Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja ja uskon, että minusta

Vierailija
16.03.2018 |

tulisi hyvä lääkäri, haluaisin itseasiassa kirurgiksi, mutta olen niin vanha, että kirurgin ura pääsisi alkamaan vasta yli viiskymppisenä. Ei ole varaa opiskellakaan täyspäiväisesti. Tyydynkö leikkelemään sian sydämiä kotona vai mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olisihan siinä vielä kymmenen vuotta duunia ennen eläkeikää, mikä mahdollistaisi suuremman eläkkeen. 

Mutta jos ei ole varaa opiskella, niin hylkää ajatus samantien. 

Ei nosta eläkettä jos pitää lopettaa työt opiskelun ajaksi, ottaa opintolainaa yms.

Ap sen ikäinen, että ainakaan rahan takia ei kannata.

Minäkin tässä mietin, hakeako sitten lääkikseen. Olen peruspäivärahalla työttömänä, niin en kovin paljon menettäisi, ja ehtisin valmistumisen jälkeen muutaman vuoden vielä tienatakin. Minulle riittäisi ihan terveyskeskus.

Vierailija
42/44 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olisihan siinä vielä kymmenen vuotta duunia ennen eläkeikää, mikä mahdollistaisi suuremman eläkkeen. 

Ei nosta eläkettä jos pitää lopettaa työt opiskelun ajaksi, ottaa opintolainaa yms.

Minäkin tässä mietin, hakeako sitten lääkikseen. Olen peruspäivärahalla työttömänä, niin en kovin paljon menettäisi, ja ehtisin valmistumisen jälkeen muutaman vuoden vielä tienatakin. Minulle riittäisi ihan terveyskeskus.

Terveyskeskuksessahan sitä eniten tienaakin. Sairaalassa jos lähtee erikoistumaan, niin saa vuosikausia nyhtää pientä palkkaa isolla viikkotuntimäärällä. Minä lähdin kolmekymppisenä opiskelemaan, halusin terveyskeskuslääkäriksi, ja terveyskeskuslääkäri minusta tuli. Kurssikavereissa oli hoitajataustalta joku 5-kymppinenkin, joka valmistui ajallaan ja erikoistui vieläpä psykiatriksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessahan sitä eniten tienaakin. Sairaalassa jos lähtee erikoistumaan, niin saa vuosikausia nyhtää pientä palkkaa isolla viikkotuntimäärällä. Minä lähdin kolmekymppisenä opiskelemaan, halusin terveyskeskuslääkäriksi, ja terveyskeskuslääkäri minusta tuli. Kurssikavereissa oli hoitajataustalta joku 5-kymppinenkin, joka valmistui ajallaan ja erikoistui vieläpä psykiatriksi. 

En kyllä siis tunne minkäänlaista kutsumusta tai mielenkiintoa alaa kohtaan, mutta käytännössä varma työpaikka kiinnostaisi. Onko se niin varma kuin aina annetaan ymmärtää?

Fyssa, kemia ei koskaan tuottaneet vaikeuksia, ensinmainittua luin yliopistossakin appron verran, joten kai olisi pohjaa selvitä pääsykokeistakin kun vähän kertaisin.

Vierailija
44/44 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä siis tunne minkäänlaista kutsumusta tai mielenkiintoa alaa kohtaan, mutta käytännössä varma työpaikka kiinnostaisi. Onko se niin varma kuin aina annetaan ymmärtää?

Fyssa, kemia ei koskaan tuottaneet vaikeuksia, ensinmainittua luin yliopistossakin appron verran, joten kai olisi pohjaa selvitä pääsykokeistakin kun vähän kertaisin.

Kyllä terveyskeskus on varma työpaikka. Amanuenssiksi pääsee terveyskeskusosastolle neljännen opiskeluvuoden jälkeen ja terveyskeskuslääkärin sijaiseksi viiden vuoden opiskelujen jälkeen. 

Jos et kuitenkaan tunne minkäänlaista kutsumusta alaa kohtaan, niin en suosittele. Jos ei henkistä kutsumusta olekaan, pitää ainakin olla toive mielenkiintoisesta työstä ja halua erilaisten ihmisten kohtaamiseen stressinkin alla. Ammattiin liittyvää pätevyyttään pitää olla valmis päivittämään koko loppu uransa ajan, ei siinä kuusi opiskeluvuotta ole mitään.

Jos haluaa pelkästään varman työpaikan, ei lääkärin ammatti ole oikea valinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi