Miksi et käytä kaupoissa olevia itsepalvelukassoja?
Tänäänkin kaupassa oli kaksi kassaa ihan tyhjänä, niin ihmiset silti jonotti kassatädille. Mikä niissä kassoissa pelottaa? Itselläni oli vielä aika paljon tavaraa, niin sain ne siinä itsepalvelukassallakin ihan nopeesti maksettua. Saati jos on kolme tavaraa. Outoa. Noi itsepalvelukassat on vielä niin helppoja käyttää, että kun vähänkään sinne päin näyttää viivakoodia niin se lukee sen heti. Ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa.
Kommentit (133)
Käytän itsepalvelukassoja jotta kassaneidit vapautuvat apinatyöstään parempiin ja kehittävimpiin töihin,
verojakin saadaan enemmän kun matalapalkkaset työt vaihtuvat järkeviin töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse multitaskata. kas näin:
- toiselle puolelle ostoskori/kärryt
- toiselle puolelle pussi/kassi
- skannaat tavaran, pakkaat sen pussiin
- otat toisen, skannaat, pussiin
- toista kunnes olet skannannut ja pakannut kaikki. Sitten maksat.
Minkä pikakassoja valmistavan firman hallituksessa olet?
Täysin eri liiketoiminta-alalla :D
Tuolla lailla minä toimin kun käytän kassaa. Ja ne lapset, niille sanoisin, että jos olette hiljaa ja kiltisti ja katsotte tarkkaan miten tämä tehdään niin saatte lopussa skannata omat karkkipussinne.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itsepalvelukassoja jotta kassaneidit vapautuvat apinatyöstään parempiin ja kehittävimpiin töihin,
No mutta...aivan 😂😂😂😂😂😂
Kassaneidiksikään ei pääse nykyään kun kukaan ei enää palkkaa... mutta joo jos on vähän ostoksia niin käytän itsepalvelukassaa, mutta kun on paljon tavaraa niin ne paikat on usein liian pieniä.
En asu Suomessa ja käytän aina itsepalvelukassaa, kunhan se on rahalla toimiva. Pääsee pikkukolikoista kivasti eroon, on nopeaa ja helppoa, pystyn itse tarkistamaan hinnan oikeellisuuden ja tarvittaessa saan apua opaskassalta (joka ei täällä nyhjötä selän takana). Tupakat ostan erikseen tupakkakaupasta (juu, sellaisiakin täällä on).
Ihmiset yleensä ovat oppineet hienon jonotustekniikan. Jos joku yrittää etuilla (harvinaista), se on melko varmasti turisti. Kärryjen kanssa täällä ei saa mennä pikakassalle ja se on mielestäni reilua.
Siinä vaiheessa kun menen ruokakauppaan, olen työpäiväni tehnyt. Miksi ihmeessä menisin siihen päälle vielä tekemään kassojenkin työt ja viemään heiltä leivän?
Jos tänne sellaisia joskus tulee, niin voi olla että kokeilen käyttää ja riippuu sitten mitä pidän siitä.
Käytän aina, jotta kaupat pistävät kauppansa kiinni ja myyvät tuotteensa netissä ja toimittavat kotiin. Ajatelkaa mikä ajansäästö.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ne sadattuhannet Suomen työttömät lähteä kotoaan lorvailemasta ja mennä noihin kehittäviin töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassojen sijaan tarvittaisiin pikakassoja myös Suomeen. Eli esim. alle 7 tavaraa jos on, saa pikakassaa käyttää.
Tämähän ei toki toimisi Suomessa, kun "minulla on oikeus olla just tässä!" ja sitten normaalikassalta pääsisi kuitenkin nopeammin näiden tapausten vuoksi...Yhdessä pääkaupunkiseuden tavaratalossa kokeiltiin, mutta ei tietenkään toiminut. 10 tuotteen pikakassa ja jotkut asiakkaat oli sitä mieltä että alle kymmenen eri tuoteryhmää saa olla. Esimerkiksi kassalle tulllessa oli 5 purkkia maitoa, 3 pakettia kahvia, kolme pussillista hedelmiä, kaksi pakettia makkaraa jne... Kokeilu loppui aika pian.
Mä olen käynyt pikakassalla monessakin kaupassa ympäri Suomen. Onhan niitä.
Sitä ihan vaistomaisesti vastustaa teknologian kehitystä ja menee mieluummin ihan oikealle ihmiselle palveltavaksi, kuin mekaaniselle roboottimonsterille
Minä käytän itsepalvelua jos suinkin mahdolliata eikä tarvitse jonottaa miljoonaa tuntia. Täällä vantaalla ei montaa ole.
Käytän sitten kun niihin voi tunkea käteistä. Toisaalta täällä ei ole itsepalvelukassojakaan. Paitsi cittarissa ehkä.
Eläkeläisenä ihmettelen taannoin jossakin pääkaupunkiseudun lehdessä ollutta juttua siitä, että me vanhemmat ihmiset emme muka käytä itsepalvelukassoja. Omien kokemusteni myötä väitän asian olevan juuri päinvastoin.
Haluan tukea osaltani työllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Se kassaneiti voi tarvita kipeästi sitä apinatyötään. Kauppias ei tarjoa hänelle ”fiksumpaa työtä” vaan potkut.
Kun niitä töitä ei vaan ole kaikille ja kaikki eivät pysty olemaan insinöörejä ja lääkäreitä. Näitä matalapalkkapaikkoja tarvitaan myös.
Riippuu mitä ostaa. Jos on alennuslaputettuja tuotteita tai saunakaljat, joutuu joka tapauksessa kutsumaan sen myyjän, joka valvoo niitä kassoja ja hän ei aina heti pääse, kun on muitakin ongelmia. Eli tällöin on helpompaa mennä normikassalle jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassojen sijaan tarvittaisiin pikakassoja myös Suomeen. Eli esim. alle 7 tavaraa jos on, saa pikakassaa käyttää.
Tämähän ei toki toimisi Suomessa, kun "minulla on oikeus olla just tässä!" ja sitten normaalikassalta pääsisi kuitenkin nopeammin näiden tapausten vuoksi...Yhdessä pääkaupunkiseuden tavaratalossa kokeiltiin, mutta ei tietenkään toiminut. 10 tuotteen pikakassa ja jotkut asiakkaat oli sitä mieltä että alle kymmenen eri tuoteryhmää saa olla. Esimerkiksi kassalle tulllessa oli 5 purkkia maitoa, 3 pakettia kahvia, kolme pussillista hedelmiä, kaksi pakettia makkaraa jne... Kokeilu loppui aika pian.
Tämän takia olisikin pitänyt olla koulutusjärjestelmä, jolla lasku- ja lukutaidottomia tai muuten vain tyhmiä asiakkaita koulutetaan. Eli jos tulee liian isojen tuotemäärien kanssa, niin myyjä ottaa kuulutuslaitaan ja alkaa vetämän siihen juttua tyyliin "nyt kaikki katse pikakassalle. Näette ilmieävänä typeryksen, joka ei osaa lukea, eikä laskea edes kymmeneen asti. Mitenhän tämä yksilö on selvinnyt peruskoulun läpi? Onko hän lahjonut opettajat?" Olen aivan varma, että pari vastaavaa ja kummasti kassan oikea käyttötapa alkaa painua mieleen. Julkinen nöyryyttäminen on tehokas tapa saada oppi perille vähän typerämmällekin yksilölle.
Vain ja ainoastaan työpaikkojen takia. Äänestän jaloillani sille kassalle missä on henkilökuntaa. Aina, vaikka olisi kiire.
Koska ihmiset ovat niin tyhmiä, etteivät tajua tekevänsä kaupalle ilmaista työtä.
Kun tajuavat, jää itsepalvelukassat käyttämättä ja kauppias on pakotettu tekemään jotain, että niiden suosio kasvaa. 5% alennusta kokonaissummasta kiinnostaa taatusti jo monia.