Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies huutaa joka päivä, olen ihan loppu

Vierailija
17.03.2018 |

Meillä on yhteinen yritys ja stressi ja työpaine on välillä kova. Mies on tosi temperamenttinen ja suuttuu ihan pikkuasioistakin. (Esim jos tavara hukassa) Huutaa ja raivoaa mulle joka päivä. Hän on paljon taitavampi firman jutuissa ja suuttuu, kun en ole yhtä hyvä ja nopea. Tai jos joku asia ei mene suunnittelmien mukaan, alkaa raivoaminen. Tai jos esim pyytää käymään luonaan niin karjuu heti mun nimeä, koskaan ei ensin pyydä neutraalisti käymään.

Olen ihan hajalla tästä työmäärästä ja miehen jatkuvasta raivoamisesta. Joskus jos mies nåkee että kovasti pahoitan mieleni, saattaa pyytää myöhemmin anteeksi, mutta sama meno jatkuu seuraavana päivänä.
Haluaisin vaan purkaa pahaa oloani jollekin, mutta en jotenkin kehtaa ystävillekään kertoa koko tilannetta, kun jollain lailla haluan kuitenkin suojella miestä, ei se koko ajan ilkeä ole ja on meillä hyviäkin hetkiä ja joskus jopa päiviä.

Pidän meidän työstä, mutta tämä tilanne on ihan kestämätön. Olen koko ajan ihan varpaillaan ja varuillaan, että mitä seuraavaksi.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia?

Vierailija
22/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä jo suossa. Syyllistät itseäsi, suojelet miestä ja pidät häntä "älykkäänä" jalustalla.

Pariterapia. Jos mies ei suostu, mene yksin. Sitä kautta alat nähdä oman tilanteesi ja saat voimaa tehdä ratkaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko toimia että nauhoitat sitä huutoa ja kysyt mieheltäsi jonain rauhallisena hetkenä että haluaisiko miehesi olla tuon kohteena.

Vierailija
24/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi etsit työpaikan muualta kun miehen yrityksestä, tilanne voi korjaantua jo sillä.

Jos se ei auta, vaan mies huutaa sulle kotona, niin pistät lusikat jakoon.

Mutta kun tämä ei ole mikään mieheni yritys, vaan ihan yhdessä perustettu, yhteisessä omistuksessa ja yhdessä pyöritetään. En mä halua tätä lopettaa, ja tiedän että homma ei pyörisikään ilman minua. Joku muu ratkaisu tähän pitää olla kun se että mä hylkään yritykseni. Miehen käytökseen tässä pitäisi saada muutos, mutta miten?

-Ap

Vain mies itse voi vaikuttaa omaan käytökseensä. Onko hänellä siihen halua? Entä pystyisikö edes muutumaan vaikka haluaisikin?

Vierailija
25/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole vastuussa miehen raivoamisesta ja huutamisesta, etkä voi siihen vaikuttaa. Se on miehesi oma asia.

Sinä voit ainoastaan päättää, että et siedä huonoa kohtelua ja toimia sen mukaan.

Vierailija
26/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa jollekin. Pariterapia on hyvä alku. Ei tuo tilanne muutu itsestään eikä ilman ulkopuolisen apua.

Vierailija
27/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät miehesi suuttumista? Eiköhän sinulla itselläsi olisi syytä suuttua.

Vierailija
28/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö todellisuudessa että miehesi lyö vielä joku päivä? Onko miehesi stressaantunut? Voisko töitä ottaa vähemmän?

Vierailija
29/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö todellisuudessa että miehesi lyö vielä joku päivä? Onko miehesi stressaantunut? Voisko töitä ottaa vähemmän?

Myös ap:lla on työstressiä. Ei stressi ole mikään selitys tuollaiselle käytökselle.

Sitäpaitsi ap vaikuttaa olevan ainoa, joka on tuossa suhteessa huolissaan miehen käytöksestä. Häntä itseään se ei häiritse.

Vierailija
30/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin pyöritetään Yhdessä firmaa. Mies pätevämpi ja mä teen vain juoksevat hommat.

Välillä ärsyttää kun haluais itse ottaa vastuun ja vallan. Mutta ei ole mun ala.

Mies purki stressiään ja pahaa oloaan kiukuttelemalla ja huutamalla mulle. Välillä sanoi tosi pahasti.

En korvia lotkauttanut. Sanoin että voin mennä vieraalle töihin, ei ole ongelma mulle. Samoin aina kun rauhottui toistin kaiken sen pahan ja annoin tuntua miltä se tuntuu. En sellaista siedä, vaikka miehen taustan tietäen paljon ymmärrän.

Nyt ollaan tilanteessa jossa ääni nousee harvoin. Silloin nousee mullakin ja käsken hiljentymään. Vauva saman katon alla.

Aina pyytänyt anteeksi. Usein kukkien kera. Silti pahat sanat satuttavat ja herkempinahkainen ois varmaan jo mt potilas.

Vierailija
31/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteinen yritys ja stressi ja työpaine on välillä kova. Mies on tosi temperamenttinen ja suuttuu ihan pikkuasioistakin. (Esim jos tavara hukassa) Huutaa ja raivoaa mulle joka päivä. Hän on paljon taitavampi firman jutuissa ja suuttuu, kun en ole yhtä hyvä ja nopea. Tai jos joku asia ei mene suunnittelmien mukaan, alkaa raivoaminen. Tai jos esim pyytää käymään luonaan niin karjuu heti mun nimeä, koskaan ei ensin pyydä neutraalisti käymään.

