Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään vielä kolmekymppiset elää samanlaista bile-elämää kuin parikymppiset?

Vierailija
17.03.2018 |

Mistä tämmöinen muutos on tullut?
Biletetään, kumppanit vaihtuu, ei asetut aloilleen.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

No tuo on huomattu! Siksi kai avopuolisosi sinut silloin jättikin, kun kyllästyi viikonloppu toisensa perään katsomaan krapulaista olemustasi.

T: sivusta seuraaja

Vierailija
22/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme lapsemme vajaa parikymppisinä. Baarikausi oli ja meni tuossa ennen kolmeakymppiä. Nyt vietetään miehen kanssa laatuaikaa urheillen, eräillen, ym. ja odotetaan että lapset lentää pesästä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

En minäkään ymmärrä sitä. En ole perheellinen eikä minua siis ihmetytä 30 v bilettäjät sillä kyllähän kun sillä tuulella on niin onhan baareissa ihan kivaa. Harvemmin vain koskaan olen ollut sillä tuulella mutta ymmärrän jos jotkut useammin pääsevät siihen. Mutta se ihmetyttää kyllä miksi joku odottaa oikein viikonloppua että PÄÄSEE vetää alkoholia ja joka viikonloppu. Ja jollei saa seuraa baariin niin vetää kalsarikännit. Minulle alkoholi on jotain mitä juon seurassa, joko että pääsen tunnelmaan mukaan tai jos vain vietetään iltaa hyvien drinkkien kanssa. Mutta harvemmin tulee juotua kunnon känniin. Seuraavana aamuna on ihan helppo heräillä.

Vierailija
24/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25v sinkku on epäonnistuja

Onnelista parisuhde ja perheelämää viettävät menestyjät, jotka menevat naimisiin 16v - 20 v

Vierailija
25/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

En minäkään ymmärrä sitä. En ole perheellinen eikä minua siis ihmetytä 30 v bilettäjät sillä kyllähän kun sillä tuulella on niin onhan baareissa ihan kivaa. Harvemmin vain koskaan olen ollut sillä tuulella mutta ymmärrän jos jotkut useammin pääsevät siihen. Mutta se ihmetyttää kyllä miksi joku odottaa oikein viikonloppua että PÄÄSEE vetää alkoholia ja joka viikonloppu. Ja jollei saa seuraa baariin niin vetää kalsarikännit. Minulle alkoholi on jotain mitä juon seurassa, joko että pääsen tunnelmaan mukaan tai jos vain vietetään iltaa hyvien drinkkien kanssa. Mutta harvemmin tulee juotua kunnon känniin. Seuraavana aamuna on ihan helppo heräillä.

täsmälleen samaa mieltä. Itse en juo enää ollenkaan

Terv. 31v

Vierailija
26/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, koko ikäni absolutistina ja aion jatkossakin, tekemistä löytyy kun osaa käyttää aivojansa +1%

Vierailija
27/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjää elämää

Vierailija
28/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kuitenkaan joka viikonloppu bilettää ja dokaa. Minä 30-kymppisenä äitinä tykkään edelleen viettää toisinaan iltaa tanssilattialla ja iloisessa seurassa. Mitä sitten? Tähän mennessä onnistunut ilman viinaa, vieläpä.

Ei elämän tarvitse edetä tietyn kaavan mukaan. Ihmiset on erilaisia ja tykkää tehdä eri asioita. Onneksi siihen on vapaus.

Vierailija
29/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nykyajan kolmekymppiset on lama-ajan lapsia. Moni on elänyt köyhässä tai muuten vaan ahdistavassa ilmapiirissä, ei haluta palata takaisin lapsiperhe-elämään koska oma kokemus siitä on lähempänä vankilaa kuin vapautta. Mt-ongelmien hoito oli näiden teini-iän ja parikymppisyyden aikaan olematonta tai paskaa avohoitoa. Monien vanhemmilla niitä mt-ongelmia vasta onkin, isät lääkitsivät omaansa alkoholilla ja äidit uhriutumalla.

Siinä niitä "surullisempia tapauksia". Sitten on myös tämä valoisampi puoli eli maailma on nykyään avoimempi, matkustelu on huomattavasti edullisempaa ja on vieläpä internet joka myös avaa maailmaa sen oman lähipiirin ulkopuolelle. Niin paljon koettavaa ja nähtävää, ettei haluta turhan aikaisin supistaa elämää pyörimään enimmäkseen omaan kotiin. 30+ naiset saavat yleensä vielä aivan ongelmitta lapsiakin jos haluavat, joten ehkäpä se nuoruus halutaan viettää vapaana eikä odottaa sitä että lapset lentävät pesästä (eikä huolehtiminen siihenkään tervepäisellä aikuisella lopu).

Vierailija
30/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu toisensa jälkeen baarissa hilluvat ihmiset ovat masentavia. Kun heidät päiväsaikaan tapaa perhelounaalla, niin kuvottava vanhan viinan haju ympäröi sinut. Mutta joka suvussahan on näitä aikuisia juhlijapoikia.

Vierailija
31/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma viikonlopun "bile-ilta" vietetään rauhallisesti kotisohvalla kirjan tai hyvän elokuvan parissa. Energiaa eikä kiinnostusta riitä bilettämiseen, enkä usko että energiatasot tästä ainakaan enää vuosien kuluessa tulevat lisääntymään. Kukin taplatkoon tyylillään kunhan eivät toisia vahingoita käytöksellään.

N22

Vierailija
32/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä "aloilleen asettumisessa" sitten niin hienoa on, että jokaisen on pakko se tehdä tietyn iän saavutettuaan? Minä olen "asettunut aloilleni", mutta ei tämä nyt mitään niin ylivertaista ole, ihan normi elämää. Jollekin toiselle se biletys saattaa olla sitä.

Olen sitä mieltä, että niin kauan kun elättää itsensä ja rahoittaa itse biletyksensä, saa tehdä mitä lystää.

Vierailija
33/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen ja biletän edelleen yhtä paljon kuin 20vuotta sitten.  Ainoa ero että krapulat aika pahoja välillä.

Enkä tästä muutu varmaan koskaan, enkä kyllä haluakkaan, nautin jokaisesta reissusta ja humalasta yhtä paljon kuin ennenkin. Ja on paljon muutakin elämässä, muttei niitä housuun paskovia kersoja rääkymässä riesana.

42v.

Vierailija
34/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä bilettää ilman päihteitäkin.

Vierailija
35/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma viikonlopun "bile-ilta" vietetään rauhallisesti kotisohvalla kirjan tai hyvän elokuvan parissa. Energiaa eikä kiinnostusta riitä bilettämiseen, enkä usko että energiatasot tästä ainakaan enää vuosien kuluessa tulevat lisääntymään. Kukin taplatkoon tyylillään kunhan eivät toisia vahingoita käytöksellään.

N22

90-luvulla syntyneet on kyllä tosi tylsiä tapauksia. Siis ok, liika viinalla läträäminen on typerää ja näin, mutta miettikää, kuinka TYLSÄ paikka maailma olisi, jos kaikki olisivat tuollaisia nössöjä kotihiiriä, jotka vain istuisivat kotona lukemassa kirjoja.

Vierailija
36/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään kaikki ei halua että elämä on valmis paketti kolmekymmentä vuotiaana.

Nykyään ei ole tavoite että jäädään ekaan parisuhteeseen, mennään naimisiin, tehdään lapset ja jähmetytään työhön josta ei pidä.

Suomessa on ihmeellinen kulttuuri että mahdollisimman nuorena pitäisi kaikki olla jo selvää ja kaikki saavutettu viimeistään 35-vuotiaana. Tosi ankeeta. En mäkään ymmärrä jos elämän koko kohta on päästä kerran viikossa änkyrä känniin, mutta matkusteleva, omaa elämäänsä elävä kerran pari kuukaudessa bilettävä kolmekymppinen on joidenkin mielestä joku aivan kauhea reppana jolla elämä hukassa? Voivoi. Ihmiset nauttii eri asioista ja maapallo on niin ylikansoittunut että kaikkien ei todella kuulu hankkia lapsia. Varsinkaan muiden painostuksesta.

Vierailija
37/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja on kateellinen, koska a) on 70-luvulla syntynyt, joka ei kolmekymppisenä kehdannut käydä baareissa, vaikka teki mieli

tai b) on tylsä ja epäsosiaalinen 90-luvulla syntynyt kotihiiri, joka ei parikymppisenäkään osaa pitää hauskaa

Vierailija
38/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

90-luvulla syntyneet on kyllä tosi tylsiä tapauksia. Siis ok, liika viinalla läträäminen on typerää ja näin, mutta miettikää, kuinka TYLSÄ paikka maailma olisi, jos kaikki olisivat tuollaisia nössöjä kotihiiriä, jotka vain istuisivat kotona lukemassa kirjoja.

Maailma olisi niin ihana! Miten mielettömän hyviä keskusteluja toisten kanssa voisikaan käydä, jos ihmiset olisivat lukeneet enemmän kirjoja sen sijasta, että vetivät viinaa kaksin käsin. 😍

T: 80-luvulla syntynyt kotihiiri

Vierailija
39/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Maailma olisi niin ihana! Miten mielettömän hyviä keskusteluja toisten kanssa voisikaan käydä, jos ihmiset olisivat lukeneet enemmän kirjoja sen sijasta, että vetivät viinaa kaksin käsin. 😍

T: 80-luvulla syntynyt kotihiiri

Sinäkin olet tylsä. Btw kirjat on jo vanhanaikaisia.

Vierailija
40/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmikymppisissä kavereissani biletyskausi on jäänyt taakse ja alkoholia nautitaan harvoin ja/tai maltillisesti, mutta kumppanit ja asunnot, jopa asuinmaat, vaihtuvat edelleen liian tiheään että aloilleen asettumisesta voisi puhua.

Nekin, joilla pysyvä suhde on, on sellaista nuoren parin elämää. Ei välttämättä asuta yhdessä, tai jos asutaan on silti muitakin kämppiksiä.

Harva tuntuu haluavankaan asettua aloilleen.