Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teitä ärsyttää niin suunnattomasti, jos jollain menee hyvin?

Vierailija
18.03.2018 |

Täällä ollaan ihan tarpeettoman ilkeitä useasti muille.
Joku kertoo iloisena menevänsä naimisiin, aina lytätään. Joku kertoo lähtevänsä matkalle, sama kohtalo. Joku on iloinen ostamastaan laukusta/vaatteesta, pskaa sataa niskaan. Joku puhuu illallisesta, lemmikistä, mökistä, matkasuunnitelmista, sijoittamisesta, säästämisestä, aina kaivamalla kaivetaan jotain ilkeää sanottavaa, on aihe sitten ihan mikä tahansa.

Oletteko kateellisia vai mikä teitä vaivaa? Onko se teiltä pois, jos joku on onnellinen suhteessaan, reissaa, saa uuden työn? Onko käynyt mielessä, että niiden hyvien ja kivojen asioiden eteen on mahdollisesti nähty ihan valtavasti vaivaa? Täällä kun lukee vastauksia, niin 1/10 on asiallinen ja ystävällinen. Eikö teitä hävetä huono käytös?

Kirjoitan oman esimerkin omasta elämästäni.. Kertokaa sitten mikä siinä niin stanasti ärsyttää, että pitää olla ilkeä.

Mulla alkaa loma ensi perjantaina. Ihanaa, saadaan olla miehen kanssa kaksin pitkästä aikaa, kun lapsetkin lähtevät omalle lomalleen. Mennään mökille, joka on nyt remontoitu mukavaksi asua myös talvella. Aiotaan saunoa, ulkoilla, syödä ja juoda hyvin, nukkua pitkään, lukea, istua paljussa tähtitaivaan alla etc..

Ennen kesää on muutama pieni matka. Toinen Tukholmaan ja toinen Barcelonaan. Mennään miehen kanssa kaksin.

Kesäloman aloitan toukokuun alussa ja lopetan syyskuussa. Ihanaa.

Mökkeillään viikonloput niin pitkään syksyllä kuin hyvää ilmaa riittää. Olen onnellinen, koska teinitkin viihtyvät hyvin mökillä, samoin koira.

Joulukuun alussa lähdetään koko perhe Thaimaahan reppureissuun.

Olen onnellinen siitä, että mieheni tykkää lapsistani tosi paljon, huolimatta siitä, että hänellä ei ole omia lapsia. Lapseni tykkäävät myös älyttömästi siitä, että heillä on uusi turvallinen aikuinen heidän elämässään.

Mikä tässä nyt sitten on teidän mielestä sellaista, että teillä on syytä olla ilkeä? Kysyn tätä, sillä olen viime aikoina täällä saanut pelkästään pskaa niskaan, on aihe sitten ihan mikä tahansa. Siis sellaisista asioista mistä en ikinä olisi voinut kuvitella, että saadaan kaivettua jotain ikävää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt vielä mitä vaivaa olet nähnyt kaiken ihanuuden eteen. Taustat auki.

Vierailija
2/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa ei mitään. Mutta tyylisi on riidanhakuinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä saa olla onnellinen näkyvästi. Älä leiju matkoillasi ja mökilläsi tai muuten muille tulee tarve palauttaa sut tavalla tai toisella "muiden tasolle".

Vierailija
4/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia me suomalaiset olemme. Vahingoniloisia, katkeria, kateellisia ja tasapäistäviä.

Vierailija
5/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa! :)

Vierailija
6/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tällainen. Taitaa avauksen pointti kuitenkin hakea niitä kateellisia kommentteja, miksi muuten kirjoittaisit noin?

Vierailija
7/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ystävillesi nämä asiat. Vai eikö ole? Hmm... miksiköhän ei. ;)

Vierailija
8/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästää riitaa, saa mitä tilaa. Jos ylentää itsensä, saa mitä tilaa.

Mieti jatkossa miten esität asiat. Mikä on motiivisi. Mitä tosiasiassa tilaat. Saat aina mitä tilaat

Vierailija
9/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap en ole SINULLE kateellinen vaan elämälle kaunainen. Minä en pääse miehen kanssa koskaan kaksin mihinkään kun meillä on paskat ja vittumaiset vanhemmat ja suku, joka ei halua auttaa mitenkään lasten kanssa. Kukaan ei ole kodkaan auttanut. Nyt jo 12 v menny ilman kahdenkesken reissua miehen kanssaja suurin haaveeni on päästä joskus yön yli reissuun. Mutta ei onnistu. Isovanhemmat tai miehen sisko ei suostu edes 200e palkalla hoitaan yön yli.

Mikään mll täti 2 h ei auta juurikaan, sellasia on käytetty mutta ne ei ole yön yli. Oon KATKERA että mulla on paskat sukulaiset joita ei kiinnosta perheemme yhtään ja jotka ei itsekkyyttään halua viettää aikaa tai olla edes maksusta apuna joskus.

Vierailija
10/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on jonkinlaista kateutta. Harvalla riittää raha sekä mökkeilyyn että matkusteluun ja harvalla on kesälomaa 4 kuukautta.

Oon kyllä itse huomannut, että ulkomaan reissuista ei kannata hirveästi kaikille hehkuttaa. Ainoastaan sellaisille, jotka itse matkustavat usein. He yleensä osoittavatkin eniten kiinnostusta toisten matkakertomuksia kohtaan.

Itse olen hiukka kade, kun jotkut kehuvat lapsiaan ja esittelevät lapsenlapsiaan, koska itse en voi sellaisilla asioila nyt päteä. Lapsenlapsia tuskin tulee ja oma nuori etsii vielä itseään.

