Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nykyisessä ilmiössä on kyse? ( naisten ja miesten käyttäytyminen ihmissuhteissa)

Vierailija
18.03.2018 |

Pohdittiin tyttöporukassa nykyistä ilmiötä, jossa nykyään naiset tahtovat useammin irtosuhteita tai fwb-tyyppistä "suhdetta" jossa tietenkin harrastetaan seksiä, mutta ollaan myös lähekkäin muttei sitouduta mihinkään. Sitten hypätään seuraavaan, jos meinaa homma käydä liian vakavaksi. Olen itsekin nuori nainen ja teen tätä, samoin suht laajalla otannalla naisten kanssa ja naisten ryhmissä keskustelleena moni muukin tekee.

Miksi nykyään ei enää haluta parisuhdetta? Tai halutaan, mutta jotta siihen viitsisi lähteä pitää toisen hipoa lähes täydellisyyttä kun itsekseenkin on niin hyvä olla. Me tulimme siihen tulokseen että kyse on siitä, ettei nykynainen yksinkertaisesti tarvitse sivistysmaassa miestä mihinkään. Miksi nykyään mies tarvitsee naista, mutta nainen ei miestä? Mikä on muuttunut? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tasa-arvo ja miehen tarve alkaa löytymään kaikille, jotka haluavat lapsia ja perheen. Se on kuitenkin aika perustarve, jota ilman meitäkään ei olisi. Silloin mies ja nainen tartvitsee toisiaan. Lasten kanssa vaan on paljon helpompaa, kun kasvatusvastuuta voi jakaa.

Nimenomaan näin. Suomalainen ydinperhe tekee uutta tulemista änkyräsukupolven hihhulivuosien jälkeen.

Vierailija
22/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai yliopistolla miesten verovaroilla naistutkimusta ja afrikkalaista tanssia vuosikausia ikiopiskelevat naiset ovat pitäneet patriarkaatinmurskaamis-iltamat? Ei kinosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai yliopistolla miesten verovaroilla naistutkimusta ja afrikkalaista tanssia vuosikausia ikiopiskelevat naiset ovat pitäneet patriarkaatinmurskaamis-iltamat? Ei kinosta.

Kauheeta kun sulla on paha olla :( -ap

Vierailija
24/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen edut ilman parisuhteen velvoitteita? Toisen kanssa eläessä joutuu tekemään paljon kompromisseja, tällaisessa mallissa ei ehkä niinkään?

Vierailija
25/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on pidentynyt. Parisuhdetta aletaan kaipaamaan vasta sitten, kun halutaan nk asettua aloilleen ja mahdollisesti hankkia myös lapsia. Sitä ennen parisuhteelle ei ole kovin suurta tarvetta. Tietenkin on ihmisiä, jotka haluavat aina olla parisuhteessa, mutta yhä useampi haluaa ensin elää "villiä sinkkuelämää" ja vasta sitten mennä parisuhteeseen. Nuorten seurustelusuhteissa yhdessäolo on tärkeää ja kun enemmän ja enemmän lähdetään joko opiskelijavaihtoon tai työharjoitteluun ulkomaille, puolenkin vuoden erossaolo voi kaataa koko suhteen. 

Vierailija
26/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdittiin tyttöporukassa nykyistä ilmiötä, jossa nykyään naiset tahtovat useammin irtosuhteita tai fwb-tyyppistä "suhdetta" jossa tietenkin harrastetaan seksiä, mutta ollaan myös lähekkäin muttei sitouduta mihinkään. Sitten hypätään seuraavaan, jos meinaa homma käydä liian vakavaksi. Olen itsekin nuori nainen ja teen tätä, samoin suht laajalla otannalla naisten kanssa ja naisten ryhmissä keskustelleena moni muukin tekee.

Miksi nykyään ei enää haluta parisuhdetta? Tai halutaan, mutta jotta siihen viitsisi lähteä pitää toisen hipoa lähes täydellisyyttä kun itsekseenkin on niin hyvä olla. Me tulimme siihen tulokseen että kyse on siitä, ettei nykynainen yksinkertaisesti tarvitse sivistysmaassa miestä mihinkään. Miksi nykyään mies tarvitsee naista, mutta nainen ei miestä? Mikä on muuttunut? Mitä mieltä te olette?

Suurin osa nykynaisistakin elää vakituisessa parisuhteessa. Itsekäs pelailu ja kumppanin tarveharkinta on helsinkikeskeistä shaibaa ja hyvä niin.

Kyse ei missään tapauksessa ole pelailusta vaan täysi-ikäisten ihmisten välisestä, yhdessä sovitusta hauskanpidosta. Itselläni on aina 2-4 miestä kierroksessa vakituisina petikavereina ja kaikki heistä tietävät etteivät ole ainoita ja että kyse on vain kasuaalista hauskanpidosta. Säännöt on myös selvät heille, jos yhdellekkään tulee tunteita niin hauskanpito loppuu siihen. Itse en ole koskaan ihastunut, mutta pari kertaa on käynyt niin että miehelle on tullut tunteita ja homma on katkaistu siihen. -ap

Vierailija
27/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen edut ilman parisuhteen velvoitteita? Toisen kanssa eläessä joutuu tekemään paljon kompromisseja, tällaisessa mallissa ei ehkä niinkään?

Aivan varmasti ainakin osittain tämä syynä, itselleni tämä on se nautinnollisin puoli tässä. -ap

Vierailija
28/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se suominaisten maine tuolla maailmallakaan sellainen, että oikeasti hävettää aloittajan kaltaisten karusellaajien puolesta.

Ilman miehiä ei aloittajakaan kirjoittelisi voimaantunutta tekstiä tietokoneellaan internettiin.

Tai asuisi miesten rakentamassa ja ylläpitämässä yhteiskunnassa.

Harmitaakko? Lällislää.

Hiekkalaatikolta kirjottelet?

Tässä on oikein tasokkaan, voimaantuneen , itsenäisen naisen argumentointitaso

Älyttömiin väitteisiin voi vaan vastata samalla tasolla.

Vierailija
29/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parikymppisillä on noin, mutta semmoinen sitoutumishaluttomuus on ollut nuorilla yleistä oikeastaan 60-luvusta ja ehkäisypillerin yleistymisestä lähtien.

Eikä tuo rajoitu vain naisiin tai Suomeen, luepa tämä:

https://yle.fi/uutiset/3-10060617

Mutta vanhemmat naiset haluavat kyllä yhä parisuhteen eikä pelkkää panosuhdetta.

Kai se johtuu nuorten sitoutumisen pelosta ja siitä, että koetaan parisuhteen rajoittavan, koska se vaatii kompromissien tekoa. Ehkä tiettyä tunnekylmyyttäkin on, ja hedonismia.

Eikä tietysti kenenkään TÄYDY tehdä mitään, ja on ihan hyvä, että ei muodon vuoksi hanki parisuhdetta. Kyllä se kumppanuus jossakin vaiheessa alkaa kiinnostaa.

Vierailija
30/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mieskään tarvitse yhtäkään, ainakaan suomalaista naista yhtään mihinkään.

Suomalainen nainen on nalkuttava, laiska, loisiva, väkivaltainen ja mt-ongelmainen neuroottinen ongelmakimppu

Vierailija
31/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajakaan ei selviäsi hengissä päivääkään pelkkien naisten panoksella yhteiskunnassa tai elämässään.

Vierailija
32/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole koskaan ymmärtänyt fwb-ajatusta, mielenkiintoisia miehiä joiden kanssa saattoi kuvitella pidempääkin parisuhdetta oli ympärillä, joten seurustelin nuorena vakavammin useamman ehdokkaan kanssa.

Olen kotoa saanut ydinperheen mallin ja haluan itse lapsia. En edes osaa kuvitella "itsellistä" lasten hankintaa omalle kohdalleni. Muut tärkeät aikuiset elämässä, vaikka kuinka lähellä, eivät korvaa isää ja äitiä. Siksi parisuhteeseen sisältyy itselleni ajatus perheestä, yhteisestä hyvästä ja keskinäisestä kunnioituksesta. Seksi on osa sitä, muttei hallitsevin osuus. Haluan kovasti lapsia ja perheen, mutta en halua lapsia joilla ei ole isää, joka on osa ydinperhettä. 

Nuorempana myöskin koin että mitä paremmin suhteissa ymmärtää itseään ja mitä toiselta haluaa, sitä paremmin voi valita sopivaa puolisoa. Jos ei sitä tee vaan lentää fwb-tyyliin miehestä toiseen, olisin todennäköisesti valinnut puolison jonka kanssa ero on edessä - ihan vain koska en olisi tuntenut itseäni niin hyvin.

Tsemppiä vaan nuorille jotka tällaista elämää harrastaa - toivottavasti tulevaisuuden haaveet ei torppaudu valintojen vuoksi. Mitä on omaa lähipiiriä kuulostellut (asun myös pk-seudulla), kaikki haluavat perheen perinteisellä tyylillä. Mahtaako mieli muuttua kun 30v alkaa lähestyä? 

N27

Vierailija
33/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen minäkin miehenä päätynyt siihen lopputulokseen, etten tarvitse naista mihinkään. Osaan itse pestä kalsarini ja siivota kämppäni ja syödä henkeni pitimiksi. Mutta aikansa se toki otti.

Vierailija
34/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on pidentynyt. Parisuhdetta aletaan kaipaamaan vasta sitten, kun halutaan nk asettua aloilleen ja mahdollisesti hankkia myös lapsia. Sitä ennen parisuhteelle ei ole kovin suurta tarvetta. Tietenkin on ihmisiä, jotka haluavat aina olla parisuhteessa, mutta yhä useampi haluaa ensin elää "villiä sinkkuelämää" ja vasta sitten mennä parisuhteeseen. Nuorten seurustelusuhteissa yhdessäolo on tärkeää ja kun enemmän ja enemmän lähdetään joko opiskelijavaihtoon tai työharjoitteluun ulkomaille, puolenkin vuoden erossaolo voi kaataa koko suhteen. 

Veljeni rakastui naiseen joka haluaa elää vain itselleen. Nainen asuu veljeni luona veljeni kustannuksella, ei osallistu mihinkään kotitöihin, ei kuluihin, eikä häntä kiinnosta mikään muu kuin tulla ja mennä. Heillä ei koskaan käy ketään, edes kummankaan kavereita ole kutsuttu kertaakaan saati vanhempia. Olen saletti että ”suhde” päättyy heti kun nainen löytää toisen tai jää kiinni pettämisestä.

Vierailija
35/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En ole koskaan ymmärtänyt fwb-ajatusta, mielenkiintoisia miehiä joiden kanssa saattoi kuvitella pidempääkin parisuhdetta oli ympärillä, joten seurustelin nuorena vakavammin useamman ehdokkaan kanssa.

Olen kotoa saanut ydinperheen mallin ja haluan itse lapsia. En edes osaa kuvitella "itsellistä" lasten hankintaa omalle kohdalleni. Muut tärkeät aikuiset elämässä, vaikka kuinka lähellä, eivät korvaa isää ja äitiä. Siksi parisuhteeseen sisältyy itselleni ajatus perheestä, yhteisestä hyvästä ja keskinäisestä kunnioituksesta. Seksi on osa sitä, muttei hallitsevin osuus. Haluan kovasti lapsia ja perheen, mutta en halua lapsia joilla ei ole isää, joka on osa ydinperhettä. 

Nuorempana myöskin koin että mitä paremmin suhteissa ymmärtää itseään ja mitä toiselta haluaa, sitä paremmin voi valita sopivaa puolisoa. Jos ei sitä tee vaan lentää fwb-tyyliin miehestä toiseen, olisin todennäköisesti valinnut puolison jonka kanssa ero on edessä - ihan vain koska en olisi tuntenut itseäni niin hyvin.

Tsemppiä vaan nuorille jotka tällaista elämää harrastaa - toivottavasti tulevaisuuden haaveet ei torppaudu valintojen vuoksi. Mitä on omaa lähipiiriä kuulostellut (asun myös pk-seudulla), kaikki haluavat perheen perinteisellä tyylillä. Mahtaako mieli muuttua kun 30v alkaa lähestyä? 

N27

En usko sen ihan heti ainakaan muuttuvan, jos joskus muuttuu niin muuttukoon. Nyt on mittarissa ikää saman verran kuin sinulla ja ajatus vakituisesta parisuhteesta tuntuu kammottavalta. En myöskään ole pääkaupunkiseudulta. :D -ap

Vierailija
36/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt yleensä tahtoo sen kodinhoitajan, naiset huolehtii omasta kodista itse. Kaupunkioloissa tuo ilmiö on varmaan yleisempää. Itse en sitä oikein ymmärrä, ei sovi mulle. Kai se on joku tasa-arvojuttu ja ehkä on kyllästytty paskoihin miehiin jotka kuitenkin pettää ja juoksee muiden perässä ja vaihtaa tilaisuuden tullen parempaan. Saa hellyyttä mutta ei niitä likasia sukkia nurkissa ja vauhtiraitakalsareita pyykkikorissa, rusinat pullasta, kermat kakusta.

Sukat lattioilla-yleistys on todella väsynyttä ja laiskaa palstamammojen argumentointia.

Saastaisimmat asunnot on sinkkunaisilla ja lapsiperheillä.

Täältä sivusta vain huutelen että 70% niistä miehistä joita olen tapaillut ovat omanneet erittäin tai jonkin verran likaisen kämpän. Yksikin asunto oli niin saastainen että keittiö oli täynnä pinttynyttä tahmaa joka ei lähtenyt enää irti ja pölypallot oli varmaan hamsterin kokoisia. Ja kyseessä oli vielä mies jolla oli vakiduuni ja omistusasunto eli en ymmärrä miten hän pystyi elämään tuolla tavalla...

Mutta tuskin sä oot tavannu niin paljon miehiä että voit yleistää. Jokaisella miehellä jonka luona minä olen käynyt on ollut oikein siisti asunto.

Vierailija
37/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se suominaisten maine tuolla maailmallakaan sellainen, että oikeasti hävettää aloittajan kaltaisten karusellaajien puolesta.

Ilman miehiä ei aloittajakaan kirjoittelisi voimaantunutta tekstiä tietokoneellaan internettiin.

Tai asuisi miesten rakentamassa ja ylläpitämässä yhteiskunnassa.

Harmitaakko? Lällislää.

Kyllä se vähän harmittaa että suominaiset ovat maineensa niin alas laittaneet että maailmalla tunnetaan helppoina panoina.

Vierailija
38/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

En usko sen ihan heti ainakaan muuttuvan, jos joskus muuttuu niin muuttukoon. Nyt on mittarissa ikää saman verran kuin sinulla ja ajatus vakituisesta parisuhteesta tuntuu kammottavalta. En myöskään ole pääkaupunkiseudulta. :D -ap

ISO peukku sille ettet ole pääkaupunkiseudun kuplasta.

Vierailija
39/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut useampi parisuhde, pisin niistä yli 10 vuotta. Lyhin muutaman kuukauden seurustelu. Jokaisessa parisuhteessani olen huomannut, että elämä muuttuu vaivalloisemmaksi kuin yksin eläessä. Kotitöitä joutuu tekemään enemmän, vaikka luulisi että näin ei voi käydä, mutta jokainen noista miehistäni on useista pyynnöistä huolimatta jättänyt likaisia astioita pitkin olohuonetta, jättänyt tyhjentämättä pyykkikonetta kun on sitä käyttänyt (jolloin joudun seuraavana päivänä nostamaan sieltä haisevan märän mytyn, jotta saan itse laitettua koneen pyörimään jne jne. Rahaa minulla on kulunut enemmän parisuhteessa ja avoliitossa kuin sinkkuna ihan arjen asioihin, koska miehet eivät ole ostaneet esim. shampoita ikinä vaikka asiasta sanoisi, ja minä olen sitten joutunut ostamaan tuplamäärän mitä sinkkuna jne jne. Ja en tykkää siitäkään, että tuollaisista asioista joutuu sanomaan, koska en ole mikään äiti, pitäisi olla itsestään selvää että mieskin älyää ostaa wc-paperia tai tuoda sitä edes pyydettäessä, mutta näköjään ei ole. 

Seksistä tykkään ja seksiä haluan, mutta en halua enää miestä elätikseni.

Vierailija
40/75 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet tarviikkaan, herbivore kulttuuri tulee pikkuhiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä