Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä järjestyksessä tiellä on aterimet aterinlaatikossa vasemmalta oikealle lukien? Onko niille "oikea" järjestys, kuten anoppini sanoo?

Vierailija
19.03.2018 |

Anoppi ihmetteli, kun meillä oli lusikat ja veitset väärässä järjestyksessä laatikossa. Oikea järjestys olisi kuulemma haarukat, veitset, lusikat vasemmalta oikealle.

Olenko siis aina säilyttänyt aterimeni väärin?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet! Anopillasi on oikea järjestys. Sorry!

Vierailija
2/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-vei-lu. Eli on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meillä on (kuten anopillasi).

Vierailija
4/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa-vei-lu. Eli on.

Tämän järjestyksen minäkin olen kotoa oppinut.

Vierailija
5/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin anoppini haluaisi järjestää mun keittiön kaapit uusiksi, niin kuin hänellä on. Minä sanon vain aina että MINÄ haluan että ne on näin. 

Vierailija
6/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta! Mulla on veitset, haarukat ja lusikat - siinä järjestyksessä, ai kamala...😄

Vierailija
7/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma järjestyksensä. :-) Minulla on haa-vei-lu vanhasta tottumuksesta. Pääasia että ne löytyvät. 

Vierailija
8/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo haaveilu on varmaan vuosituhannen vaihteesta, en ole koskaan kuullutkaan ja olen keski-ikäinen. 

Jokainen järjestäköön oman maun mukaan, ei ole olemassa mitään järkiperustetta moiselle järjestykselle.

Vierailija
9/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on juuri tuossa järjestyksessä, muistisääntönä pidän haa-vei-lu 😂 en tiedä onko se sitten joku ”oikea järjestys” mutta minä ainakin kotona olen tosi tarkka tästä, muitten lusikkalaatikot ei kyllä kiinnosta 😂

Vierailija
10/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin anoppini haluaisi järjestää mun keittiön kaapit uusiksi, niin kuin hänellä on. Minä sanon vain aina että MINÄ haluan että ne on näin. 

Miksi ne on niin kuin sinä haluat? Eikö miehesi mielipide merkitse mitään?

Vierailija
11/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opetetettu haa-vei-lu kotona. En esimerkiksi nyt osaisi sanoa, missä järjestyksessä ovat. Järjestys saattaa muuttua, jos laatikot ovat tyhjät ja puhtaat laitetaan takaisin tyhjiin laatikoihin. Kyllä sieltä näkee, missä kukin aterin on. Elämäni on aivan hyvää.

Vierailija
12/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ei ole tiellä, vaan laatikoissa.

Vierailija
13/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on niin kuin sinä haluat? Eikö miehesi mielipide merkitse mitään?

Mun miestä ei keittiön kaapit kiinnosta:) Eikä mua autotallin järjestys. 

Vierailija
14/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilu-järjestys meilläkin. Mummoni sen opetti. Muut laittakoon aterimensa miten haluavat.

Vierailija
15/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin "oikea" järjestys perustuu? Ilmeisesti kattamisjärejstykseen? Keittolusikka eniten oikealle ja lautasen vasemmalle puolelle veitsi ja oikealla haarukka? Entäs kalaveitset ja kalaharrukka tai jälkiruoka lusikat ja -haarukat?

Meillä on aterinlaatikko 80cm leveä ja siinä on 8 lokeroa, mutta noiden mainittujen jäjestys on veitset, haarukat, lusikat. Sitä en osaa sanoa että oliko tuohon joku syy, vai onko vain sattumalta mennyt noin. Luulisin että veitset tuli vasemmalle ensimmäiseksi siksi että niitä on tiskikoneessa eniten. Enpä näe asialla suurempaa merkitystä, tiedän kummassa kädessä pidetää lusikkaa tai veitseä, riippumatta siitä että missä se on aterinlokerossa.

Vierailija
16/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan moisesta. Minulla on aina ollut Veitset haarukat lusikat. Se on minulle oikea järjestys

Vierailija
17/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostako se johtuu että jotku tutut keittiössä auttaessaan ei osaa katsoa mitä missäkin laarissa on vaan laittavat sinne vääriä aterimia. Heillä menee ilmeisesti elämästä hallinta, jos joutuisi laittamaan aterimet väärään järjestykseen.

Vierailija
18/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritin keittiötäni ja heitin ne lokerot kokonaan pois. Nyt siellä on siunattu luova kaaos ja vähemmän aterimia. KAIKKI ovat siinä yhdessä vetolaatikossa. Veitset ovat eri suuntaan kuin muut. Muut ovat suloisesti sekaisin. Mukana on myös muutama kertakäyttölusikka :D

Vierailija
19/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lusikat, haarukat ja veitset. Veitsiä käytetään eniten ja näin oikeakätisen helpompi ottaa

Vierailija
20/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattamisjärjestys tietysti eli veitset, haarukat ja lusikat.

"Haaveilu" on väärä järjestys. Oikea järjsestys on "vei halut".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi