Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutaan yökyläilystä kun tarkoitetaan yöhoitoa?

Vierailija
20.04.2006 |

Kuulostaa ihan hassulta, ainakin näin tukiverkostottoman korvaan, kun pienet vauvat menevät " yöksi kylään" . Eikö kylään mennä kutsuttuna tai niin, että itse itsensä kutsuu. Tai ainakin niin, että itse tajuaa, mistä on kyse. Eihän kylään ketään kutsuta sen vuoksi, että jollakin toisella olisi omaa aikaa. Eikös näissä kyläilyissä ole aina kyse vaan siitä, että viedään lapsi jonkun toisen hoidettavaksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummu pyytää lasta yöksi, niin silloin lapsi menee yökylään.

Jos taas minä kysyn voiko mummu hoitaa, niin silloin lapsi menee yöhoitoon.

Vierailija
2/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lasten kanssa silloin mitään voi tehdä, päviäsaikaan vaan. Luulisi, että jokainen haluaisi nukkua yönsä niin hyvin kuin vain voi. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein yökyläily tarkoittaa (meillä siis) että lapsi menee mummulle jo iltapäivästä ja haetaan sitten aamupäivästä.

Ja mummu viettää tosiaan aikaa mielellään lapseni kanssa. Toki käymme kylässä yhdessäkin :)

Vierailija
4/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sitten ihan erilainen KYLÄILY kun saadaan viettää iltaa ihan rauhassa, vaikka saunoa ja ties mitä, eikä ole sitä inhottavaa painetta kotiin lähtemisestä. Meillä ainakin 3-vuotiaalle on nimittäin tosi kova paikka lähteä kotiin mieluisista kyläpaikoista. Samoin aamulla herääminen esim. vaarin luota ja yhdessä päivän touhujen aloittaminen on jännä ja kiva juttu sekä lapselle että isovanhemmalle.

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä nykymeininkiä, että lapset nähdään vaan riesana ja vain sen vaivan kautta mitä ne aiheuttaa. Kyllä aikuisen ja lapsen (siis myös isovanhemman ja lapsen ) välinen suhde on sitä syvempi, mitä enemmän siihen kuuluu myös sitä perushoitoa. Sitä jota hoitaa, siihen kiintyy. Onneksi meillä kaikki isovanhemmat (5kpl) haluavat luoda lapsenlapsiinsa hyvän ja luottavaisen ja kiinteän suhteen. Ja siihen kuuluu myös yökyläilyt.

Vierailija
5/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä on on ollut lasten serkkuja yökylässä eikä yöhoidossa.

Vierailija
6/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä nykymeininkiä, että lapset nähdään vaan riesana ja vain sen vaivan kautta mitä ne aiheuttaa.

Sano vaan ap yöhoidoksi jos se sitä on. Jos ainoa motiivi on se, että toinen saa olla hetken rauhassa. Helpottava hetki kun sen riesan saa siirrettyä edes hetkeksi jollekin toiselle riesaksi :-/

Vierailija
7/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kyse on sillä tavalla hoidosta, että pieni vauva tietysti tarvitsee hoitoa, mutta kylässä hän silti oli koska ei ollut kotonaan.

9

Vierailija
8/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiin, joudut myös vastavuoroisesti hoitamaan toisen lapsia jne.

Asenteesi lapsiasi kohtaan kuullostaa aivan kamalalta. Näetkö heissä mitään positiivista?

Vierailija
9/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen, kun ei ole omakohtaista kokemusta. Neljä isovanhempaa on, mutta eivät koskaan suostu lapsia hoitamaan. Tottahan tässä oma vinkkeli värittyy sen mukaan, millaisia sukulaisia on. Heille lapset ovat vain riesa, mitään iloa eivät lapsista koe saavana. Kun eivät suostu edes kouluikäisten lasten kanssa olemaan, niin tottahan minusta tuntuu kummalliselta, että jotkut isovanhemmat ihan oma-aloitteisesti ruinaisivat ihan pieniä vauvoja itselleen öiksi ja viikonlopuiksi. ap

Vierailija
10/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä lopulta on, sanotaanko että mennään yökylään tai yöhoitoon. Kyllä meidän lapset menevät yleensä yökylään (tosin käyvät harvoin, vaikka isovanhemmat ovatkin lähettyvillä). Pilkun viilausta.

Olen pahoillani että itseltäsi puuttuu tukiverkosto. Mutta ei se silti ole sinulta pois, jos muilla sellainen on. Ja ihan jokaiselle muistuttaisin, että se parisuhteen hoitaminen on tosi tärkeää. Mikäs sen parempaa hoitoa, kuin että lapset ovat yön yli jossain niin voi puolison kanssa olla ihan aidosti kahdestaan. Jos parisuhteen hoidon unohtaa/lopettaa, ei kohta ole enää suhdetta mitä hoitaa.

Ap, toivon että myös sinä saat välillä lapsesi jonnekin hoitoon. Se ei tee sinusta parempaa äitiä, vaikka olisit 18 vuotta 24h/vrk läsnä. Oman ajan ottaminen on tärkeää! MLL tai Väestöliitto tarjoavat lastenhoitopalveluja, myös niille joilta tukiverkosto puuttuu!

Vierailija
11/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asenteissani oikein on vikaa? Minulla on monta lasta ja he ovat minulle todella rakkaita. Minulla on myös paljon ystäviä, heillä on lapsia ja heidänkin lapsensa ovat minulle rakkaita ja tärkeitä. ap

Vierailija
12/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kallista.

Vierailija
13/13 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pyytävätkö mummot todellakin lapsia kylään yöksi? miksi?

eihän lasten kanssa silloin mitään voi tehdä, päviäsaikaan vaan. Luulisi, että jokainen haluaisi nukkua yönsä niin hyvin kuin vain voi. ap"

Etkö todellakaan ymmärrä, että lasten kanssa on mukavaa viettää rauhallisia hetkiä illalla, syödä yhdessä, lukea satua jne? On myöskin hyvin itsekästä ajatella, että kaikki mielummin nukkuisivat yönsä aina hyvin kun voivat. Kyllä monet ihmiset saavat enemmän tyydytystä voidessaan auttaa toista kun sen hyvinnukutun yön jälkeen.