Olen ihan hajalla tästä työmäärästä ja miehen jatkuvasta raivoamisesta. Joskus jos mies nåkee että kovasti pahoitan mieleni, saattaa pyytää myöhemmin anteeksi, mutta sama meno jatkuu seuraavana päivänä.

Haluaisin vaan purkaa pahaa oloani jollekin, mutta en jotenkin kehtaa ystävillekään kertoa koko tilannetta, kun jollain lailla haluan kuitenkin suojella miestä, ei se koko ajan ilkeä ole ja on meillä hyviäkin hetkiä ja joskus jopa päiviä.

Pidän meidän työstä, mutta tämä tilanne on ihan kestämätön. Olen koko ajan ihan varpaillaan ja varuillaan, että mitä seuraavaksi.

Ei kannata olla samassa työpaikassa. Lähde pois.

Vierailija
32/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi etsit työpaikan muualta kun miehen yrityksestä, tilanne voi korjaantua jo sillä.

Jos se ei auta, vaan mies huutaa sulle kotona, niin pistät lusikat jakoon.

Mutta kun tämä ei ole mikään mieheni yritys, vaan ihan yhdessä perustettu, yhteisessä omistuksessa ja yhdessä pyöritetään. En mä halua tätä lopettaa, ja tiedän että homma ei pyörisikään ilman minua. Joku muu ratkaisu tähän pitää olla kun se että mä hylkään yritykseni. Miehen käytökseen tässä pitäisi saada muutos, mutta miten?

-Ap

Et sinä voi miestä muuttaa. Itse valitset haluatko olla tuossa yrityksessä miehesi kanssa ja menettää mielenterveytesi. Elämässä joutuu tekemään valintoja, joihin liittyy usein sekä positiivisia että negatiivisia puolia. Juuri nyt näyttää siltä, että sinun olisi kokonaisuuden kannalta hyvä lopettaa tuo työ, parisuhde tai molemmat.

Vierailija
33/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet jotenkin sokea tuolle tilanteelle. Ratkot päässäsi miehen käytöstä, josta hän on itse vastuussa.

Ei kukaan tuollaista jaksa. Tee selväksi miehelle, että et enää pysty jatkamaan näin, vaikka teillä on hyviäkin hetkiä.

Kysy mieheltäsi mikä hänen mielestään olisi ratkaisu?

Vierailija
34/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Nyt sun pitää vaan koota itses ja päättää, että näin ei voi jatkua.

Vierailija
35/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät miehesi huutamista? Hänhän siinä itsestään idiootin tekee.

Anna huutaa ja jatka omia hommia.

Vierailija
36/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huutaa. Tee omat työsi kaikessa rauhassa yrityksessä, josta omistat puolet.

Vierailija
37/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin selväksi seuraavan raivoamisen jälkeen, että tästä lähtien olemme vain yhtiökumppaneita emme aviopari.

Hoitaisin oman osani firman asioista.

Vapaapäivinä lähtisin ystäväni kanssa viihteelle tai vaikka kylpylään siitä mitenkään miehelle ilmoittamatta.

Vierailija
38/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna tekisin selväksi seuraavan raivoamisen jälkeen, että tästä lähtien olemme vain yhtiökumppaneita emme aviopari.

Hoitaisin oman osani firman asioista.

Vapaapäivinä lähtisin ystäväni kanssa viihteelle tai vaikka kylpylään siitä mitenkään miehelle ilmoittamatta.

Juuri näin. Jos minulle tuolla tavalla huudettaisiin, niin suuttuisin kyllä.

Hoitaisin toki firman asiat, mutta muuten mies olisi minulle kuin ilmaa. Menisin ja tulisin miten haluaisin.

Näin on törpöt oppineet edes vähän.

Vierailija
39/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, keskustelet tuosta huutamisesta kun hän on seuraavan kerran rauhallinen, sanot että vaikka onkin stressaantunut, sinulle ei saa huutaa, se on väärin ja et aio sitä enää sietää.

Ja tästä lähtien joka ainoa kerta kun nostattaa ääntään sulle, poistu tilanteesta. Menet toiseen huoneeseen ja vaikka seuraisi, menet yhä pois. Palaat takaisin vasta kun huuto loppuu. Toista se ettei hänellä ole oikeutta huutaa sinulle.

Mun mies myös tykkäs huutaa, totesin että mitä saan tehdä vastapainoksi. Oli ihmeissään että mitä tarkoitan, sanoin että jos hän purkaa pahaa oloaan noin minuun niin minäkin saan varmaan purkaa pahan olon takaisin häneen, miten olisi avokämmenellä hänen naamaansa. Oli hiljaa ja pikku hiljaa huutaminen loppui. Tämä tietysti toimi vaan siksi että hän tietää että hyvinkin voin toteuttaa uhkaukseni.

Vierailija
40/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. En kiinnittäisi moiseen p*skakasaan mitään huomiota.

Virallisen asiallinen puhe yritykseen liittyvissä asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi