Lapsen pituudeksi ennustettiin 160cm
Tyttö siis. Olen itse 168cm ja mieheni (= lapsen isä) on 175cm.
Minun isäni on 170cm ja äitini 160cm ja minun pituudeksi ennustettiin 155cm.
Miehen isä on 175cm ja äiti 165cm.
Onko mitään mahiksia, että lapsesta tuleekin yli 160cm?
Kommentit (16)
No onhan toi aika lyhyt..Ei nyt mitenkään ihan hirveen lyhyt, mutta joo.
Musta ennustettiin, että pituutta tulisi 167 cm. Väärin meni, pituutta tulikin 158 cm. Eli voi tulla lyhyempikin. Noi nyt on vain suuntaa antavia arvioita, ei totuuksia. Sitä paitsi mitä se haittaa, vaikka lapsesta ei tulisi yli 160 senttinen?
On, ei ne ole mitään kiveen kirjoitettuja.
Mulla ennuste oli +170 ja teini-iän tupakointi varmaan vaikutti että olen 162.
Niillä ennusteilla voi heittää vesilintua monasti. Taitavat vieläkin johtaa ennusteen melko suoraan vanhempien pituuksista.
Minä ennustan että lapsen pituudeksi tulee olemaan noin 164.42 - 168.83 senttimetriä. Lääkäreitten ennustuksen on mitä on.
Mä taas ennustan lapseni pituudeksi 1-2 metriä.
Vanhempien pituudella ei juuri ole merkitystä. Riippuu ihan geeneistä eli pituus voi periytyä piilevän geenin mukaan.
Vastasit muuten itse jo kysymykseen. Olet 168 cm, vaikka sinusta ennustettiin 155 cm pituista.
Minusta ennustettiin 180 cm, vanhemmat molemmat 174-175 cm.
Lopulta jäin 162 cm mittaiseksi ja hyvä niin.
Minusta ennustettiin tulevan 190 senttinen, mutta pituuskasvu pysähtyi siinä 15 vuotiaana 160 cm paikkeille.
M 42
Vierailija kirjoitti:
On, ei ne ole mitään kiveen kirjoitettuja.
Mulla ennuste oli +170 ja teini-iän tupakointi varmaan vaikutti että olen 162.
Tupakointi, stress, hormonit ja astmalääkkeet vaikuttavat nuoren pituuskasvuun.
No ei nuo ennusteet pidä välttämttää paikkaansa. On siellä suvussa taustallakin geenejä. Esim minä olen 159cm isäni on 168cm hänen isänsä 198 äiti 140cm veljet 170cm ja 190cm.
Mieheni on 175cm hänen isä 180cm äiti 150cm.
Kuka on se selvännäkijä joka tietää mitkä geenit noist on jut meidän lapsella. Kasvukin taphtuu niin omaa tahtia pojista esim osa kasvaa vielä armeijassa.
Joten sivuuta koko ennusteet. Ei sillä ptuudella ole edes mitään merkitystä kunhan on sen verran pitkä että normaali elämä onnistuu
ja lapsesi pituus on tärkeää siksi että?
Meillä kahdella lapsella osui aika hyvin kohdalleen ennuste. Kolmella tytöllä taas ei oikein osunut: kaksi jäi 160-senttiseksi (ennuste 170), yksi 155-senttiseksi (ennuste 168). Itse olen 171, mies 176. Ihan hyvän mittaisia tyttöjä ovat.
Pakko vielä lisätä (vähän ot), että siskoni ennuste oli myös 155cm ja hän on vain 150cm. Veljeni ennustetta en tiedä, mutta hän on 187cm. Meillä on suvussa äidin puolelta miehet pitkiä. Enoni on 198cm ja serkku 195cm. (Täti on 168cm ja serkun isä 175cm.)
Niin ja tupakoinnista: kaikki olemme aloittaneet tupakoinnin 12-13-vuotiaina. En itse polta enää ja todella toivon, ettei tyttäreni koskaan aloita.
-ap
Miksi ihmeessä pitäisi tulla? Aivan normaali mitta.
t. 158 cm