Oletteko jo huomanneet että elämä kiertää? Vauvat ovat kuolleita läheisiämme ja tuttaviamme
Kun katsoo sitä miten kuoleva ja vastasyntynyt muistuttaa toisiaan niin väkisinkin miettii.
Lisäksi monesta suvusta kun joku lähtee niin toinen tulee.
Sekä syntymän että kuoleman hetki tulee myös jostakin syystä usein aamuyöstä. Ei tietenkään kaikilla.
Usein vauvat myös saattaa muistuttaa jotakin edesmennyttä. Itselle ainakin lohdullinen ajatus, kuoleman jälkeen palaa tilaan ennen syntymäänsä, kunnes sitten syntyy.
Kommentit (79)
Mä välillä mietin, että mun koira muistuttaa ihan kauheasti mun mummoa. Ja mun lapsella on taatusti suojelusenkeli, sellasia juttuja sattunut, etten itsekään uskoisi, jos joku muu kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon :) Kun katson omaakin vastasyntynyttä niin uskon ja tiedän että kuka on päässyt uudelleen tänne. Lisäksi vanhempi lapseni muistuttaa eleiltään, ilmeiltään ihan mummoani. Ap
Karman laki on hindulaisuutta, eikä kuuluu omaan kristinuskoomme ja kultuuriimme.
Sitäpaitsi - onko se jotain ihmeellistä, jos sukulaiset muistuttavat toisiaan??
Jos on kokenut ihmisen menetyksen, niin aika moni asia muistuttaa siitä. Jopa semmonenkin asia, joka ei varsinaisesti liity henkilöön mitenkään. Ei siis ole ihme, että sen ihmisen jälkeläisessä, jossa todella on samoja geenejä, alkaa myös nähdä yhteyden. Tietoisuuden poissaoloa on vaikea hahmottaa, ja uuden tietoisuuden tupsahtamista "tyhjästä". Mutta on epärehellistä keksiä mukavalta tuntuvia yksinkertaistettuja selityksiä asioihin, joita vain on liian vaikea ymmärtää. Helpottaa varmaan elämää, jos oikeasti pystyy uskomaan kivoihin asioihin ilman minkäänlaisia todisteita (tai kenestä tuo olisi kiva juttu, kenestä ei). Pitäisiköhän tuollaisesta "kyvystä" olla jopa vähän kateellinen?
Ehkä tämä aloutus oli pientä provoilua, mutta noin ajattelevia varmasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap selität väestönkasvun? Keitä he kaikki ovat, kun ei ennen niin montaa ihmistä ollut kuin nykyisin. Jo tuon takia en usko uudelleen syntymiseen.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap selität väestönkasvun? Keitä he kaikki ovat, kun ei ennen niin montaa ihmistä ollut kuin nykyisin. Jo tuon takia en usko uudelleen syntymiseen.
Perheiden lemmikkejä tietysti. Edesmenneet Rekku-koira ja Missi-kissa ovat eläessään olleet siirtymävaiheessa kohti ihmisyyttä, ja ovat sitten kuollessaan omaksuneet tulevan uuden roolin perheessä, daa...
*aloitus
Btw, yks kissa muistutti ihan mun siskoa. Mutta siskoni ei ole kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon :) Kun katson omaakin vastasyntynyttä niin uskon ja tiedän että kuka on päässyt uudelleen tänne. Lisäksi vanhempi lapseni muistuttaa eleiltään, ilmeiltään ihan mummoani. Ap
Et kai nyt ihan tosissasi usko, että olet synnyttänyt mummosi uudelleen? Älä vaan kerro asiasta kellekkään:)
Heh, Intiassa ne uskoo, että esim rotat voi olla niiden kuoleita iso-isiä tai iso-äitejä, eikä siksi voi tappaa niitä ja niitä rottia on siellä laumoittain ja saavat aikaan paljon sairauksia ym.
