Postin "palvelu" ei ole tätä päivää. Asiakaspalvelua vain arkisin klo 8-16
Tilasin paketin Saksasta. Osoite on aivan oikein. Mutta postista tuli äsken saapumisilmoitus aivan toiselle puolelle Helsnkiä, jonne julkisilla kestää mennä pari tuntia edestakaisin. Minun oikea postini on tuossa 150 metrin päässä.
Onko kokemusta, ohjataanko paketti kustannuksitta oikeaan postiin, jos selkeää asiakkaan virhettä ei ole?
Joka tapauksessa en voi asiakaspalveluun ottaa yhteyttä, koska sepä onkin toiminnassa vain arkisin virastoaikaan... ei ole tätä päivää!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin vajaakuntoinen että ei saa käytyä toisella puolella kaupunkia paikassa jossa on loistavat kulkuyhteydet? Jos siitä kehtaa kysyä niin nokkiinutaan ja vedetään mun vapaa-aika on arvokasta-kortti. Laiska tai tapajuoppo, nehän ne nurisee eniten. Kelapäivän pankkiautomaattikeikka riittää kuukauden liikunnaksi. Muu aika valitetaan näppäin suhisten.
Lopeta jo, olet nolo.
Hahaha, jaa nyt olen jo Kelan asiakaskin.... no juu en ole, eikä sillä ole ylipäätään mitään tekemistä sen kanssa, toimittaako joku firma palvelun, joka siltä on ostettu vai ei.
Tosiaankin siis on postilaisia nyt paikalla. Tai joku mentaalipuolen tapaus.
Mutta edelleen kysymys: myöntääkö ja korjaako Posti virheensä maksutta?
No kokeile hoitaa asiasi chatissa/facebookissa tai tällainen numero on josta voisi koittaa kysellä:
Palvelunumero 060094320: Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta. Puhelun hinta on 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm.
Tässä lisää asiakaspalveluista
Ap, ohjaa paketti uuteen paikkaan, täältä
https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanotta…
25, sieltä ei voi siirtää jo postiin saapunutta pakettia toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
No kokeile hoitaa asiasi chatissa/facebookissa tai tällainen numero on josta voisi koittaa kysellä:
Palvelunumero 060094320: Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta. Puhelun hinta on 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm.
Tässä lisää asiakaspalveluista
Nuo ovat siis kuten sanoin jo otsikossa toiminnassa vain arkisin klo 8-16. Jopa chat, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin paketin Saksasta. Osoite on aivan oikein. Mutta postista tuli äsken saapumisilmoitus aivan toiselle puolelle Helsnkiä, jonne julkisilla kestää mennä pari tuntia edestakaisin. Minun oikea postini on tuossa 150 metrin päässä.
Onko kokemusta, ohjataanko paketti kustannuksitta oikeaan postiin, jos selkeää asiakkaan virhettä ei ole?
Joka tapauksessa en voi asiakaspalveluun ottaa yhteyttä, koska sepä onkin toiminnassa vain arkisin virastoaikaan... ei ole tätä päivää!
Sen asiakaspalvelun voi hoitaa nykyään netissä ja kirjeet kannattaa kääntää sähköiseksi e-postiksi.
Kokeilin tuota palvelunumeroa. Iloisesti sirkuttava naisääni kertoo palvelusta eri kielillä ja ohjaa valiitsemaan eri numeroita riippuen asian laadusta. Valitsen. Jälleen sama naisääni ohjaa valitsemaan numeron riippuen asian laadusta. Valitse. VASTA sitten naisääni iloisesti ilmoittaa, että palvelu on voimassa vain kello 8-16 maanantaista perjantaihin. Oiskohan ollut hyvä idea kertoa se jo heti alussa? Tulee hauskasti semmoinen hähhähhää, sainpa huijattua - olo tuosta "neuvontapalvelusta"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen asiakaspalvelun voi hoitaa nykyään netissä ja kirjeet kannattaa kääntää sähköiseksi e-postiksi.
Paitsi juurihan minä kerroin, että EI voi. Postin sivuilla ei ole mitään kaavaketta väärään postiin menneen paketin kääntämisestä.
Ja palveluchat on toiminnassa vain virastoaikaan klo 8-16 arkisin.
Se oli juuri se, mitä tuossa kritisoin. Että tätä päivää ei ole, että olennaiseen yhteiskunnan palveluun saa reklamoitua vain virastoaikaan klo 8-16.
No jo on. Outo juttu ja olet ihan oikeassa että huono palvelua. Jonkun kuriirin kautta tilatessa voi vaihtaa noutopaikkaa vielä sittenkin kun paketti on toimitettu yhteen kohteeseen. Miksei postilla voi?
Menes nyt riidanhaastaja potkimaan lapsia ja pikkukoiria, olet aika säälittävä tapaus. Noin heikkoa provoilua on nolo seurata.
Ap, soita vaan sinne maanantaina, ei se nyt heti lähde takaisin myyjälle, jos olet juuri vasta saanut saapumisilmoituksen.