Valokuvat ja yhteiskuvat parisuhteessa.
Miesystäväni ei ole innokas kuvattava, mutta minusta kyllä räpsii kuvia jopa silloin kun olen vähemmän kuvauksellinen tai aivan räjähtäneen näköinen. Hänestä olen kaunis kaikissa kuvissa jotka hän minusta on ottanut. Hänen sukulaistensa sekä kaveriensa kanssa hän suostuu yhteiskuviin, myös itse ottaa joskus itsestään kuvia. Hän ei tykkää, että minä otan hänestä kuvia ja jos olen jonkun ottanut hän haluaa minun poistavan sen. Olemme pian vuoden seurustelleet ja meistä ei ole ainoatakaan yhteiskuvaa. Edes juhlissa ei yhteiskuvaan suostunut kanssani vaikka sukulaisten kanssa yhteiskuviin suostui. Minusta olisi aika normaalia silloin tällöin ottaa kuvia vaikka en itsekään ole kovin innokas kuvaaja. Olisi se nyt mukavaa, että jokunen kuva olisi. Mitä ajatuksia tällainen herättää?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa neljättä vuotta eikä yhtään yhteiskuvaa. Minä (N) olen meistä se, joka ei suostu kuviin koska inhoan kuvattavana olemista enkä harrasta selfieitä.
Suostutko yhteiskuviin muiden kuin miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa neljättä vuotta eikä yhtään yhteiskuvaa. Minä (N) olen meistä se, joka ei suostu kuviin koska inhoan kuvattavana olemista enkä harrasta selfieitä.
Suostutko yhteiskuviin muiden kuin miehesi kanssa?
Vain sellaisiin, jotka liittyvät työhöni.
Hieman outoa tuo, että suostui yhteiskuviin sukulaisten kanssa, mutta ei sinun. Muuten en pidä yhteiskuvia itsestäänselvyytenä, vaikka itse tykkään niitä muutaman kerran vuodessa ottaa.
Veikkaan että hän ei halua olla kuvattavana, mutta ei ole sitten kehdannut sukulaisille kieltäytyä
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Hieman outoa tuo, että suostui yhteiskuviin sukulaisten kanssa, mutta ei sinun. Muuten en pidä yhteiskuvia itsestäänselvyytenä, vaikka itse tykkään niitä muutaman kerran vuodessa ottaa.
Tuo juuri onkin minulle se isoin juttu. Miksi muiden kanssa käy, mutta ei minun. Muutenkin tykkäisin välillä ottaa yhteiskuvia, mutta eniten pahalta tuntuu, että muiden kanssa voi ottaa kuvia.
Parisuhteessa 18 vuotta ja ainoa yhteiskuva on hääkuva. Vihaan kuvattavana oloa ja suostun siihen vain jos on ns pakko tai en kehtaa kieltäytyä. Mies on onneksi niin läheinen ihminen, että hänelle voi ilman ääneen kummasteluja sanoa, että en halua esiintyä valokuvissa. En myöskään ole ottanut yhtään ainutta selfietä enkä aio aloittaakaan.
Hieman minua ihmetyttää tämä nykyinen kulttuuri, jossa on ihan normaalia julkaista kuvia itsestään somessa kaikelle kansalle jopa monta kertaa viikossa. 20 vuotta sitten tuollainen itsensä esittely olisi ollut äärimmäisen noloa ja itserakasta käytöstä. No, maailma muuttuu, eikä ole minun asiani mennä muita ääneen arvostelemaan. Se vaan ärsyttää, että nykyisin pitäisi kaikkien rakastaa olla jotain hemmetin linssiluteita. Aina kummastellaan ja ihmetellään, kun ei ole Facebookissa profiilikuvana omaa pärstää eikä halua tulla kuvatuksi. Väsyttävää. Mikä siinä on niin omituista, että ääneen pitää ihmetellä, jos toinen ei halua esiintyä valokuvissa? Pahimmillaan ihmiset ottavat kuvia lupaa kysymättä ja työntävät jonnekin faceen. Sitten minä olen ilonpilaaja kun pyydän poistamaan kuvat joissa olen, koska en ole antanut lupaa sen enempää kuvaamiseen kuin kuvan julkaisuunkaan.
Missä te noita yhteiskuvia otatte?
Olemme olleet yhdessä kohta 25 v ja yhteiskuvat on nopeasti laskettu: Pari kaverin ottamaa bilekuvaa meistä nuorina, hääkuvat, pari rumaa yhteisselfietä konserissa (lähetettiin lapsille että ollaan tultu perille). Sitten toki on joitain kuvia joissa satumme olemaan yhdessä tai olemme jossain porukassa (esim. hauta-arkun vieressä perheenä).
Ei meillä ole mitään kuvia vastaan, mutta eipä ole tullut otettua. Yleensä kuvissa on mies ja lapset tai minä ja lapset.
Kohta kymmenen vuotta yhdessä ja ainut yhteiskuva on hääkuva.
Enpä ole ennen ajatellut asiaa.
Riippuu teidän iästäkin. Teinithän tunnetusti ottavat paljon kuvia yhdessä ja erikseen. Aikuiset eivät niinkään. Kaikki eivät edes halua oikein ottaa valokuvia. Ei minustakaan puolisoni kanssa ole moniakaan kuvia. Korkeintaan kuvat ovat erilaisista juhlista tai tapahtumista.
18v yhdessä ja varmaan 3 yhteiskuvaa itsellä, jollain tutulla voi joku napsaisu olla.
Lapsi 11v ja 1 perhekuva ja siinäkin Napapiiriin joulupukki mukana :).
No ei ole meistäkään kovin montaa yhteiskuvaa. Ei yhdessä tai muidenkaan kanssa, lukuunottamatta juuri jotain tuollaisia tilanteita, ettei ole kehdannut kieltäytyä kuvasta, sukulaiset jne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu teidän iästäkin. Teinithän tunnetusti ottavat paljon kuvia yhdessä ja erikseen. Aikuiset eivät niinkään. Kaikki eivät edes halua oikein ottaa valokuvia. Ei minustakaan puolisoni kanssa ole moniakaan kuvia. Korkeintaan kuvat ovat erilaisista juhlista tai tapahtumista.
Mies 21 ja minä 26. Meillä niitä kuvia ei oteta yhdessä edes juhlissa eikä kuvia saa ottaa yksin hänestäkään, siis minä en saa.
Jos hän ei vaan halua kuvia yhdessä someen.
Vierailija kirjoitti:
Häpeää sua?
Tätä olen miettinyt. Liikkuu kyllä julkisestikin kanssani. Hänen sukulaistensa kanssa en juurikaan ole aikaa viettänyt koska hän ei halua.
Suvusta ei pääse eroon, mutta sinä lienet vielä potentiaalista vaihtokamaa
Siis mietin semmosta, että se pitää sua vielä vähän varalla, että oottaa, jos tulis parempi..
Vierailija kirjoitti:
Siis mietin semmosta, että se pitää sua vielä vähän varalla, että oottaa, jos tulis parempi..
Onhan tuo mahdollista. Tosi mukava on ja huomioi minua paljon. Vapaa-aikansa viettää enimmäkseen minun kanssani. Tuo kuvausasia kuitenkin herättää ristiriitaisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Suvusta ei pääse eroon, mutta sinä lienet vielä potentiaalista vaihtokamaa
Valikoiden hän sukuun pitää yhteyttä. Oikeastaan vain pariin lähimpään säännöllisesti. Voi olla, että ajattelee minusta noin vaikka puhuukin kauniisti ja "uhraa" paljon aikaa kanssani. Sanoo tärkeäksi ja rakastavansa minua.