Se on sitä jälleensyntymisenlakia eli hindulaisuutta, joka on kulttuurillemme täysin vieras ja sairas uskomus.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko ihan vaan geeneistä? Facepalm..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt ihan tosissasi usko, että olet synnyttänyt mummosi uudelleen? Älä vaan kerro asiasta kellekkään:)
Heh, Intiassa ne uskoo, että esim rotat voi olla niiden kuoleita iso-isiä tai iso-äitejä, eikä siksi voi tappaa niitä ja niitä rottia on siellä laumoittain ja saavat aikaan paljon sairauksia ym.
Se on sitä jälleensyntymisenlakia eli hindulaisuutta, joka on kulttuurillemme täysin vieras ja sairas uskomus.
Minäminäminäminäminäminä, sä olet täällä se sairas narsisti. Mistä vtu..sta sä voit tietää mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? En lähtis haukkumaan ja mollaamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta joo, mutta ne rotat myös pureskelee siellä slummeissa nukkuvia. Mummo perkele, älä pure.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa yli puolet koskaan eläneistä ihmisistä on tällä hetkellä vielä hengissä. Jännä juttu, mutta näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminäminäminäminä, sä olet täällä se sairas narsisti. Mistä vtu..sta sä voit tietää mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? En lähtis haukkumaan ja mollaamaan muita.
Sairas narsisti?? Aika omituinen mielipide, ei voi muuta sanoa. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa yli puolet koskaan eläneistä ihmisistä on tällä hetkellä vielä hengissä. Jännä juttu, mutta näin se vain on.
Hei, nyt ne lääkkeet!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, vai keksitkö päästäsi? Minä törmään googlaamalla arvioihin, että ihmisiä on ollut yli 100 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitä tervettä on sitten kai olla uskomatta mihinkään ja pitää kaikkea vain tieteellä selitettävänä materiaalin ja aineen liikkeenä maailmassa, todistettavana tai kumottavana näytön perusteella toistettavissa kokeissa valvotuissa koeolosuhteissa.
Eli ajatella että ihminen on vain ohimenevä biokemiallinen ilmiö jolla on materian ja energian arvo.
Että tunteiksi nimittämämme ovat vain kemiaa ja että tuhkamme hyödyntäminen on vielä valloittamaton ala liike-elämässä.
Looginen hautapuhe tulevaisuudessa olisi : NN syntyi v. xxxx ,NN on nyt poistunut aineen kierrosta, koittakaa päästä turhien elimistöänne sen vuoksi turhaan rasittavien kemiallisten reaktioiden yli tunteensammutuspillereiden avulla.Tunteet ovat turhia, ellei niiden tehtävä ole suojata bio-organismiamme.
Muistakaa, että kaikki maailmassa selittyy tieteellisesti ja että kaikki on vain ainetta ja energiaa. Ne aikanaan tunteiksi sanomammekin ovat.
Niillekin on vain tieteellinen selitys, ja kivulle, uskolle, toiveille ja kaikelle. Kaikki on vain ainetta ja energiaa.
Tiede selittää kaiken.
Luottakaamme siis aina tieteeseen .
Tiede pystyy erittelemään matemaattisella tarkkuudella senkin millainen reaktio 'luottamukseksi ' sanomamme tarkalleen ottaen on...
En usko jälleensyntymisen kiertokulkuun. Uskon että meistä jokainen on täällä vain kerran ja että jokainen on ainutlaatuinen myös sielullisesti. Minulla ei koskaan lapsenakaan ole ollut kokemusta, että olisin ollut maailmassa aiemminkin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mitä ihmettä? Ei tiede sano, että tunteilla ei ole väliä.
Mutta ei niille tarvii keksiä mitään yliluonnollisia selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei tiede sano, että tunteilla ei ole väliä.
Mutta ei niille tarvii keksiä mitään yliluonnollisia selityksiä.
Ei tietenkään, nehän ovat vain impulsseja hermostoissa ja eritysilmiöitä rauhasissa.
Kai niitäkin päästään piakkoin jo mittaamaan koeolosuhteissa.
Kaikellahan maailmassa on tieteellinen selityksensä ja tajuntakin voidaan pelkistää kaavoiksi ja kaavioiksi, eikö vain...
Miten selität sen että ihmisten määrä kasvaa koko ajan?
Aiheellinen pikakorjaus. Ehdin kyllä jo nauraa itseni tärviölle. :D