Vanhempien käytös lapsiaan kohtaan
Minua ei oikeastaan koskaan häiritse lasten huono käytös esim. Kaupoissa tai muissa julkisissa tiloissa . Hehän ovat vasta oppimassa MUTTA sen sijaan vanhemmat!!! Mikä ihme saa heidät alentumaan huonoon käytökseen esim. Haukkumalla lasta tai huutamalla naama punaisena.
Kommentit (36)
Väsymys ja paineiden kerääntyminen. On vaikeaa olla aikuinen, kun suututtaa.
Olen luonteeltani rauhallinen ja omaan hyvin pitkän pinnan, silti pitkään jatkunut väsymys ja stressi sai minut menettämään hermoni. Aikuisen pitäisi yrittää hillitä itsensä, mutta ymmärrän, jos joskus tulee ylilyöntejä.
No itse asiassa minulla on kyllä neljä lasta mutta ei koskaan ole tullut mieleen riehua kaupassa vaikka olisi ihan hullu tilanne päällä. No pahin ehkä on kun kuulin yhden äidin sanovan tyttärelleen " hyi ei noi housut sovi sulle kun olet noin rääpäle"
minullakin on ollut paljon univelka ymymym mutta ei se oikeuta minua riehumaan kaupassa tai kotona
Kun ihminen on kuormittunut, niin se saattaa purkautua tuolla tavalla. Pikkulapsiaika on välillä väsyttävää.
Mua ärsyttää kun vanhemmat kysyvät lapsilta koko ajan mitä pitäisi tehdä ja mitä syödä ja minne mennä. Sitten ihmetellään kun ei osaa käyttäytyä
Kyllävain kirjoitti:
No itse asiassa minulla on kyllä neljä lasta mutta ei koskaan ole tullut mieleen riehua kaupassa vaikka olisi ihan hullu tilanne päällä. No pahin ehkä on kun kuulin yhden äidin sanovan tyttärelleen " hyi ei noi housut sovi sulle kun olet noin rääpäle"
minullakin on ollut paljon univelka ymymym mutta ei se oikeuta minua riehumaan kaupassa tai kotona
Tuo on vääränlaista vallankäyttöä, onneksi hyvin harva syyllistyy tuollaiseen.
Joillakin väsymys on syynä, mutta ei kaikilla, toiset huutavat ihan pirteinäkin. Jotkut vanhemmat puhuvat todella ilkeästi lapsilleen, en edes tiedä, tajuavatko itse, koska se on heille tapa.
Kukaan muu ei ole saanut minua tuntemaan niin paljon rakkautta kuin omat lapset, mutta kukaan muu ei ole saanut minua niin raivon partaalle kuin omat lapset.
Kyllävain kirjoitti:
Ihan olisi riittänyt vastaus ettet yhtään tiedä mikä saa aikuisen huutamaan lapselle.
Kunpa se olisikin vain sitä että vanhemmat on väsyneitä ja siksi niillä välillä vain menee hermot.
Kyllä mun mielestä monet vanhemmat pistää paljon energiaa lastensa kiusaamiseen. Siis niin paljon energiaa että ei siihen väsynyt ihminen pystyisi. Eli kyllä ne vanhemmat vain on sairaita. Tms.
"Naista ei saa lyödä". Pah. Joka kerta kun näen kaupungilla lastaan nöyryyttävän äidin niin mun tekisi mieli mennä lyömään turpiin sitä naista. Turpiin ansaitsisi saada. Ja niitä äitejä (ja isiä) siis näkyy ihan koko ajan ihan joka puolella. Toivottavasti lapsi vanhetessaan itse ymmärtää kuinka sairaita sen vanhemmat ovat ja lapsi sitten ymmärtää häippäistä, mitä kauemmas sen parempi, välit poikki vanhempiin.
Kyllävain kirjoitti:
Minä en ole onneksi ikinä törmännyt tuollaiseen käytökseen vaikka olen lastenvaate osastolla töissä. Enemmän näkee sitä, miten uhmaikäinen kiukuttelee lattialla ja vanhempi ei jaksaisi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Hanki lapsia,valvo heidän sairastaessa koliikkia öitä 3-4kk putkeen,käy vaikka töissä siinä sivussa.Huomaat että mies muuttuu vaippaikäiseksi.Hoida kaikki.Jos sitten löydät vastauksen kysymykseesi.Ja kyllä,fiksu vanhempi hakee ajoissa apua.
Niin, tai vaimo muuttuu.
Nimim. Kokemusta on
Ymmärtävätkö vanhemmat miten sanat voivat vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja tulevaisuuteen . Äidin sanat ovat painavat . Onko teitä joskus haukuttu lapsena ja miten se on vaikuttaneet teihin . Muistan kun minun hampaitani haukuttiin vinoksi enkä uskalla hymyillä vieläkään leveästi sen kommentin takia
Kyllä kaikki äidit ovat väsyneitä joskus mutta ei läheskään kaikki hauku lapsiaan tai huuda/kiroile eli väsynys on vaan tekosyy!!! Ehkä nämä äidit eivät itse osaa hallita tunteitaan ja ratkaista ongelma tilanteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lapsia,valvo heidän sairastaessa koliikkia öitä 3-4kk putkeen,käy vaikka töissä siinä sivussa.Huomaat että mies muuttuu vaippaikäiseksi.Hoida kaikki.Jos sitten löydät vastauksen kysymykseesi.Ja kyllä,fiksu vanhempi hakee ajoissa apua.
Niin, tai vaimo muuttuu.
Nimim. Kokemusta on
Aivan totta,ei niitä regressoituvia vaimojakaan aina ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki äidit ovat väsyneitä joskus mutta ei läheskään kaikki hauku lapsiaan tai huuda/kiroile eli väsynys on vaan tekosyy!!! Ehkä nämä äidit eivät itse osaa hallita tunteitaan ja ratkaista ongelma tilanteita
Tai ehkä leimaat yhtään tietämättä toisten asioista!!Ja ehkä se sinunkin kuppi joskus kaatuu ;)
Vinohammas kirjoitti:
Ymmärtävätkö vanhemmat miten sanat voivat vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja tulevaisuuteen . Äidin sanat ovat painavat . Onko teitä joskus haukuttu lapsena ja miten se on vaikuttaneet teihin . Muistan kun minun hampaitani haukuttiin vinoksi enkä uskalla hymyillä vieläkään leveästi sen kommentin takia
Maailmalla kuulee ja näkee kaikenlaista, hyvä vähän valmistautua ettei ole se maailman kaunein ja ihanin prinsessa tai prinssi, saaden kaiken kultalautasella eteensä. Kyllä sitä lapsenkin täytyy kasvattaa nahkaa sen verran ettei joka sanomista ota ainoana totuutena.
Niin mutta entä jos se on oma äiti joka sua haukkuu ... ei sitä tarvitse pumpulin sisällä lapsia kasvattaa mutta inhottaa kun äidin sanat vaikuttavat lapsiin . Ehkä äidit purkaavat omaa pahaa oloaan lapsiinsa ihan tahattomasti