Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No tiedättekös mikä on pph:n NORMAALI viikkotyöaika ilman ylitöitä?

Vierailija
20.04.2006 |

jos kerta kauhistelette opettajan tuntimäärää...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et saa vakituista työsuhdetta. Tottakai muillakin " avuilla" pärjää :) T:ap Ja voit lisäksi ottaa kaksi kokopäiväistä sekä vaikka koululaisen iltapäiviksi.

Vierailija
22/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mitään 1,5-kertaista korvausta. Tosin ei monilla muillakaan aloilla saa heti korotettua ylityökorvausta, vaan tietty määrä korvataan yksinkertaisena. Kun se tuntimäärä ylittyy, alkaa saada korotettua korvausta.

Mutta älkää nyt yleistäkö, käytännöt poikkeavat eri paikkakunnilla ja ehkä jopa eri piireissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa väittää vääryydeksi sitä, jos ottaa hoitolapsia vähemmäksi aikaa kuin kahdeksi vuodeksi. Nykyään kuitenkin iso osa vanhemmista eroaa lyhyemmässä ajassa, ja totta puhuen yhdellä lapsella voi olla monta " isiä" tai " äitiä" kahden vuoden aikana.

Joku tolkku nyt kuitenkin siihenkin, miten pitkäksi aikaa ihmisen pitää sitoutua tiettyyn työhön.

Vierailija
24/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ehtinyt ottamaan selvää, tuskinpa. Ihan vaan tunti tunnista, jne..

Vierailija
25/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni oli pph. Eka lapsi tuli jo 5.30, viimeinen lähti klo 18 jälkeen. Jotenkin arveluttaisi jättää oma lapsi hoitajalle, joka tekee noin pitkää päivää. Itse ainakaan en jaksaisi millään olla virkku koko pitkän päivän hoidettuani yksin pieniä lapsia.

Vierailija
26/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänellä oli ne muutamat tunnit vain yksi lapsi, niin kyllä sen jaksaa. Eihän ne kaikki kuitenkaan olleet samaan aikaa paikalla. Ja itse en kertakaikkiaan ota lasta joka olisi noin myöhään, sillä päiväni alkaa jo kuudelta. Se on yksi asia mistä pidän kiinni! Mun omakin perhe ansaitsee aikaani. T:ap

Vierailija
27/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä 3 v ja lopetin, koska olin niin totaalisen väsynyt aina. Päivät olivat pitkiä: 6.30-18.00 ja kun on omiakin lapsia. Mulla oli 2-3 kokopäiväistä ja sitten vaihteleva määrä osapäiväisiä. Koko ajan oli 5 lapsen ryhmä ja välillä saattoi olla useammankin viikon ajan 7-8 lasta kerrallaan. Koti vaati jatkuvaa siivousta, ruokaa piti laittaa (siis oikein kunnolla) kaksi kertaa päivässä ja aamu- ja välipalat. Pienin oli yleensä vuoden ikäinen ja saattoi olla 3 alle 3v. Meidän kunnassa on hoitajista huutava pula ja pienimmät sijoitetaan pphoitoon.

Eihän voi ketään vaatia sitoutumaan hoitajaksi esim. 5 vuodeksi. Hoitajakin voi sairastua tai saada vaikka vauvan, muuttaa tai löytää paremman työpaikan. Mullakin lapset vaihtui tuona aikana, koska perheet muuttivat tai äiti jäi äitiyslomalle.

Työ sinällään oli ok, mutta päivät olivat liian pitkiä, kun ei ole yhtään sitä hengähdysaikaa; kahvi- tai ruokataukoa. Ja palkka oli niin surkea, että tunsi itsensä lähinnä orjaksi. Eihän kulukorvausta voi laskea palkaksi! Sehän menee kokonaan ruokaan, askartelutarvikkeisiin yms. Ylitöistä täällä kyllä maksettiin, ihan normaali tuntipalkka. Mutta: mitä useampia ylityötunteja kertyi, sitä vähemmän niistä maksettiin! Jonkun tietyn tuntimäärän jälkeen ylityökorvaus tippui 80 %:iin norm. palkasta.

Jos meni esim. työajalla hammaslääkäriin, menetti palkan ja joutui itse hankkimaan hoitolapsille hoitopaikan joltain toiselta pph:lta. Voi olla, että säännöt on muuttuneet viime aikoina, tällaista oli vielä pari vuotta sitten.

Vierailija
28/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se tuntimäärä houkuttaa. Tervetuloa alalle!

Vierailija
29/29 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneksi tuollaista! Mutta pienissä kunnissa varmasti riistetään hoitajia! Kai ymmärrätte, että teidän ei ole pakko suostua? TE hoidatte pienellä palkalla lapset, joten te myöskin sanelette tärkeimmät säännöt! Meidän alueella lasten varahoito on päiväkodissa, ja jos täytyy käydä esim, asioilla, toiset hoitajat katsovat yhdessä lapsia sen aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme