Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA! Auttakaa, miksi ihmeessä kela tahtoo tietää kuka lasta hoitaa vai hoitaako kukaan muu kuin vanhemmat,

Vierailija
20.04.2006 |

kun meillä on lapsi ihan kotihoidossa ja saamme normaalin kotihidontuen, käymme silti töissä ja teen lyhennettyä työaikaa, joten hainkin kelalta osittaista hoitorahaa sitä 70¿kk, mutta nyt sieltä tuli lisäselvitys lapsen hoidosta, enkä saa tuota 70¿ jos lasta ei kukaan muu hoida vai mitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni voit saada vain joko kotihoidontuen TAI osittaisen hoitorahan, ei molempia yhtä aikaa...

Vierailija
2/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ei virkailija osannut sanoa että voinko saada kotihoidontukea ja osittaista hoitorahaa jos en itse hoida lasta kotona. Periaatteessa pitäisi saada. Jos olen itse kotona en voi saada molempia. Onneksi minulla on kyse vain yhdestä kuukaudesta ja sen jälkeen lapsi menee hoitoon joten silloin ainakin saan sen osittaisen hoitorahan ja tältä kuulta saan vielä kotihoidontuenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä niin!

Vierailija
4/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aina silloin kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, esim. jos isovanhemmat hoitaa.

Vierailija
5/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa jos saa kotihoidontuen JA hoitaa lasta ITSE kotona, sitä saa jos lasta hoitaa joku muu vaikka sukulainen.

Vierailija
6/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä ei saa jos kotihoidontuen saaja, hoitaa lasta ITSE kotona, mutta jos lasta hoitaa kotona mummo, osittaisen tuen saa.

Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
7/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos silti !! =)=)

Vierailija
8/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta verottaja tulee myös tässä vastaan. Joten lopputuloksena minä saan käteen täsmälleen yhtä paljon kuin normaalistakin työpäivästä. Suosittelen lyhennettyä päivää kaikille!

Vierailija
9/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kotihoidossa = kotihoidontuki; jos lapsi päiväkodissa mutta vanhempi tekee lyhennettyä työaikaa 6h/päivä= osittainen tuki eli tuo 70 joka on korvaus ansiomenetyksestä. Ja siitä 70 menee vielä vero, eli käteen ei jää kuin 50e

Vierailija
10/10 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet lyhennettyä päivää, PALKASTASI menee sen verran vähemmän veroa että käteen jäävä summa on sama kuin täydellä työpäivällä.