Vietkö tarjottimen ja roskat pois ruokailun jälkeen vai et? Miksi toimit miten toimit?
Itse vien jos saan halvalla syötäväni sekä hyvää palvelua. Jos kassalla on tympeä ihminen, en vie. En vie myöskään lounaskahviloissa tai missään ravintolassa, hinnat niin korkeat että siihen saa luvan kuulua siivouskin.
Kommentit (272)
Musta on kyllä ihan jännä, että tämä on ainoa asia, jossa ihmiset vakaasti ovat sitä mieltä, että asiakkaan kuuluu siivota itse, jos kärry vaan löytyy ja ovat hyvinkin fanaattisestikin sitä mieltä. Vaikka siivoaminen perinteisesti on kuulunut henkilökunnalle itselleen ja sitä on aika lailla vaivihkaa hivutettu asiakkaan itsensä vastuulle. Joku julkisuuden ravintola-alalla oleva ammattilainen itsekin valitteli tätä, että kun nykyään ala carte ravintoloissakin asiakkaat tuppaavat tulemaan keittiön ovelle huhuilemaan mihinkäs nämä astiat viedään. Kun on totutettu niin se jää päälle.
Ei missään muissakaan pakioissa kuin ravintolamaailmassa laiteta ihmisiä teemään heknilökunnan hommia.
Onhan sen huomannut tippaamisestakin. Joku jos sanoo ettei tykkää Suomessa tipata, kun ei siihen täällä ole tarvetta tulee tarjoilijat ja muut mölisemään kuinka törkeästi sanottu kun he tekevät siellä asiakkaille ELÄMYSTÄ. Toki saa tipata, jos siltä tuntuu, mutta en itsekään kyllä mitään kasvavaa tippikulttuuria Suomeen toivo.
Ihan oikeasti te miinustelijat perustelkaa nyt tuo teidän fanaattisuutenne miksi yleisesti asiakkaiden pitäis siivota? Minä kun en vaan ymmärrä, varsinkin kun se hyvin harvoin siinä hinnassa näkyy asiakkaalle.
Mielelläni olen itsepalveluravintoloissa vienyt. Nykyään motoriikkani on sen verran heikentynyt, että pyydän seuralaistani viemään minunkin astiani tai jätän siististi pöydälle (ja mahdollisesti ilmoitan anteeksipyytävän näköisenä asiasta henkilökunnalle).
Vierailija kirjoitti:
Musta on kyllä ihan jännä, että tämä on ainoa asia, jossa ihmiset vakaasti ovat sitä mieltä, että asiakkaan kuuluu siivota itse, jos kärry vaan löytyy ja ovat hyvinkin fanaattisestikin sitä mieltä. Vaikka siivoaminen perinteisesti on kuulunut henkilökunnalle itselleen ja sitä on aika lailla vaivihkaa hivutettu asiakkaan itsensä vastuulle. Joku julkisuuden ravintola-alalla oleva ammattilainen itsekin valitteli tätä, että kun nykyään ala carte ravintoloissakin asiakkaat tuppaavat tulemaan keittiön ovelle huhuilemaan mihinkäs nämä astiat viedään. Kun on totutettu niin se jää päälle.
Ei missään muissakaan pakioissa kuin ravintolamaailmassa laiteta ihmisiä teemään heknilökunnan hommia.Onhan sen huomannut tippaamisestakin. Joku jos sanoo ettei tykkää Suomessa tipata, kun ei siihen täällä ole tarvetta tulee tarjoilijat ja muut mölisemään kuinka törkeästi sanottu kun he tekevät siellä asiakkaille ELÄMYSTÄ. Toki saa tipata, jos siltä tuntuu, mutta en itsekään kyllä mitään kasvavaa tippikulttuuria Suomeen toivo.
Ylipäätään tekee aina vain vähemmän mieli käydä missään kahvilassa tai ravintolassa, varsinkin kun tarjonta ei yleensä ole parempaa kuin kotona. Keliaakikon kohdalla tarjonta on vieläpä surkeaa. Halvemmalla pääsee kotona, ruoka ja leivonnaiset ovat parempia, ja taatusti turvallisia.
Tämän palstan keskustelujen perusteella tuntuu kuin asiakkaat lähinnä ärsyttäisivät asiakaspalvelijoita ja sietäisivät pysyäkin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään muissakaan pakioissa kuin ravintolamaailmassa laiteta ihmisiä teemään heknilökunnan hommia.Onhan sen huomannut tippaamisestakin. Joku jos sanoo ettei tykkää Suomessa tipata, kun ei siihen täällä ole tarvetta tulee tarjoilijat ja muut mölisemään kuinka törkeästi sanottu kun he tekevät siellä asiakkaille ELÄMYSTÄ. Toki saa tipata, jos siltä tuntuu, mutta en itsekään kyllä mitään kasvavaa tippikulttuuria Suomeen toivo.
Nojaa, huoltoasemien palveluiden osaltahan ympyrä on nyt tavallaan sulkeutumassa kun Shell on tuonut "bensapojat" takaisin.
Videolla kaveri, jonka mielestä "tarjotinta" ei kuulu huoltoasemalla itse palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti te miinustelijat perustelkaa nyt tuo teidän fanaattisuutenne miksi yleisesti asiakkaiden pitäis siivota? Minä kun en vaan ymmärrä, varsinkin kun se hyvin harvoin siinä hinnassa näkyy asiakkaalle.
NO VTTU SIKSI ETTÄ NE TARJOTTIMET KUULUU PALAUTTAA NIILLE VARATTUUN PAIKKAAN! Millä tampiologiikalla sitä voi kutsua siivoamiseksi, häh?
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että ei näkyisi hinnassa? Käytäntöhän on yleisin pikaruokaloissa ja lounasravintoloissa ja taatusti näkyy hinnassa kun katsoo asiakasvolyymin ja henkilöstön koon suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on aika yksinkertainen asia. Jos haluan syödä halvalla, niin kannan itse tarjottimeni. Jos haluan, että joku muu kantaa sen, niin maksan siitä. Molempia on vaikea saada Suomessa.
Todella yksinkertainen. Jos haluan kantaa tarjottimeni takaisin syöntini jälkeen, kannan sen kodissani keittiön tiskipöydälle.
Jos syön kahvilassa, annan henkilökunnan tehdä sen, sillä mielestäni teen jo puolet heidän työstään kaatamalla oman kahvini, ottamalla syömäni tuotteen tarjoilutiskiltä,valitsemalla ateriointivälineeni laatikoista ja kantamalla tarvikkeeni pöytään.
Vähintä mitä palvelulta voin vaatia, etten enää joudu palautusrumbaan likaisten astioiden ja roskien vuoksi.
Jotain kai sen kahvilan henkilökunnankin on tehtävä :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO VTTU SIKSI ETTÄ NE TARJOTTIMET KUULUU PALAUTTAA NIILLE VARATTUUN PAIKKAAN! Millä tampiologiikalla sitä voi kutsua siivoamiseksi, häh?
No vittu sillä logiikalla, että jos teen samat hommat kodissani, sitä kutsutaan siivoamiseksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN NIIN KUULUU????????????????????????????????????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on aika yksinkertainen asia. Jos haluan syödä halvalla, niin kannan itse tarjottimeni. Jos haluan, että joku muu kantaa sen, niin maksan siitä. Molempia on vaikea saada Suomessa.
Todella yksinkertainen. Jos haluan kantaa tarjottimeni takaisin syöntini jälkeen, kannan sen kodissani keittiön tiskipöydälle.
Jos syön kahvilassa, annan henkilökunnan tehdä sen, sillä mielestäni teen jo puolet heidän työstään kaatamalla oman kahvini, ottamalla syömäni tuotteen tarjoilutiskiltä,valitsemalla ateriointivälineeni laatikoista ja kantamalla tarvikkeeni pöytään.
Vähintä mitä palvelulta voin vaatia, etten enää joudu palautusrumbaan likaisten astioiden ja roskien vuoksi.
