No tiedättekös mikä on pph:n NORMAALI viikkotyöaika ilman ylitöitä?
jos kerta kauhistelette opettajan tuntimäärää...
Kommentit (29)
kuules, se työaika on 8h40min, kaikki ylimenevä on YLItyötä. Ja sitä ei makseta palkassa vaan saa ottaa ylityövapaata. Mun normaali työviikko on melkein 50 tuntia.
vielä, mä otan ylityövapaata esim, kun on oman lapsen neuvola tai muuta menoa. Tai säästän lomaani lisäpäiviä. Onhan se kivaa kun on aina paljon tunteja varastossa, yleensä noin 90 tuntia.
Kuinka monta lasta sulla on itsellä ja montako hoidossa? Paljonko tienaat?
Oon miettiny, että josko itekin ryhtyis sit joskus kun on saanu tän toisen vauvan synytmään ja hieman kasvamaan. Tarviiko käydä koulutuksia?
Eli tunnista puolitoista tuntia vapaata. Niinhän muutkin saavat. Ylitöistä maksetaan enemmän..
kolme hoitolasta, kaikki kokopäiväisiä. Palkka on kyllä kehno, mutta loppupeleissä jää melkein saman verran kuin edellisessäkin duunissa joten en kadu. Saan käteen noin 1200 jossa kulukorvaukset laskettuna mukaan. Kulukorvaus on muistaakseni noin 3,80/lapsi/päivä tai jotain.. tarvii olla (jos aikoo saada vakityötä) lähihoitajan tai muu vastaava koulutus.
Niin ja en suosittele alkamaan pph:ksi jos etsit tilapäistä työtä, sillä pienet lapset tarvitsevat PYSYVÄN hoitosuhteen. Kannattaa harkita oikeasti KUNNOLLA jaksaako tätä vai ei. Ei ole oikein lapsia kohtaan että aletaan tosta noin vaan lonkalta -tyyliin oman hoitovapaan ajaksi.
Vierailija:
Normaali työpäivä on kai noin 07-16.30, ainakin niillä jotka tiedän.
" normaalilla" työajalla sitä, että pph:n työaika on 8h40/päivä eikä 8 tuntia niinkuin useimmissa ammateissa. Tod. se ei pysy tuossa, vaan aina tulee ylitöitä. Eli jos teen töitä 6.15-16.00, niin siinä tulee jo yli tunti ylityötä.
Huonot edut meillä on, sen myönnän, mutta nämäkin työt pitää jonkun tehdä. Itse haen kaupungilta isompaa asuntoa, ja laitoin kyllä perusteluiksi että jos sitä isompaa ei pian kuulu niin saavat ruveta miettimään minne laittaa neljä lasta hoitoon... (no ei nyt ihan noin :))
Joka tapauksessa pointtini on, että koska säästän kaupungin rahoja olemalla pph, niin saavat luvan antaa jotain vastineeksikin! Enkä edes tee tätä oman lapseni takia. t,ap
hoitolapset ovat sairaana ja lomilla! Omia asioita saa kivasti hoidettua päivällä ja nukkuuhan nuo päiväunetkin,jolloin saa hengähtää!
Itse olen kuukauden päästä viemässä lasta hoitoon ja lapsi tulee olemaan hoidossa 50h/vk. työmatka on 85km päivässä.
aina hoitajalla ei ole edes niin " ihania" lapsia, vaan usein pph:lle saatetaan työntää erityislapsia tai joilla on esim, sos. ongelmia. Meidän alueella on hoitajia jotka ovat joutuneet väkivallan uhreiksi vanhempien taholta. Tarkoitan myös henkistä.
Se että hoitaa lapsia yksin ja sitten tuleekin yllättäviä ongelmia, on kaikkea muuta kuin " ihanaa ja helppoa" rahansaantia.
Kun aloitin sain ohjeet käteen miten kohdata väkivaltaa työssä!
Joskus todella naurattaa kun lukee täältä miten pph:t muka tekevät helppoa rahaa. Tämä työ on paljon raskaampaa kuin päiväkodissa, koska siellä on aina joku auttamassa. Kaiken tuon lisäksi soittelen itse esim, neuvolaan, kiertävälle erityislastentarhanopelle jne eli puhelinkulujakin tulee.
T. ap joka tykkää tästä silti
ei todellakaan. Pidän omalle 4-vuotiaalle kyllä enemmän kuria kuin hoidokeille! AP
Lasten vanhemmat ovat alun alkaenkin tienneet, että lopetan siinä vaiheessa, kun oma lapsi täyttää 3 vuotta.
Mitään ongelmaa tästä ei ole ollut; hoitolapset kun ovat siinä vaiheessa jo sen verran isoja, että pärjäävät mainiosti esim. päiväkodissa.
Ei kai keneltäkään voi edellyttää lopunikäistä sitoutumista johonkin työhön?? Aina tulee uusia lapsia eikä koskaan voisi lopettaa, jos ajattelisi, että pitää hoitaa lasta niin kauan kuin tämä menee kouluun..
Eläkkeellekään ei siis kai voisi lähteä, etteivät lapset joutuisi toiseen hoitopaikkaan.
Pph:n työ on mitä mainioin hoitovapaan ajaksi: oma lapsi saa kavereita ja taloudellisesti kuitenkin parempi tilanne kuin pelkällä kotihoidontuella eläminen.
Kai ihmisellä on oikeus olla jossain määrin itsekäskin, kunhan tekee sitten työnsä kunnolla sen aikaa kuin tekee!
Mielestäni juuri tuollainen " pyyteetön" työasenne on johtanut siihen, että naisten aloilla palkka on niin pieni. Mitä sitä isompaa maksamaan, kun naiset ihan hyvää hyvyyttään ovat tunnollisia ja uhrautuvia muutenkin!
Mä en suostuisi tekeen ylitöitä ilman asianmukaisia korvauksia!!
ei se sun hoitovapaas kestä kuin vähän yli kaksi vuotta. Ensin olet varmaan äitiyslomalla? Ja kyllä, olen sitä mieltä että on väärin ottaa ne lapset hoitoon vain pariksi vuodeksi. Jos aikoo lopettaa vaikkapa viiden vuoden kuluttua, niin silloinhan on selvää ettei oteta lähellä lopettamista uutta lasta. Katsos kun ei ole pakko.
Mutta itsepähän teet työtäsi omalla moraalillasi.
vaan vapaana. Paitsi pakon edessä jos ei pysty pitämään kaikkia ansaittuja vapaita.
Omia lapsia olis 2 ja montako tarvis ottaa sit siihen lisäks?
Ja ihan on moraalikäsitykset kunnossa ;)
On aika lapsellista tulla moralisoimaan, kun et tilannettakaan tarkemmin tunne. Alun perin yksi syy ryhtyä hoitajaksi oli se, että oman lapsen hoitopaikkaa haettaessa viranomaiset olivat mössineet ja hakemus oli " hävinnyt." Itse asiassa olin pelastava enkeli, sillä tarjosin sitten oman lapseni lisäksi muillekin lapsille (jotka olisi ainakin aluksi sijoitettu paljon kauempana oleviin hoitopaikkoihin)
Nyt lapset ovat saaneet olla 2 vuotta samassa paikassa - ja uskon todellakin, että vahinkoa hoitopaikan vaihtumisesta tapahtuu nyt paljon vähemmän kuin olisi aiheutunut alkuvaiheen pompottelusta.
Meidän alueellaamme toivotetaan tervetulleeksi myös lyhyemmäksi ajaksi hoitotyöhön, sillä pulaa hoitajista on kovasti!
Ehkä sinä osaisit hoitaa tilanteen paremmin ja pystyisit varmistamaan, että jokainen alueen lapsi saa hoitajan niin pitkäksi aikaa, kuin haluaa? Kerron mielelläni ohjaajalle, että täältä löytyy osaamista.. ;)
Palkka tosin on pienempi kuin ns. pätevän. Itselläni ei ole varsinaista hoitoalan koulutusta, mutta opettajankoulutus riitti pätevyyteen ;)
Saatko ylityökorvaukset saman systeemin mukaan kuin tavalliset tallukatkin? Eli tunnin ylityöllä tienaat puolitoista tuntia vapaata!?
Minä en suostuisi ylitöihin, ellen saisi niistä korotettua korvausta niin kuin asiaan kuuluu.
Miten on?
Normaali työpäivä on kai noin 07-16.30, ainakin niillä jotka tiedän.