Jos on varaa jäädä esim. vuorottekuvapaalle, voi siitäkin joskus kuulla vinoilua tyyliin "jos ei jaksa työtään, olisi parempi ratkaista jaksamisongelma työpaikalla".

Näin se menee, ihmisluonto.

Vierailija
11/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap en ole SINULLE kateellinen vaan elämälle kaunainen. Minä en pääse miehen kanssa koskaan kaksin mihinkään kun meillä on paskat ja vittumaiset vanhemmat ja suku, joka ei halua auttaa mitenkään lasten kanssa. Kukaan ei ole kodkaan auttanut. Nyt jo 12 v menny ilman kahdenkesken reissua miehen kanssaja suurin haaveeni on päästä joskus yön yli reissuun. Mutta ei onnistu. Isovanhemmat tai miehen sisko ei suostu edes 200e palkalla hoitaan yön yli.

Mikään mll täti 2 h ei auta juurikaan, sellasia on käytetty mutta ne ei ole yön yli. Oon KATKERA että mulla on paskat sukulaiset joita ei kiinnosta perheemme yhtään ja jotka ei itsekkyyttään halua viettää aikaa tai olla edes maksusta apuna joskus.

Koska sä vaikutat aidosti ystävälliseltä ihmiseltä, niin mä voin vaikka tarjoutua hoitamaan sun lapsia, jos se mitenkään järjestyy. Mulla on tuoreessa muistissa, mitä on olla yksin lasten kanssa. Ja myös mulla on vanhemmat, joita ei kiinnosta pskaakaan olla lastenlastensa kanssa. Onneksi lapsilla on yksi ihana mummi. Ap

Vierailija
12/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt vielä mitä vaivaa olet nähnyt kaiken ihanuuden eteen. Taustat auki.

Mä olen opiskellut, tehnyt töitä, saanut lapset, tehnyt kahta työtä samaan aikaan kun opiskelin päivät, asunut erittäin vaatimattomasti lasten kanssa pienessä vuokra-asunnossa ja ollut todella nuori kun tämän kaiken aloitin. Mulla on kolme ammattia, melko pieni palkka, mutta peruskulutus arkena on tosi pientä. Nautin aika pienistä asioista yleisesti ottaen. Nyt kun pystyy matkustamaan, niin nautin myös siitä. Ap

Vierailija
13/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiassa ei mitään. Mutta tyylisi on riidanhakuinen

Luin oman tekstini useampaan kertaan, enkä ihan oikeasti koe, että se olisi millään tavalla riidanhaluinen. Mä olen muutenkin melkolailla kaikenlaisia riitoja välttelevä traumataustan takia. Ap

Vierailija
14/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä saa olla onnellinen näkyvästi. Älä leiju matkoillasi ja mökilläsi tai muuten muille tulee tarve palauttaa sut tavalla tai toisella "muiden tasolle".

Mä en leiju millään tasolla. Kerron mitä aion tehdä. Ihan samalla tavalla kerroin silloin, kun en pitänyt päivääkään kesälomaa moneen vuoteen. Samalla tavalla kerroin, kun meidän kesän kohokohta oli reissu lasten kanssa Puuhamaahan ja mummin mökille viikonlopuksi. Ei tuollaiset asiat aiheita samanlaista raivoa. Ap

Vierailija
15/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää matkaa! :)

Kiitos! :) Ap

Vierailija
16/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia me suomalaiset olemme. Vahingoniloisia, katkeria, kateellisia ja tasapäistäviä.

Kaiketi yleisesti ottaen juuri näin. Mä en ymmärrä sitä. Mä olen iloinen muiden puolesta, jos he saavuttavat jotain mitä ovat pitkään tavoitelleet. Määrätietoisella tekemisellä pääsee usein pitkälle. Ap

Vierailija
17/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sä vaikutat aidosti ystävälliseltä ihmiseltä, niin mä voin vaikka tarjoutua hoitamaan sun lapsia, jos se mitenkään järjestyy. Mulla on tuoreessa muistissa, mitä on olla yksin lasten kanssa. Ja myös mulla on vanhemmat, joita ei kiinnosta pskaakaan olla lastenlastensa kanssa. Onneksi lapsilla on yksi ihana mummi. Ap

Oletpa ap kiltti :) esimerkilläni tosiaan kuvasin sen että vaikka sinun ihana elämäsi nostaa toisissa ne OMAN elämän puutteet ja kivut esiin, ja jos sitä ärtymyksen tunnetta ei tunnista, saattaa sanoa sitten toiselle jotain ilkeää ja ajatella että oma kiukku on toisen syytä.

Minä onneksi tunnistan sen asian että ärtymys johtuu minusta itsestäni (tai niistä sukulaisista) ja siksi en ilkeile. Eihän toisen onni ole multa pois.

Mutta epäilenettä tämä minun selitykseni on laajalti totta. Suomalaiset raivostuu ja ärsyyntyy helposti eivätkä näe että se kiukku kumpuaa omasta itsestä. Se toinen on peili joka heijastaa jotain sellaista mikä tuo omat puutteet esiin. T. Se ”ei koskaan lapsenhoitoapua”

Vierailija
18/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ystävillesi nämä asiat. Vai eikö ole? Hmm... miksiköhän ei. ;)

Tämä on tietääkseni keskustelupalsta. Täällä on ihan normaalia jakaa asioita elämästään. Onhan nykypäivänä some yms. Ja kiitos kysymästä, on mulla ystäviä, ihan riittävästi. Toki keskustellaan heidänkin kanssa näistä asioista kun nähdään ja ollaan yhteyksissä. Ap

Vierailija
19/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina riidanhakuista kysyä miksi te tai sinä.... Ja jankata sitä.

Vierailija
20/34 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei ärsytä. Naisia ärsyttää, koska he ovat paholaisia.