Jeps, sinähän olet jo tehnyt selväksi että olet itsekeskeinen ääliö. Onko sinulla mitään uutta lisättävää ketjuun? :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että ei näkyisi hinnassa? Käytäntöhän on yleisin pikaruokaloissa ja lounasravintoloissa ja taatusti näkyy hinnassa kun katsoo asiakasvolyymin ja henkilöstön koon suhdetta.
No esimerkiksi kahviloitten hinnoissa se ei näy tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, sinähän olet jo tehnyt selväksi että olet itsekeskeinen ääliö. Onko sinulla mitään uutta lisättävää ketjuun? :-)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi kahviloitten hinnoissa se ei näy tippaakaan.
Höpöhöpö.
Olen huomannut, että AV:llä puolustetaan henkeen ja vereen mitä kummallisimpia käytäntöjä ihan vain periaatteesta.
En missään olosuhteissa tee toisten puolesta työtä, ei minunkaan työssäni muut tee töitä puolestani, enkä sitä ikinä ole odottanutkaan.
Itse menen töihin tekemään töitä, en viettämään vapaa-aikaa tai sysäämään töitäni muiden niskoille. Ehkä kannattaa vaihtaa alaa ravintola- ja asiakaspalvelutyöstä johonkin aivan muualle jos odotuksena on että voi jättää työnsä hoitamatta asiakkaan piikkiin. Tosin eiköhän nämä tämän ketjun työläiset ole näitä mcdonald, abc yms. tason "ammattilaisia"
Kelvotonta asiakaspalvelu ainesta jos pöydän siivous on liikaa ja kuuluu mielestäsi asiakkaalle! Luoja!
Vierailija kirjoitti:
Jos on itsepalvelupaikassa, niin yllätys yllätys, siellä tehdään hommia itse.
Voi kuvitella miten varaat auton korjaukseen Tee Se Itse hallin ja sitten märiset kun ei ole palvelua.
Kasva aikuisesksi.
Vierailija kirjoitti:
Vien jos pyydetään. Hyvin harvassa paikassa oikeasti pyydetään edes kyltillä palauttamaan astiat. Pelkkä astiakärry jossain nurkassa ei ole pyyntö viedä astioitaan sinne. Jossakin burgeripaikassakin taisi lukea vain "KIITOS" roskiksessa.
Eikä se palautusmahdollisuus hintaankaan vaikuta. täällä lahdessa sokoksen lounaskahviossa on palautuskärryt, joihin ihmiset palauttaa astioita. Lounas maksaa 9,90 ja on aika einesmaista.
Myös keskustassa oleva pieni lounaskahvila tarjoaa laadukkaan kotiruokalounaan hintaan 9€ sis. jälkiruoka ja kahvi ja astioita ei edes voi palauttaa. Siellä leivätkin itse tehty.
Molemmissa saat syödä niin paljon kuin kehtaat.
Mitä ihmeen todistuavoa näillä yksittäisillä esimerkeillä on olevinaan? Joissakin paikassa lounas maksaa 9,90 ja eikä sisällä kahvia ja toisessa se maksaa 9,80 ja sisältää kahvin. Fakta on kuitenkin se että kahvin tarjoamisesta tulee lisää kusastannuksia, jotka katetaan hinnoilla. Ihan sama pöytien tyhjennyksen kanssa, siitä tulee kustannuksia jos yksi tarjoilia tyhjentelee pöytiä ja ne kustannukset maksetaan tuotteiden hinnoissa.
Vien jos tarjotinkärry on hyvin selkeästi merkitty ja aetettu niin ettei tarvitse ahtaitten pöytääälien läpi toiselle puolelle ravintolaa/kahvilaa saapastella. Eli jos se on nätistii laitettu uloskulkutien varrelle tai js on iso paikka niin joka kulmaan esim. oma kärrynsä niin ilman muuta vien.
Mutta jos huomaan että kärry on sijoitettu hankalaan ja epäkytännölliseen paikkaan tai en yksinkertaisesti nopealla silmäilyllä istumapaikaltani kärryä bongaa niin pöytään jää. En jaksa alkaa etsimään.
Vi*un palikka. En tietenkään jossain ala carte ravintolassa vie.
Jos on selvästi paikka, mihin ne viedään niin tottakai vien. Älä jauha paskaa turhasta
t.kahvilatyöntekijä