Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään vielä kolmekymppiset elää samanlaista bile-elämää kuin parikymppiset?

Vierailija
17.03.2018 |

Mistä tämmöinen muutos on tullut?
Biletetään, kumppanit vaihtuu, ei asetut aloilleen.

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkettu nuoruus 😉 biletetään ja riekutaan vuosikymmenet ja sitten nelivitosena se oikea kävelee vastaan, perustetaan perhe ja hankitaan talovelka.

Vierailija
2/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mietin kun yöllä kuulin ikkunan kautta kadulla riekkumista ja korkkareiden kopinaa, etten enää jaksaisi mitään yöelämää. Alkoholiakin menee todella harvoin, kunnon humalassa olen tainnut olla viimeksi vuonna 2014.

Paras on kun saa mennä ajoissa nukkumaan, herätä aamuvarhain ja ilman tunkkaista krapulaa.

Ja olen tosiaan 29 -vuotias 😁

Vierailija
4/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä elää vapaasti koko elämänsä, jos ei hanki lapsia. Biletys on tietenkin idioottimaista, mutta jo lukioiässä näkee, ketkä bilettävät ja ketkä eivät. Dokaajat dokaavat sitten aikuisinakin. Siinä ei voida elämänlaadusta puhua, mutta jos muuten elämässä kaikki hyvin ja jättää lapset tekemättä ja matkustelee, saa onnellisen elämän.

Vierailija
5/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua ottaa vastuuta, eivätkä aikuistua.

Vierailija
6/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, ei asetuta aloilleen, kun ei haluta sitä perhettä enää!! ...koittakaa jo ymmärtää.

Vierailija
7/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuta mistä?

Vierailija
8/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun mun tutuissa kaikki ne joilla on perhe ja jotka on tehnyt lapsia siinä 20 v bilettävät joka viikonloppu:D itse biletin siinä 20 vuotiaana ja elin, nyt voi nauttia muusta 32-vuotiaana. Ei kiinnosta biletys enää.

Vierailija
9/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne voi. Jokaisen oma asia, milloin bilettää, jos ei ole lapsia tai mitään vastuuta kellekään. Jos on palkkatulot ja elämä sallii, mikä estää? On monia (pariskuntiakin), jotka eivät edes halua perustaa perhettä. Voi lähteä ulkomaille jne. Nautinnon maksimointia. Kuka tykkää mistäkin.

Ja yhtä lailla voi ihmetellä näitä kouluttautumattomia ja jopa työttömiä, joiden täytyy alkaa lisääntyä sossun autettaviksi jo teineinä.

Edelliset sentään maksavat kulunkinsa ja huvituksensa, valtio saa niitä kaivattuja veroeuroja. Teiniäidit murheineen ja ikuisine vaatimuksineen ovat yhteiskunnan taakka sen verran kauan/per lärvi (ja on vieläpä periytyvä tämä tilanne usein), ettei kannata  mistään "uusista veronmaksajista" enää edes puhua, vielä kun otetaan huomioon työllisyystilanne.

Tein minäkin aikoinaan väärän päätöksen, mutta eipä voi takaisinkaan palata vapaaseen ja itsenäiseen elämään.

Vierailija
10/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne voi. Jokaisen oma asia, milloin bilettää, jos ei ole lapsia tai mitään vastuuta kellekään. Jos on palkkatulot ja elämä sallii, mikä estää? On monia (pariskuntiakin), jotka eivät edes halua perustaa perhettä. Voi lähteä ulkomaille jne. Nautinnon maksimointia. Kuka tykkää mistäkin.

Ja yhtä lailla voi ihmetellä näitä kouluttautumattomia ja jopa työttömiä, joiden täytyy alkaa lisääntyä sossun autettaviksi jo teineinä.

Edelliset sentään maksavat kulunkinsa ja huvituksensa, valtio saa niitä kaivattuja veroeuroja. Teiniäidit murheineen ja ikuisine vaatimuksineen ovat yhteiskunnan taakka sen verran kauan/per lärvi (ja on vieläpä periytyvä tämä tilanne usein), ettei kannata  mistään "uusista veronmaksajista" enää edes puhua, vielä kun otetaan huomioon työllisyystilanne.

Tein minäkin aikoinaan väärän päätöksen, mutta eipä voi takaisinkaan palata vapaaseen ja itsenäiseen elämään.

Ääripäästä ääripäähän, aina fiksu perustelu.

Vaikkei minulla olisi lasta, niin tuskin enää kävisin baareissa. Jotenkin surullista, että elämän ilojen pääpiste on vetää viinaa autotune-diskomusiikin jyskeessä, raahautua kotiin aamukuudelta ja herätä seuraavana päivänä kahdelta iltapäivällä karmeassa krapulassa, vanhalta viinalta haisten.

Vierailija
11/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

Vierailija
12/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33-vuotias mies ja vasta nyt alkaa tuntua siltä että biletys ei enää nappaa. Vielä pari vuotta sitten se oli tärkeintä että viikonloppuna pääsi radalle.

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

Vierailija
13/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v. mies täällä.

Ei paljoo kiinnosta joku housuun kakkaava ja uniani häiritsevä rääpäle. Nautitaan nyt maailman suomista iloista ja jos - siis vain jos - joku varteenotettava kumppani lisääntymistarkoitukseen löytyy vaikka tuossa nelikymppisenä, niin sitten ehkä voisi harkita. Eli ei vielä toviin. 

Toisaalta ylikansoitus on maapallon ongelma, joten pakkoko sitä kaikkien muutenkaan on niitä kersoja pullautella?

Vierailija
14/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinäisiä ne ovat,

kyllä aiemmin mentiin 16-20 v naimisiin, eli se on luonnollinen ikä ja ONNISTUJAT menevätkin tuolloin

Sanoo joku, joka ei ole käynyt edes peruskoulua.

Vierailija
15/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilmeisesti ihmiset ovat ennen vanhaan pakkojen sanelemana valinneet perhe-elämän. Nyt kun kaikkien ei ole pakko elää samalla tavalla, niin yksilöt tekevät erilaisia valintoja.

Vierailija
16/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ilmeisesti ihmiset ovat ennen vanhaan pakkojen sanelemana valinneet perhe-elämän. Nyt kun kaikkien ei ole pakko elää samalla tavalla, niin yksilöt tekevät erilaisia valintoja.

Ja siis jos ei ole perhettä, niin ei ole muuta tekemistä kuin vetää baarissa viinaa kuin sieni?

Vierailija
17/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotapa juuri en ymmärrä, että aikuisella ihmisellä on viikon kohokohta päästä vetämään pää täyteen juottolaan.

Mikä se sitten voisi olla? Palaveri töissä?

- eri

Vierailija
18/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä elää vapaasti koko elämänsä, jos ei hanki lapsia. Biletys on tietenkin idioottimaista, mutta jo lukioiässä näkee, ketkä bilettävät ja ketkä eivät. Dokaajat dokaavat sitten aikuisinakin. Siinä ei voida elämänlaadusta puhua, mutta jos muuten elämässä kaikki hyvin ja jättää lapset tekemättä ja matkustelee, saa onnellisen elämän.

No jaa. Itse dokasin 14-22 vuotiaana. Ja biletin. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut. Nykyään juon lasin viiniä tai tuopin olutta, sosiaalisista syistä, muutaman kerran vuodessa. 

Vierailija
19/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikasin tehdyt lapset. Nyt, kohta 30 vuotiaana, on edelleen hauskaa laittaa korkkarit kattoon kavereiden kanssa.

En tosin tunne ketään joka viikonloppu bilettävää ikäistäni. Pari vuotta nuoremmat, vielä yliopistossa, heille viina maistuu storyn mukaan joka vkl 😁

N29

Vierailija
20/179 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sitten voisi olla? Palaveri töissä?

- eri

Laatuaikaa oman kullan kanssa.

-erieri