Jos sun olis nyt pakko opiskella johonkin ammattiin, mihin opiskelisit?
Kommentit (21)
Lähihoitajaksi tai AMK geriatriaan. Työskentelisin mielelläni vanhusten parissa. Jokainen meistä on joskus vanhus ja vanhukset ansaitsevat hyvää hoivaa. Hassua puhua näin, sillä olen aivan eri alalla tällä hetkellä.
Kosmetologiksi olisi ihan hyödyllistä. Olen kiinnostunut mm. ihonhoidosta nykyään ja siellä oppisi kaikennäköisiä.
Menisin varmaan kauppikseen, jos olisin 18-22-vuotias.
Jos pitäisi tämän ikäisenä valita uusi ala, niin ehkä taidehistoria tai yhteiskuntatieteet (ihan vaan mielenkiinnosta) tai työllistymistä ajatellen sh, th, lh, sosionomi.
Sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi. Olen saanut tarpeekseni pätkätöistä.
Eläintenhoitajaksi. Olen tällä hetkellä yliopistokoulutettu, mutta nyt jos pitäisi opiskella niin ehdottomasti eläintenhoitaja.
Todennäköisesti ohjelmistokehityksen opintoihin.
Näyttelijäksi, mutta näyttelijäksi ei opiskella vaan valitaan...
Joku sosiaalinen ammatti! Sosionomi, toimintaterapeutti, fyssari, terkkari.. olen tällä hetkellä liukuhihnaduunissa, työskentelen yksin enkä välttämättä puhu sanaakaan kenellekään koko päivän aikana. Kaltaiselleni sosiaaliselle luonteelle ihan kamalaa. Aionkin hakea nyt yhteishaussa opiskelemaan.
Sote-ala. Terveydenhoitaja, sosionomi tai lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Joku sosiaalinen ammatti! Sosionomi, toimintaterapeutti, fyssari, terkkari.. olen tällä hetkellä liukuhihnaduunissa, työskentelen yksin enkä välttämättä puhu sanaakaan kenellekään koko päivän aikana. Kaltaiselleni sosiaaliselle luonteelle ihan kamalaa. Aionkin hakea nyt yhteishaussa opiskelemaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että eikö se yksinään työskentely jätä paukkuja just vapaa-ajan sosiaaliseen ja vilkkaaseen elämään? Itse kun teen työtä jossa koko ajan olen ihmisten parissa ja on päiviä etten jaksaisi enää vapaa-ajalla seurustella. Joskus houkuttelee ajatus lähteä yksin anonyyminä jonnekin erämaahan vaeltelemaan.
Menisin oikikseen lukemaan lakia.
Ehkä diakoniseksi sairaanhoitajaksi vanhustenhoidon alalle, neuvontapsykologiksi, traumapsykologiksi tai kirjastonhoitajaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Puutarhuriksi. Ei tarvitsisi olla ihmisten kanssa juurikaan tekemisissä.
Lähtisin yliopistoon opiskelemaan geologiaa.