Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku antaa vinkkejä, miten saisin kunnolla rahaa säästettyä.

Vierailija
18.03.2018 |

Omat taidot ei näköjään riitä, tuntuu että kaikki nyt olevat menot on pakollisia. Teen vähän listaa
Asuminen noin 1100e/kk
Lasten harrastukset 170e/kk
Ruoka 400e/kk
Auto 50e/kk
Koira 60e/kk
Puhelimet ja netti 100e/kk

Yhteensä 1880e
Loppuraha tuntuu haihtuvan ilmaan. Aina on jotain ylimääräistä. Silmälasit, lääkäri, uudet kengät, vaatteita, lasten junalippu ja tms. Kaikkineen rahaa tulee tilille 2700e/kk

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isket heti palkan tultua parisataa erilliselle tilille, etkä laske tuota säästörahaa lainkaan budjettiisi.

Usein ne rahat "häviävät" pieniin heräteostoksiin, kuten pahvimukikahviin, suklaapatukkoihin yms. Siis sellaisiin pikkusummiin, joista lopulta kertyy iso summa.

Meillä on tällä hetkellä perheen yhteiset nettotulot n. 2100 -2400€/kk. Meitä siis kolme, minä, mies ja taaperomme. Olen hoitovapaalla.

Vuokraan menee noista jo liki 900€, mutta pienistä puroista olen saanut jo melkein tonnin säästöt. Yksinkertaisesti vaan tarkat budjetit, ei muuta.

Vierailija
22/23 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi asunto

Koira pois

Auto pois

Harrastukset halvempiin

Lapsille kk raha eikä muuta

Ei uusia vaatteita kuin 1/2 v välein lapsille

Vakuutukset ja liittymät halvemmiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta, että neuvo on se, että koira pois. Aika moraalitonta toimintaa, toivottavasti kommentoijat eivät omista lemmikkejä. Mä en näe mitään syytä, miksi koirasta pitäisi luopua, se antaa paljon enemmän kuin ottaa. Ja kyse oli nyt siitä, etten saa säästöön rahaa, ei siitä, ettei raha riitä elämiseen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi