Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko minulls olla raskauden laukaisemaa kilpirauhasenvajaatoimintaa?

Vierailija
19.03.2018 |

Olen rv 17 ja painoa on tullut raskauden alettua jo yli 10 kg. Olen epätoivoinen, sillä pidän tiukasti kirjaa syömisistäni, en syö yli 1500-2000 kaloria päivässä, en lainkaan herkkuja, ja liikun sen mitä jaksan, arkiliikuntana sen 10 000 askelta vähintään päivässä.
Turvotus on aivan sairasta, nyt jo kaikki kengät puristaa eikä sormuksia voi pitää sormissa enää. Pelottaa miten pahaksi tämä vielä tästä raskauden myötä menee.
Minua janottaa aivan kokoajan. Pahimmillaan saatan juoda JANOON päivässä 5 litraa vettä. Sokeriarvot on ok.
Ja pahimpana kaikista, aivan järjetön väsymys. Yöunet on 10-11 h mittaiset ja siihen päälle pystyisin ihan helposti nukkumaan 2-4 tunnin päiväunet. Oloni on todella kummallinen, ihan kuin kulkisin jossain sumussa kokoajan?
Terveydenhoitaja ei ota kantaa tähän turvotukseen tai painonnousuun. Väsymyksen sanoo kuuluvan raskauteen. Tunnen itseni ja kroppani, ja minulla on olo ettei kaikki ole reilassa. Kokemusta raskaudesta on aiemminkin, minulla on siis yksi lapsi jo ennestään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat sinänsä ihan normaalin raskauden aiheuttamia oireita. Tuo johtuu hormoneista. Kaikki raskauskilot eivät suinkaan tule syömällä vaikka välillä täällä niin väitetään. Itselläkin neljästä raskaudesta yksi ollut juuri tuollainen kuvailemasi kaltainen + järjetön akne selässä. Toisaalta sitten maitokin lensi imetysaikana.

Vierailija
2/2 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus ja väsymys kuuluvat raskauteen. Olin äärettömän väsynyt lähes koko raskauden. Rautalisä auttoi aina jonkin verran. Mulle tuli raskauskiloja yhteensä n.8. Pystyin syömään melko pieniä määriä-oli pakko lopettaa kun tuli ähky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla