Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä järjestyksessä tiellä on aterimet aterinlaatikossa vasemmalta oikealle lukien? Onko niille "oikea" järjestys, kuten anoppini sanoo?

Vierailija
19.03.2018 |

Anoppi ihmetteli, kun meillä oli lusikat ja veitset väärässä järjestyksessä laatikossa. Oikea järjestys olisi kuulemma haarukat, veitset, lusikat vasemmalta oikealle.

Olenko siis aina säilyttänyt aterimeni väärin?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattamisjärjestys tietysti eli veitset, haarukat ja lusikat.

"Haaveilu" on väärä järjestys. Oikea järjsestys on "vei halut".

👍😹

Vierailija
22/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lusikat, haarukat, veitset. Koska lusikoita ja veitsiä tarvitaan useimmin, niin ne on laidoilla. Niitä on myös enemmän kuin haarukoita. Edessä on pari lokeroa pikkulusikoille isoin, ja pienempi tarjoilu- ja kakkuhaarukoillw.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on haarukat, lusikat, veitset, pihviveitset. Sitten isot keittiöveitset. Edessä poikittain pikkulusikat joiden edessä sakset.

En ole kuullutkaan mistään oikeasta järjestyksestä, meillä toimii tämä systeemi parhaiten.

Vierailija
24/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitäis tehdä, kun minun laatikossa ne aterimien lokerot ovat alhaalta ylöspäin vaakatasossa? Kun lokerot ovat tyhjänä , täytän ne missä järjestyksessä sattuu ja näkökykyisenä tunnistan helposti mitkä aterimet on missäkin. Sokeille ehkä on tärkeämpää juuri tietyt säilytyspaikat.

Vierailija
25/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lusikat, haarukat, veitset. Koska lusikoita ja veitsiä tarvitaan useimmin, niin ne on laidoilla. Niitä on myös enemmän kuin haarukoita. Edessä on pari lokeroa pikkulusikoille isoin, ja pienempi tarjoilu- ja kakkuhaarukoillw.

Mä taas käytän haarukoita eniten.

Vierailija
26/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukka, veitsi, lusikat.

Vierailija
27/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma järjestys meillä.

Miten ihmeessä muilla anopit pääsevät keittiön kaappeihin?

Ei meillä vaan ikinä vaikka asuu vieressä.

Vierailija
28/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin se perustuu ja onko tuo nyt ihan ehdoton järjestys, mutta jos ajattelee esim buffet-linjastoja, niin kyllähän niissäkin on tuo sama järjestys. Eli ensin haarukat, koska niitä käytetään varmaankin eniten. Sitten sen kaveriksi veitsi ja lopuksi sopan syöjille lusikat. 

Vierailija
29/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasta en tiedä, meillä on aina ollut veitset keskellä mutta se onko sitten lusikat vai haarukat kummalla puolella on vaihdellut.

Vierailija
30/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lu on itselläkin käytössä. Lusikat keskellä olisi kyllä omituinen järjestys, muuten sillä ei mielestäni ole oikeasti mitään väliä.

Vierailija
31/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on lu ha ve järjestyksessä. Ei tuota mitään ongelmia. Anoppilassa järjestys on sama kuin ap:n anopilla. Mun äidillä taas veitset oikealla ja lusikat keskellä. Kaikissa em. paikoissa aterinten löytyminen sujuu ongelmitta, kas kun on silmät päässä ja aivot joilla järkeillä.

Itse kullakin voi ja saa olla se järjestys josta tykkää. Miesten tapauksessa se, jonka vaimo määrää. Sinkkumies menee äidin määräyksillä.

Vierailija
32/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa- vei- lu. Ihan siksi, että lusikkalaatikko ( miksi se on lusikkalaatikko?) on niin pieni, että veitset pysyy keskellä parhaiten paikallaan ja pitävät haarukat ja lusikat omissa karsinoissaan.

Vierailija
33/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin anoppini haluaisi järjestää mun keittiön kaapit uusiksi, niin kuin hänellä on. Minä sanon vain aina että MINÄ haluan että ne on näin. 

Miksi ne on niin kuin sinä haluat? Eikö miehesi mielipide merkitse mitään?

Fiksu mies hillitsee halunsa tässä asiassa ja elää vaimon mielipiteen mukaan. Fiksu nainen ei taas puutu tapaani järjestellä kiintoavaimet ja meisselit. Makkarissa sitten sovitellaan molemmpien mielihaluja.

Jos lusikkalaatikon järjestyksestä pitää perheessä taistella, niin parisuhde on tuhoon tuomittu.

Vierailija
34/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa laatikosto, jossa ruokailuvälineitä säilytetään, on niin kapea, että siihen sopi ihan onnettoman pieni lusikkalaatikko. Haarukat ja lusikat vievät enemmän tilaa kuin veitset, joten laitoin veitset keskelle. En ollut tuosta haaveluista kuullutkaan, mutta siihen järjestykseen ruokailuvälineet tuli.

Vierailija
35/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikat - haarukat - veitset, vasemmalta oikealle. Näin ne olivat meillä lapsuudenkodissakin.

Anopilla on tietenkin eri järjestyksessä.

Monien mielestä oikea on haa-vei-lu kun se on niin hauskakin.

Vierailija
36/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasemmalta oikealle: lusikat, haarukat, veitset

Vierailija
37/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattamisjärjestyksessä meillä, eli tuo haa-vei-lu. Pikkulusikat poikittain näiden edessä. Seuraavassa laatikossa sama järjestys kalahaarukoille ja -veitsille + jälkiruokalusikat. Poikittain näiden edessä jälkiruoka/juustohaarukat ja -veitset.

Vierailija
38/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lusikat, haarukat ja veitset. En ole ikinä kuullutkaan, että pitäisi olla joku järjestys.

No, taidan tänään sitten vaihtaa.

Vierailija
39/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lu on ihan surkea järjestys. Lusikat on ensimmäisenä ja sitten haarukat ja veitset (lu-haa-vei)

Vierailija
40/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoja sitten opin haaveilu-sanan. Helppo muistaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi