Opettaja ja rehtori aiheuttaa ahdistusta.
Lapsellani on vaikeuksia käyttäytyä hyvin tunnilla. Hänen ja muutaman muun vuoksi luokassa on päivittäin avustaja. Lapsen käytökseen haetaan ratkaisuja ja myös psykologi osallistuu tilanteen kehittämiseen parempaan suuntaan. Ongelma on kuitenkin se, että opettajaa häiritsee, kun haluan olla hyvin perillä kaikesta mitä suunnitellaan ja puhutaan lapseeni liittyen. Haluan esimerkiksi osallistua lastani koskeviin palavereihin enkä suostu palaveriin jonka opettaja haluaisi pitää psykologin ja erityisopettajan kanssa ilman minua. Hän syyttää minua luottamuspulasta koulun henkilöstöä kohtaan ja tivaa miksi näin on. Olen yrittänyt useaan kertaan perustella miksi haluan olla paikalla. On aivan eriasia mielestäni olla paikalla kuuntelemassa kuin saada joku yhteenveto asiasta. Myös omatoiminen tiedonhakuni asioiden suhteen luo hämmästystä opettajalle. Minua pidetään jotenkin outona ja on kyselty onko sitten jotain minkä vuoksi käyttäydyn näin. En käsitä. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Minusta on vain hyvä olla ajantasalla ja luulisi vanhemman kiinnostuksen olevan vain hyvä asia koulunkin mielestä, mutta näin ei ole.