Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksuselämästä köyhyyteen

Vierailija
17.03.2018 |

Onko joku palstalainen menettänyt rikkaudet ja joutunut muuttamaan kartanosta yksiöön huonolle alueelle rahattomana. Miten kestit sen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika vähän kartanoita.

Vierailija
2/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, otin poolpojan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kestäkään. Voi luoja, en kestä. 

Vierailija
4/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut sen. Toisaalta olen sitä mieltä että elämäni on nyt rikkaampaa kuin silloin kun elin sitä pintaliitoa mansionissani kauniiden puputyttöjen ympäröimänä. Vaikka nyt asunkin neukkukuutiossa ja syön kylmää purkkiruokaa kynttilänvalossa, en vaihtaisi tätä enää siihen entiseen valheelliseen "hyvinvointiin".

Nyt minulla on kerrankin aikaa miettiä mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Ja olen tullut siihen tulokseen että sehän on hyvät kirjat, kupponen kuumaa kahvia ja loputon vapaa-aika.

t. rikkauksista ryysyihin -mies

Vierailija
5/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin lähteä. Olihan sitä isoa kaunista taloa ihana sisustaa kun mitä vaan saattoi ostaa, mutta tyhjäksi se elämä kävi. En muutenkaan ole niin materian perään, nautin enemmän siitä kun sain jotain halvalla ja säästin.

En ollut onnellinen, oli siis mentävä.

Vierailija
6/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin 90-luvulla kaikki tunsivat jonkun perheen, joka tipahti todella korkealta.

Nämä olivat yrittäjäperheitä.

Vierailija
7/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia aktiivimallin yrittäjävelvoitteet ei edelleenkään kiinnosta ihmisiä.

Vierailija
8/8 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain meitä edeltävässä sukupolvessa ennen sotia vielä saattoi ollakin "kartanosta mökinperälle"- elämänkohtaloita.

Muistan lukeneeni J.P.Roosin jostain elämänkerta-kirjasta (tenttikirja 80-luvulla) naisesta,jonka lapsuus eli kartanoissa ja palvelijoiden palveltavana. Aikuisena sitten nykymaailmassa jossain lähiökuutiossa radan varrella.

En enää muista,että miten tuollainen pudotus on edes mahdollista mutta sen täytyy olla rankkaa

Sitä varmaan miettii,että onko tämä todellista vai unta, vai oliko lapsuuteni todellista vai mitä. Muistaako kukaan muu tuota kirjaa ja sen elämänkohtaloa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme