Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias poikani haki ja sai kesätöitä

Vierailija
20.03.2018 |

Ei unelma paikka mutta rahaa ja etenkin kokemusta. Kuukauden jakso.
Mikä hienointa niin ilman mitään suhteita sai töitäja omalla hakemuksella.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma!

Vierailija
2/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
4/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! :) Onnea. Itse olin mainostenjakajana 16-18-vuotiaana, eka ihan itse saatu duunipaikka. 

Nyt ajateltuna ne olivat ihan pikkusummia, mutta ihan ok kotona asuvalle teinille. 

Joka tiistai ja perjantai tein kahden tunnin lenkin fillarilla. Sai liikuntaakin samalla. Varsinkin kun juoksi rappuja edes takaisin taloissa, joista puuttui hissi. 

Vierailija
5/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi minä, 21 vuotias yliopisto-opiskelija en meinaa saada edes vastauksia lähettämiini hakemuksiin vaikka olen tehnyt ne huolella ja noudattanut kaikkia taiteen sääntöjä mitä CV-/hakemuskurssilla on neuvottu ja koittanut kehua itseäni kaikin tavoin.

Kaiken huippu oli kun opiskelukaveri oli lähettänyt samaan firmaan mihin itse hain heidän valtakunnallisen hakujärjestelmänsä kautta ja tein kunnon hakemukset jne. yhden sähköpostin jollekin paikallispäällikölle, johon oli suurinpiirtein luetellut asiaan liittyvien opintojaksojen nimiä ja pyytänyt päästä töihin, niin tähän oli heti vastattu ja asia lähti etenemään?

En tiedä tosin onko oikeasti saanut paikkaa mutta on kyllä uskomatonta.

Vierailija
6/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat yhteydenotot toimii paremmin kuin hakemukset.

Vierailija
7/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Toivottavasti poika on reipas työläinen, eikä vaan näprää kännykkää. Saa töitä jatkossakin.

Vierailija
8/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saispa itekin t. 17v poika

Vierailija
9/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi minä, 21 vuotias yliopisto-opiskelija en meinaa saada edes vastauksia lähettämiini hakemuksiin vaikka olen tehnyt ne huolella ja noudattanut kaikkia taiteen sääntöjä mitä CV-/hakemuskurssilla on neuvottu ja koittanut kehua itseäni kaikin tavoin.

Kaiken huippu oli kun opiskelukaveri oli lähettänyt samaan firmaan mihin itse hain heidän valtakunnallisen hakujärjestelmänsä kautta ja tein kunnon hakemukset jne. yhden sähköpostin jollekin paikallispäällikölle, johon oli suurinpiirtein luetellut asiaan liittyvien opintojaksojen nimiä ja pyytänyt päästä töihin, niin tähän oli heti vastattu ja asia lähti etenemään?

En tiedä tosin onko oikeasti saanut paikkaa mutta on kyllä uskomatonta.

Niin, ja saman on tehnyt kymmenet ja sadat toiset opiskelijat jotka on samalle kurssille osallistunut ja samat korulauseet kerätty sitä hakemusta kaunistamaan. Jokainen on nopea oppimaan, ahkera ja tunnollinen, erinomainen tiimipelaaja jne...  

Hakemuksen ja hakijan pitää oikeasti erottua, ei millään massahakemuksella joita on hakujärjestelmässä satoja samanlaisia ole mitään mahdollisuuksia ellei satu todellinen tuuri käymään kohdalle.

Se yksi hakija joka on aktiivinen ja pelkän hakemuksen dumppaamisen sijaan etsii tietoa yrityksestä, löytää sopivan yhteyshenkilön ja ottaa häneen itse yhteyttä, on vahvoillla.

Kuvittelisin, että jos jollakin isommallakin yrityksellä jonkin toimipisteen rekrytoijan pitää valita kesätyöntekijöitä, hän katsoo tällaiset lumihiutaleet ensin ennenkuin lähtee kahlaamaan sitä satojen toisiaan muistuttavien puuduttavien hakemusten massaa yhtään mihinkään. 

Vierailija
10/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Onhan tuo palkkatyön saaminen ilman suhteita nykypäivänä jo melkoinen uutinen.

t. 24 v eikä päivääkään palkksaöissä

Vierailija
11/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Onhan tuo palkkatyön saaminen ilman suhteita nykypäivänä jo melkoinen uutinen.

t. 24 v eikä päivääkään palkksaöissä

Mitäpä jos miettisi asiaa ja hankkisi niitä suhteita eikä käyttäisi elämäänsä teini-iästä lähtien kotona koneen ääressä istumiseen? Mitä enemmän tuntee ihmisiä ja on monessa mukana ja antaa itsestään hyvän kuvan niin sieltä niitä suhteita alkaa kerääntymään.

Vierailija
12/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hieno homma nykypäivänä. 20 vuotta sitten ois ollu ihan normaalia.

Kato sitten ku poikas saa massia päälle, ettei ala huumeita käyttämään.

Monella lapsella tuppaa lähtemään hanskasta jos on massia päällä.

Vierailija
13/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Hieno suoritus! Nopeet syövät hitaat. Nyt pitäisi kaikkien halukkaiden olla jo hakemassa kesäduuneja.

Vierailija
14/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kunnasta sai työpaikan?

Vierailija
15/18 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on hienointa, että sai paikan ilman suhteita?

Vierailija
16/18 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on hienointa, että sai paikan ilman suhteita?

Suhteilla työllistytään usein ilman ansioita ja onhan se aika eriarvoistavaa että vanhempien suhteet määrittävät sen saatko töitä vai et ja sitä kautta vaikutusta voi olla koko työuraan. Jos joku saa töitä ilman suhteita niin asiasta voi olla oikeasti iloinen.

Vierailija
17/18 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu!

Vierailija
18/18 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu!!! Kunnalla kuitenkin nuorten kesätyöt jaetaan pääsääntöisesti niille, joilla ei ole työkokemusta ennestään. Tällä halutaan työllistää mahdollisimman monia nuoria.

Saattaapa siis johtua juuri tästä, mutta onnea nyt kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän