällöin ottaa kuvia vaikka en itsekään ole kovin innokas kuvaaja. Olisi se nyt mukavaa, että jokunen kuva olisi. Mitä ajatuksia tällainen herättää?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yleensä kumppaneiden kanssa ottanut yhteiskuvia, mutta ne ovat tulleet omaan käyttöön eivätkä julkiseen levitykseen. Mä olen jotenkin niin neuroottinen ja epävarma, että pelkään vielä vuosien parisuhteen jälkeenkin, että kun julkaisen ensimmäisen yhteiskuvan kumppanini kanssa, eroamme heti seuraavana päivänä. Se ajatus on jotenkin painostava ja häpeällinen!
Itsekin olen jollain tapaa samanlainen. En tykkää kiirehtiä vaikkapa parisuhteen ilmoittamisesta facebookissa enkä muutenkaan erityisemmin tuo suhdetta esiin somessa esimerkiksi tunnustamalla tunteitani siellä. Kasvotusten kyllä kerron tunteistani miestä kohtaan ja huomioin muutenkin jotta hän tietää olevansa rakas.
Voisiko tuo olla vain ominaisuus jos kaikki muuten hyvin suhteessa?
Nyt alettuani miettimään asiaa se palaa mieleen monta kertaa päivässä ja mietin mielessäni löytyykö muita merkkejä siitä, että olisin tavallaan varalla ja hän olisi silmät auki paremman toivossa. Teenkö tästä nyt liian ison asian?
Kuvaton kirjoitti:
Nyt alettuani miettimään asiaa se palaa mieleen monta kertaa päivässä ja mietin mielessäni löytyykö muita merkkejä siitä, että olisin tavallaan varalla ja hän olisi silmät auki paremman toivossa. Teenkö tästä nyt liian ison asian?
No todellakin teet 😂😂
Me ainakin molemmat ollaan sellaisia, että karataan paikalta, kun kamera kaivetaan esiin, jos vain on mahdollista. Poislukien tietenkin omissa puhelimissa olevat itse otetut kuvat. Ollaan reilu kolme vuotta oltu yhdessä, taitaa kaksi yhteiskuvaa olla, toinen minun mummoni ottama kun ei kehdattu kieltäytyä ja toinen anopin ottama tilanteessa, jossa ei ollut mahdollista välttyä kuvaan joutumiselta.
Normaalia ainakin meillä. Ei ole pariskuntakuvia eikä perhekuvia. Kaikki allergisia kuvaamiselle:(
Kadehdin ystävättäriäni joilla on kymmeniä jollei satoja kuvia perheestään eri kombinaatioissa, kauniita yhteiskuvia puolison kanssa. Ovat vielä niin pirun kuvauksellisia kaikki.
Meikäläinen näyttää haaskalta, mies virnuilee kuin idiootti ja jos joku lapsista (teinejä, nuoria aikuisia) osuu kuvaan niin näyttävät tulleen vanhempiinsa...
Meistä on otettu hääkuva ja nyt yhden tyttären valmistujaisissa perhekuva 3v sitten. Juuri ja juuri siedettävä. Viimekesänä teini otti minusta ja miehestäni kuvan auringonlaskua vasten eli olemme ihan silhuettina (onneksi) ja mies tietty matki gorillaa, ei vahingossakaan koskenut minuun vaan kädet on mun ympärillä koskettamatta.
Olen aina sanonut että kun kuolen minusta ei jää yhtään kuvaa muistoksi
Yhdessä 22v.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaton kirjoitti:
No todellakin teet 😂😂
Me ainakin molemmat ollaan sellaisia, että karataan paikalta, kun kamera kaivetaan esiin, jos vain on mahdollista. Poislukien tietenkin omissa puhelimissa olevat itse otetut kuvat. Ollaan reilu kolme vuotta oltu yhdessä, taitaa kaksi yhteiskuvaa olla, toinen minun mummoni ottama kun ei kehdattu kieltäytyä ja toinen anopin ottama tilanteessa, jossa ei ollut mahdollista välttyä kuvaan joutumiselta.
Kiitos tästä. :) Toivottavasti saankin huomata olleeni vain hölmö ja liioitellut asiaa. Joskus sitä tulee paisuteltua joku mitätön asia suureksi.
Yhdessä 14 vuotta ja yhteiskuvia taitaa olla n 5.
Lontoon matkalta nuorempana, hääkuva, lapsen nimiäisissä ja kahdelta eri laivareissulta perhekuvat laivaan sisääntullessa.
Eikun joo, yritettiin kuudes ottaa viime syksynä kuvauskopterilla kun mies sellaisen hankki mutta siitä tuli ihan kamala. :D
Joten ei ole kovin tavatonta, en sinuna stressaisi.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia ainakin meillä. Ei ole pariskuntakuvia eikä perhekuvia. Kaikki allergisia kuvaamiselle:(
Kadehdin ystävättäriäni joilla on kymmeniä jollei satoja kuvia perheestään eri kombinaatioissa, kauniita yhteiskuvia puolison kanssa. Ovat vielä niin pirun kuvauksellisia kaikki.
Meikäläinen näyttää haaskalta, mies virnuilee kuin idiootti ja jos joku lapsista (teinejä, nuoria aikuisia) osuu kuvaan niin näyttävät tulleen vanhempiinsa...
Meistä on otettu hääkuva ja nyt yhden tyttären valmistujaisissa perhekuva 3v sitten. Juuri ja juuri siedettävä. Viimekesänä teini otti minusta ja miehestäni kuvan auringonlaskua vasten eli olemme ihan silhuettina (onneksi) ja mies tietty matki gorillaa, ei vahingossakaan koskenut minuun vaan kädet on mun ympärillä koskettamatta.
Olen aina sanonut että kun kuolen minusta ei jää yhtään kuvaa muistoksi
Yhdessä 22v.
Aika paljon näen itseäni omassa kuvauksessasi. Yleensä olen tyytymätön kuviini ja niitä ei tule paljon otettua. Jokusen kuvan silloin tällöin tykkäisin ottaa vaikka vähän hölmöltä näyttäysikin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä 14 vuotta ja yhteiskuvia taitaa olla n 5.
Lontoon matkalta nuorempana, hääkuva, lapsen nimiäisissä ja kahdelta eri laivareissulta perhekuvat laivaan sisääntullessa.
Eikun joo, yritettiin kuudes ottaa viime syksynä kuvauskopterilla kun mies sellaisen hankki mutta siitä tuli ihan kamala. :D
Joten ei ole kovin tavatonta, en sinuna stressaisi.
Täytyy koittaa saada tuo mielestä. Eipä tässä kuitenkaan mitään mahda. Ajan myötä näkee minkä arvoinen kukin on.
Yks mahdollisuus mikä tulee mulla mieleen on, että on hieman epävarma itsestään; tai oikeastaan onko riittävä sulle. Ei halua yhteiskuvia muistuttamaan särkyneestä onnesta, jos ei kestäkään. Syyt eivät aina ole yksinkertaisia ja vain hän tietää oikean syyn ( jos hänkään).
M29
Parisuhteessa 7 vuotta eikä yhteiskuvia hää- ja ristiäiskuvien lisäksi. Molemmat pakotettuna "tavan vuoksi". Itse olen malli, ja harmittaa koska luonnollisestikin pidän valokuvista, mutta kunnioitan mieheni toivetta olla olematta kuvattavana. Tekee poikkeuksia tyyliin mummon 90v-päivillä ja omissa häissään, mutta en voi olla tuntematta kateutta niitä kohtaan joilla on ihania yhteiskuvia. Tyhmää, tiedän. :D Hyvä mies tuo kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Yks mahdollisuus mikä tulee mulla mieleen on, että on hieman epävarma itsestään; tai oikeastaan onko riittävä sulle. Ei halua yhteiskuvia muistuttamaan särkyneestä onnesta, jos ei kestäkään. Syyt eivät aina ole yksinkertaisia ja vain hän tietää oikean syyn ( jos hänkään).
M29
Aiemmin on ollut joitain tilanteita jotka voisi tukea ajatustasi.
Suhteen alkupuolella muistan hänen muutaman kerran maininneen jotain tuon suuntaista, että ei pysty käsittämään kuinka hän on saanut minunlaiseni naisen tai kertoessani kuinka arvostan häntä ja monia piirteitä hänessä hän on miettinyt miten minä näen hänet niin kuin näen.
Lakkaa matkimasta muita. Minullakin on kavereita, joilta ilmestyy joka päivä eri somekanaville perhepotretteja. Jokaikinen leipomishetki lasten kanssa ikuistetaan, joka viikonloppu on maailman paras ja maailman parhaassa seurassa. Ja tiedätkö, nämäkin pariskunnat voivat erota. Ja muutaman kuukauden, toisinaan jo viikkojen jälkeen kuvaillaan uudet rakkauskuvat jonkun ihan eri tyypin kanssa.
Että niin paljon ne kuvat kertovat suhteen laadusta ;)
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa matkimasta muita. Minullakin on kavereita, joilta ilmestyy joka päivä eri somekanaville perhepotretteja. Jokaikinen leipomishetki lasten kanssa ikuistetaan, joka viikonloppu on maailman paras ja maailman parhaassa seurassa. Ja tiedätkö, nämäkin pariskunnat voivat erota. Ja muutaman kuukauden, toisinaan jo viikkojen jälkeen kuvaillaan uudet rakkauskuvat jonkun ihan eri tyypin kanssa.
On siinä eron sattuessa puuhaa käydä nettihistoriaa läpi ja piilottaa ex-kumppanin kanssa otetut pusukuvat. Tai eiväthän kaikki niitä poista. Eräälläkin miespuolisella kaverilla löytyy Facebook-aikajanaa taaksepäin selattaessa hempeilykuvia jos kuinka monen tyttöystävän kanssa. Ehkä ne eivät aina nykyistä tyttöystävää haittaa, mutta itseäni vähän ihmetyttää!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta ja joskus voi olla tilanne, että jäljellä vain ne kulissit joita ylläpidetään. Kaikki ei ole aina miltä näyttää.
Minä toivoisin niitä kuvia lähinnä itselleni, ehkäpä jokunen valokuva-albumiin joita tykkään ajoittain katsella ei niitä olisi pakko someen jakaa ollenkaan.
Mä olen yleensä kumppaneiden kanssa ottanut yhteiskuvia, mutta ne ovat tulleet omaan käyttöön eivätkä julkiseen levitykseen. Mä olen jotenkin niin neuroottinen ja epävarma, että pelkään vielä vuosien parisuhteen jälkeenkin, että kun julkaisen ensimmäisen yhteiskuvan kumppanini kanssa, eroamme heti seuraavana päivänä. Se ajatus on jotenkin painostava ja häpeällinen!